Gdzie szukać przewagi konkurencyjnej?

Autor: Marta Sitko, Tomasz Rzychoń
Kluczową rolę w budowaniu marki hotelu odgrywa dobrze zmotywowany personel i konsekwentnie realizowany marketing — tak wynika z badania przeprowadzonego w hotelach, które wzięły udział w pierwszym etapie programu Złoty Standard w Obsłudze Klienta.  
Obiekty biorące udział w programie zostały poddane ocenie „tajemniczych gości” oraz audytorów, którzy badali osiem obszarów: witryna internetowa, funkcjonowanie recepcji, otoczenie obiektu, obsługa ciągów komunikacyjnych i pokoi, obsługa restauracji, obsługa infrastruktury towarzyszącej, działania promocyjno- informacyjne, potencjał organizacji.
Silne strony hoteli
Mocną stroną większości badanych obiektów jest obsługa w recepcji. W 76 proc. przypadków podczas rozmowy telefonicznej jest udzielana pełna, prawidłowa informacja o ofercie okołonoclegowej. Zdecydowana większość hoteli jest przygotowana do przyjmowania gości zagranicznych, jeśli chodzi o znajomość języka angielskiego wśród pracowników obsługi i informacje anglojęzyczne na stronie internetowej obiektu. Najwyżej ocenione w audycie hotele w I półroczu 2011 roku, czyli 23 wyróżnione certyfikatem spośród 45 przebadanych, wykazują dużą troskę o ekspozycję materiałów informacyjno-promocyjnych oraz o wygląd budynku hotelowego z zewnątrz: elewacje, główne wejście, zieleń, kostkę, ogrodzenia. Ponad 60 proc. audytowanych obiektów dysponuje dużym monitorowanym par
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *