Czy istnieje idealne łóżko?

Autor: Lilianna Lesińska

Co to znaczy „idealne łóżko” w hotelu? Najprościej można odpowiedzieć na to pytanie, że to łóżko, na którym gość się wygodnie wyśpi, a hotelarzowi będzie służyło jak najdłużej. Jak to osiągnąć?

  Łóżko to najważniejszy mebel w pokoju hotelowym. To przez jego pryzmat gość ocenia resztę oferty hotelu. Relaksujący sen pozwoli wybaczyć, wiele innych niedogodności. HRS, największy europejski portal rezerwacyjny, we współpracy z instytutem badań rynkowych eResult, przeprowadził badanie preferencji gości hotelowych w tym zakresie. Idealne łóżko hotelowe – według ankietowanych – to łóżko ze średnio twardym materacem i miękką pościelą. Rozmiar łóżka wydaje się ważniejszy dla kobiet niż dla mężczyzn: 35,5 proc. kobiet preferuje łóżko podwójne, w porównaniu do 30,5 proc. mężczyzn. Około jednej piątej (19,3 proc.) ankietowanych preferuje łóżko typu king-size. Łóżka tego typu najczęściej wybierają osoby podróżujące służbowo. Ponad 1/3 z nich uważa, że istotna jest większa przestrzeń, podczas gdy zdanie to podziela jedynie 17,6 proc. urlopowiczów.     Praktyczne łóżko kontynentalne Do hoteli zalecane są tzw. łożka kontynentalne, czyli składające się z dwóch materacy nałożonych na siebie. Gość śpi na materacu posłaniowym, pod którym znajduje się materac podstawowy na ramie drewnianej lub metalowej na czterech lub sześciu nóżkach, ewentualnie na płozach. Idealny jest system, w którym materac posłaniowy ma dołączone dwie nóżki i dwie rolki z hamulcami. Rozwiązanie to jest bardzo praktyczne z uwagi na łatwość dostępu do przestrzeni pod łóżkiem (wolna przestrzeń dookoła łóżka pozwalająca na swobodny do niego dostęp to ok. 80 cm), więc możliwość jej sprawniejszej konserwacji. Skraca to czas potrzebny obsłudze na posprzątanie pokoju i czyni pracę łatwiejszą. Unika się wtedy konieczności podnoszenia łóżka do sprzątania, przesuwając tylko na rolkach. Inną zaletą zastosowanie łóżka kontynentalnego na nóżkach jest to, ze eliminuje się skrzynię meblową, która może być przyczyną urazów stóp naszych gości, a co za tym idzie zmniejsza prawdopodobieństwo ewentualnych roszczeń. Najważniejszymi cechami, które powinien posiadać „idealny materac” z punktu widzenia hotelarza, są przede wszystkim łatwość w utrzymaniu czystości, długa żywotność, dobra cena oraz posiadanie certyfikatu. Dbając o dobro i komfort klienta warto zdecydować się na wybór materaca z „wyższej półki” oraz na zastosowanie dodatków do materaca, jakimi są np. nakładki na materac.     Materac twardy czy miękki? Jeśli goście hotelowi mogliby wybrać dla siebie materac, niemal dwie trzecie ankietowanych zdecydowałaby się na materac o średniej twardości. Jedynie 23 proc. respondentów wybrałoby materac twardszy, podczas gdy około 7 proc. preferuje materace miękkie. Im starszy gość, tym bardziej prawdopodobne jest, że woli twardy materac. Jedynie 16,5 proc. osób poniżej 29 roku życia wolałoby spać na twardym łóżku hotelowym, podczas gdy ponad jedna czwarta (26,6 proc.) respondentów w wieku powyżej 50 lat woli spać na twardym materacu ( zaledwie 4 proc. wybiera materac miękki). Osoby podróżujące służbowo również wolą twarde materace. Wybiera je 34,4 proc. z tej grupy, podczas gdy wśród turystów odsetek ten wynosi 21,3 proc. W pokojach dwuosobowych najwygodniej zastosować dwa łóżka kontynentalne szerokości 90 cm z możliwością stałego łączenia ich w posłanie podwójne. Pokój jest wtedy bardziej uniwersalny i mogą w nim nocować dwie znajome lub obce osoby. Szczególnie ma to znaczenie w obiektach prowadzących (oprócz hotelowej) działalność szkoleniową, sympozyjną lub bankietową. Hotelarz podczas wyboru materacy do swojego obiektu powinien kierować się przede wszystkim względami praktycznymi. Według producentów materacy, godnymi polecenia są materace kieszeniowe (każda sprężyna znajduje się w osobnej materiałowej „kieszeni”, dzięki czemu pracują one niezależnie od siebie, dopasowując się do kształtu ciała). Posiadają też właściwości rehabilitacyjne, a stosunkowo niska cena jest ich niezaprzeczalnym atutem. Innym wariantem materacy sprężynowych, póki co jeszcze popularniejszym, są tzw. bonelie oparte na sprężynach połączonych ze sobą drutem.   Plusy i minusy różnych wypełnień pościeli Plusy sztucznego wypełnienia: - łatwiejsza pielęgnacja, - niższe koszty czyszczenia, - niższa podstawa, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *