Autor: Anita Bajdalska
Motywacja zależy w dużej mierze od samego człowieka. Jest to stan psychiczny polegający na chęci do realizacji celów firmy. Wzmocnienie motywacji oraz ukierunkowanie na ten cel leży w gestii kadry managerskiej. Nie jest to zadanie łatwe do realizacji, wymaga determinacji oraz stanowczości w działaniu oraz stosowania jasnych reguł.
Motywacja pracowników SPA ma wiele wspólnego z cechami charakteru, jakie są niezbędne w tej branży. Pozytywne relacje z innymi ludźmi, szacunek dla gościa, empatia oraz chęć niesienia pomocy to ważne cechy osobowości, jakimi powinien legitymować się pracownik hotelowego SPA.
Motywacja wewnętrzna: szczęście w pracy
W życiu każdego człowieka, prywatnym i zawodowym, występują dwa rodzaje motywacji do działania. Wewnętrzna motywacja są to czynniki, które tkwią w człowieku od zawsze. Zainteresowania osobiste, jakie przejawiamy motywują nas do działań od wewnątrz. Poznanie ich, odkrycie oraz zrozumienie daje wielu osobom poczucie szczęścia i satysfakcji w życiu, jeśli mogą je realizować w życiu zawodowym. Pracownicy hotelowego SPA bardzo często posiadają wewnętrzną motywację do pomagania innym ludziom. Takie zachowania predysponują ich do pracy z gościem i są bardzo pożądane. Sympatia do drugiego człowieka objawia się w kształtowaniu poprawnych relacji oraz trosce o jego zdrowie i dobre samopoczucie.
Osoby z natury ponure, niemiłe i nielubiące innych ludzi nie powinny szukać pracy w tym zawodzie, ponieważ się do tego nie nadają. Osobiste zainteresowania, które mają szanse zostać zrealizowane w pracy nadają jej jeszcze większy sens. Dążenie do spełnienia tych zainteresowań czyni pracę bardziej wartościową, wówczas mówimy o takim człowieku, że posiada pasję. Zadaniem managera SPA jest odkrycie w kandydatach do pracy osób, które posiadają takie zainteresowania i zatrudnienie właściwych ludzi na właściwe miejsce.
Motywacja zewnętrzna: płaca i sprawiedliwość
Drugim rodzajem jest motywacja zewnętrzna, która jest wpływem różnorodnych czynników na sposób postępowania pracownika hotelowego SPA. Najczęściej wymieniana jest motywacja płacowa jako najważniejszy czynnik prowadzący do osiągnięcia zamierzonych celów hotelu. Jest to czynnik bardzo ważny, jednak nie należy przypisywać mu wiodącej roli w motywacji. System wynagradzania pracowników SPA powinien być uzależniony od osiągniętych, wyników finansowych. Prostą zasadą jest stwierdzenie: „płać im tyle, ile są warci”, ale system prowizyjnego wynagradzania wymaga precyzji i przejrzystości, aby przyniósł oczekiwane efe [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz