Autor: Sylwia Bortniak
W dużych hotelach sieciowych funkcjonują osobne działy concierge. W mniejszych obiektach oferujących kilkadziesiąt miejsc noclegowych ich odpowiednikiem może być właściwie przeszkolony personel recepcji
Podejmując na naszych łamach zagadnienia związane z funkcją concierge, pomijaliśmy do tej pory problemy wiążące się z kosztami wprowadzenia takiego stanowiska w hotelu. Z lektury napływających do redakcji listów wynika, że wiele mniejszych obiektów rozważa wprowadzenie stanowiska concierge, jednak obawia się wpędzenia w dodatkowe koszty, które zburzą równowagę planów finansowych. Przedstawiamy dziś pierwszy materiał dotyczący ekonomicznego aspektu wprowadzenia wydzielonego stanowiska concierge w większych hotelach.
Wydatki i koszty
Wydatki jednorazowe i koszty utrzymania stanowiska są ściśle uzależnione od wielkości i kategorii hotelu. Zależą też od decyzji zarządu wyznaczających skalę oraz dostępność projektowanych usług concierge. Biorąc za przykład hotel o standardzie 4 lub 5 gwiazdek ze 100-150 pokojami, który po raz pierwszy decyduje się zatrudnić concierge, można przyjąć następujące założenia:
Podejmując na naszych łamach zagadnienia związane z funkcją concierge, pomijaliśmy do tej pory problemy wiążące się z kosztami wprowadzenia takiego stanowiska w hotelu. Z lektury napływających do redakcji listów wynika, że wiele mniejszych obiektów rozważa wprowadzenie stanowiska concierge, jednak obawia się wpędzenia w dodatkowe koszty, które zburzą równowagę planów finansowych. Przedstawiamy dziś pierwszy materiał dotyczący ekonomicznego aspektu wprowadzenia wydzielonego stanowiska concierge w większych hotelach.
Wydatki i koszty
Wydatki jednorazowe i koszty utrzymania stanowiska są ściśle uzależnione od wielkości i kategorii hotelu. Zależą też od decyzji zarządu wyznaczających skalę oraz dostępność projektowanych usług concierge. Biorąc za przykład hotel o standardzie 4 lub 5 gwiazdek ze 100-150 pokojami, który po raz pierwszy decyduje się zatrudnić concierge, można przyjąć następujące założenia:
- stanowisko powinno być czynne przez 12 do 16 godzin dziennie, a w nocy rolę concierge w sposób ograniczony przejmuje dział recepcji;
- stanowisko obsługuje jedna osoba;
- stanowisko concierge mieści się przy biurku stojącym w lobby hotelowym w pobliżu recepcji;
- stanowisko wyposażone jest w dwa telefony, faks, komputer z drukarką, narzędzia i materiały concierge;
- osoba pełniąca funkcję concierge ma dwa komplety umundurowania.
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz