Autor: Wiktor Kołakowski
Pensjonat, w którym gość hotelowy łamie nogę na korytarzu; hotel w adaptowanym dworku, w którym spaliła się instalacja elektryczna, zatrucie setki gości na sali bankietowej. To śni się w koszmarach menedżerom hoteli. Ale ponad połowa hotelarzy nie ma polisy ubezpieczeniowej.
Raporty i dane ubezpieczycieli wskazują, że świadomość ubezpieczeniowa właścicieli i menedżerów firm rośnie. – Polscy przedsiębiorcy coraz częściej decydują się jak najszerzej ubezpieczać biznes. Ale na tle innych krajów Unii Europejskiej wciąż wypadamy pod tym względem bardzo przeciętnie – uważa Magdalena Kanarek, główny specjalista ds. ubezpieczeń w Biurze Ubezpieczeń Indywidualnych w Ergo Hestii. – Nadal ponad 50 procent firm małych i średnich nie ma ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. A to znaczy, że jeśli gość zatruje się w hotelowej restauracji i zechce się sądzić, odszkodowanie zapłaci właściciel hotelu. A mógłby to zrobić za niego ubezpieczyciel.
Nie połamać nóg
Kapitanowie statków pasażerskich, wielkich pływających hoteli uważają, że najbardziej ryzykownym ładunkiem są... ludzie. Hotele szczególnie narażone są na wypadki gości – warto więc, oprócz standardowego ubezpieczenia majątkowego, zadbać tam właśnie o ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC). Bez niego wszelkie roszczenia, jakie mogą się pojawić, są kierowane do właściciela obiektu. A zakres potencjalnych szkód jest bar
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz