Autor: Małgorzata Dankowska, Zoja Choromańska
Wizytówką hotelu są jego pracownicy. To od ich nastawienia zależy, czy goście chętnie wracają do hotelu oraz polecają go swoim znajomym. Zadowolony pracownik to zadowolony klient. Popularnym sposobem na zmotywowanie pracowników stają się tzw. pozapłacowe świadczenia pracownicze.
Decydując się na finansowe zachęty warto się przyjrzeć również ich podatkowym aspektom związanych ze świadczeniami pracowniczymi zarówno od strony pracodawcy, jak i pracownika. Do pozapłacowych świadczeń oferowanych przez pracodawców należą m.in.:
- finansowanie udziału pracownika w szkoleniach,
- udostępnienie służbowego samochodu i telefonu do celów prywatnych,
- opieka medyczna,
- bony i talony świąteczne,
- organizowanie imprez integracyjnych,
- darmowe dojazdy do pracy,
- dofinansowanie do wypoczynku dzieci itp.
- tylko w związku z wykonywaną pracą,
- tylko w godzinach pracy,
- podczas wykonywania obowiązków służbowych zawierającą cechy charakterystyczne dla pracodawcy (kolory, krój, logo),
- zwracaną pracodawcy lub wymienianą na nową po okresie używania. Jeżeli powyższe warunki nie zostaną spełnione, uznanie wydatków za koszty uzyskania przychodów może zostać zakwestionowane przez organy podatkowe.
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz