Autor: Rafał Szubstarski
Rok 2011 pozytywnie zapisze się w annałach polskiego hotelarstwa: końcem kryzysu, dynamicznymi wzrostami wskaźników, rosnącą liczbą gości i licznymi nowymi inwestycjami, które wzbogacają jakość rynku. Nie wszyscy może tak samo odczuli pozytywne zjawiska, a część hotelarzy nawet narzekała (zła pogoda, rosnąca konkurencja, niskie ceny), ale dla całości branży był to rok jednoznacznie pozytywny. Redakcja HOTELARZA po raz trzeci wyróżnia swoimi wirtualnymi nagrodami 7 NAJ najciekawsze nowe hotele, najbardziej dynamiczne sieci i marki oraz najważniejszych w 2011 roku ludzi branży. A rok 2012 dzięki Euro ma być jeszcze lepszy.
DEBIUT ROKU
1.Hote l Krasicki w Lidzbarku Warmińskim
Imponujący obiekt w zabytkowych murach, sięgających XIV wieku. Od razu jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy, hotel na Warmii i Mazurach (konkurencję mogą stanowić tylko inne hotele należące do Grupy Anders oraz Dr Irena Eris pod Ostródą). Przyjazna, elegancka i nowoczesna adaptacja przedzamcza Zamku Biskupów, respektująca i jednocześnie wykorzystująca wszystkie walory historycznego otoczenia. Ponad 120 pokoi, siedem sal konferencyjnych, bogate SPA & Wellness z basenem wśród średniowiecznych murów i, tego nie ma żaden hotel – obserwatorium astronomiczne. Bo rezydował tu Mikołaj Kopernik, a gospodarzem był też Ignacy Krasicki, do czego hotel inteligentnie nawiązuje. Do tego w Lidzbarku – Slow City, gwarantującym spokojny i zdrowy sposób na spędzanie czasu i życia.
DEBIUT ROKU 2009: andel’s Łódź
DEBIUT ROKU 2010: Hilton Gdańsk
2.Puro Hotel we Wrocławiu
Nowa jakość na polskim rynku hotelarskim, a i na Zachodzie wdrażana dopiero od niedawna. Połączenie zaawansowanych rozwiązań high-tech i nowoczesnego designu z trendem dążącym do samoobsługowości w branży hotelarskiej i niską ceną. Goście za pomocą panelu sterującego mają pełną kontrolę nad wszystkim funkcjami swojego pokoju, natomiast w samym hotelu nie ma wielu więcej usług poza śniadaniami i snackbarem. Do tego w samym środku modnej okolicy Wrocławia – dzielnicy Czterech Kultur.
3.INTER FERIE Medical SPA w Świnoujściu
Jeden z największych hoteli poza Warszawą i największa inwestycja hotelarska uruchomiona w tym roku w Polsce. Ponad 300 pokoi, rozbudowana infrastruktura SPA z 30 gabinetami, 700 m kw. pow. konferencyjnej, dużo atrakcji rekreacyjnych. Do tego w Świnoujściu, który stał się ostatnio najgorętszym miejscem na mapie hotelarstwa polskiego, co świadczy o tym, że inwestorzy widzą tu duży potencjał.
Wyróżnienia: hotel Ramka w Poznaniu – za totalny odjazd designerski połączony z zaawansowanymi rozwiązaniami ekologicznymi, a jest to (ekologia) jeden z głównych trendów w nowoczesnym hotelarstwie oraz Hilton Garden Inn w Krakowie – za to, że wreszcie się pojawił, bo hotel pod tą marką w różnych lokalizacjach zapowiadany był od 2007 roku, wprowadził jakość 4+ w dostępnych cenach na polski rynek (i choć sekowany przez krakowskich estetów, nie jest wcale brzydki, szczególnie patrząc na okolicę, w której się znajduje, nienajgorszy standard).
SIEĆ ROKU
1.Best Western
Najlepszy rok tej sieci, obecnej na polskim rynku od końca lat 90. Sześć nowych hoteli włączonych do systemu (w tym trzy w Warszawie i jeden w Krakowie) podwoiło stan posiadania Best Western w naszym kraju, a przez ostatnich kilka lat jej rozwój był dość ograniczony (szczególnie jak na markę, pod którą działa najwięcej hoteli na świecie, bo ponad 4 tys. – wszystkie we franczyzie) – co pojawił się jakiś hotel w sieci, to inny z niej wychodził. A rok 2012 ma być, według zapowiedzi, jeszcze lepszy, co świadczy o wyraźnym zaktywizowaniu i polepszeniu oferty Best Western dla polskich hotelarzy.
2.InterContinental Hotels Group
Choć pierwszy hotel Holiday Inn pojawił się w Polsce w 1976 roku (w Krakowie, dziś Novotel Bronowice), a nieprzerwanie działający do dzisiaj od 1989 roku (w Warszawie), to przez kolejnych 20 lat sieć otworzyła tylko cztery hotele w Polsce: InterContinental w Warszawie, Holiday Inn w Krakowie i Józefowie oraz niżej pozycjonowany Holiday Inn Express w Krakowie. Ale już w 2010 roku uruchomiono Holiday Inn w Bydgoszczy i kilka nowych inwestycji, które przyoblekają się właśnie w konkretne kształty. Na początku przyszłego roku otwarty zostanie Holiday Inn w Łodzi, wiosną Holiday Inn Express w Wałbrzychu, latem Holiday Inn Express w Warszawie, rozpoczyna się inwestycja w Dąbrowie G [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz