Rozmowa z Piotrem Kwiatkowskim, dyrektorem zarządzającym sieci DeSilva i Anną Głąbińską, dyrektorem ds. sprzedaży i marketingu sieci.
Pierwszy hotel pod marką DeSilva otwarty został w 2008 roku w podwarszawskim Piasecznie. Drugi w 2009 roku przy lotnisku Katowice – Pyrzowice zaczął działać pod niżej pozycjonowaną marką DeSilva Inn. W 2010 roku otwarto hotel DeSilva w Warszawie. W 2011 w ramach sieci zaczął działać istniejący już wcześniej hotel Victor w Pruszkowie, ale nie zmienił nazwy. Pojawiły się informacje o planach otwarcia hotelu pod Mikołajkami. W portfolio marek jest też wyżej pozycjonowana DeSilva Premium, ale na razie nie działa pod nią żaden obiekt. Jaki jest właściwie pomysł na sieć DeSilva?
Piotr Kwiatkowski: Specjalizujemy się w hotelach biznesowych, więc naszym naturalnym środowiskiem są miasta. Natomiast nie zawężamy naszych kryteriów np. tylko do miast powyżej 100 tysięcy mieszkańców, bo chociażby Piaseczno jest najlepszym przykładem, że nieduża podwarszawska miejscowość satelitarna może być bardzo dobrą lokalizacją na biznes hotelowy. To prężne miasto małego kapitału, który jest bardzo ważnym klientem dla tego hotelu, a do tego jeszcze po sąsiedzku znajduje się centrala Auchan. I taka sama sytuacja może się zdarzyć w wielu innych miejscach. Patrzymy na okazje, które się pojawiają, oceniamy jaki jest potencjał rynku, co się na nim dzieje w tej chwili i co się będzie działo, czy region prężnie się rozwija. Priorytetem są oczywiście duże miasta i jesteśmy na różnym etapie rozmów z potencjalnymi inwestorami we Wrocławiu, w Trójmieście, Łodzi, Krakowie, również w Warszawie, ale nawet po uzgodnieniu warunków biznesowych, inwestorzy wstrzymują się z podpisaniem ostatecznej umowy do momentu zapewnienie finansowania bankowego. A banki są bardzo restrykcyjne w podejściu do finansowania projektów hotelarskich. Jeszcze w ubiegłym roku podpisaliśmy umowę dzierżawy na obiekt w centrum Poznania, prace projektowe są już zakończone, zostało tylko wystąpić o pozwolenia na budowę, ale inwestycja jest wstrzymana ze względu na problem inwestora z uzyskaniem finansowania z banku. Hotel ten ulokowany byłby w adaptowanej na ten cel kamienicy, więc miałby charakter bardziej butikowy i działał jako DeSilva Premium. W ostatnich dniach zawarliśmy umowę dzierżawy 4-gwiazdkowego hotelu biznesowo-turystycznego klasy DeSilva w Jorze Wielkiej pod Mikołajkami.
Ale sieć DeSilva jest siecią biznesową, więc jak się do tego ma lokalizacja w okolicach Mikołajek?
P.K.: Prowadzimy kilka rozmów w sprawie projektów na Mazurach m.in. w Giżycku, Gierzwałdzie, w Mrągowie. Na te wszystkie projekty mazurskie mamy wspólną koncepcję zmodyfikowanej DeSilvy biznesowej dostosowanej do lokalizacji rekreacyjnej. Ma to być więc hotel wzbogacony m.in. o duże zaplecze rekreacyjne, większe pokoje dostosowane do dłuższych pobytów, a z myślą o klientach indywidualnych będzie posiadał szereg cech wypełniających dewizę „najbardziej przyjazny dla dzieci”, np. zaokrąglone narożniki mebli. Czyli hotel rodzinny. P.K.: Rodzinny wtedy kiedy ma być rodzinny, czyli w lipcu, sierpniu, w długie weekendy. Ale gros wolumenu chcemy sprzedawać w sezonie MICE-owym. Wierzymy, że to jest destynacja odpowiednia dla organizatorów wszelkich konferencji i spotkań. Więc w miesiącach letnich jest szansa na obłożenie hotelu turystami, a w pozostałych miesiącach firmami. My musimy być bardziej elastyczni, bo tylko wtedy mamy szanse wygrać z dużymi operatorami. Jesteśmy na rynku dopiero od trzech lat, więc intensyfikujemy działania w kierunku dostosowywania naszych rozwiązań i produktów do potrzeb klientów hoteli. W dużych sieciach działających od dziesięcioleci to czasami ginie, bo tam poziom marginesu zmian bieżącego zarządzania jest niewielki, duża firma idzie sprawdzonymi procedurami na całym świecie i nawet jeżeli straci część biznesu, bo nie odpowiada w 100 proc. potrzebom lokalnego rynku, to zyskuje na efekcie skali. Mamy możliwość bardzo proaktywnego działania i to jest nasza przewaga nad tymi sieciami i nasza szansa. Cały czas musimy pracować na ten brand. Dlatego nasz produkt różnicujemy na DeSilva Inn, DeSilva i DeSilva Premium, a w ich ramach staramy się dać klientom dużo więcej na poziomie: dwie gwiazdki plus, trzy plus i cztery plus. Mamy wysoko postawione wymagania funkcjonalno- techniczne już od tych dwóch gwiazdek plus. Wszędzie jest klimatyzacja, sejfy w pokojach, lodówki, zestawy do parzenia kawy i herbaty, i to wszystko w cenie pokoju. Naszym zadaniem jest to, żeby jednocześnie utrzymać koszty bieżącej działalności na takim poziomie, aby inwestycja była rentowna.
W jaki sposób?
P.K.: Przykładem jest interdyscyplinarność pracowników operacyjnych. Nie mamy stanowisk recepcjonistów, kelnerów, barmanów. Natomiast mamy stanowiska pracowników operacyjnych i z założenia ci pracownicy mają pracować na dwóch frontach: recepcyjnym i gastronomicznym. To wiąże się już z samym projektem hotelu i wytycznymi, według których powinien być wybudowany, np. recepcja zlokalizowana jest przy barze, aby pracownicy w razie potrzeby mogli wymiennie pełnić swoje funkcje, bar z kolei łączy się z częścią gastronomiczną, bo tylko z baru, a nie z kuchni, wydawane są napoje, w związku z czym musi być on funkcjonalnie
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz