Autor: Piotr Stawiński
Hotelarze co roku tracą dziesiątki milionów złotych tak z powodu zniszczenie lub kradzież mienia hotelowego przez gości, jak i przez nierzetelnych klientów, którzy nie płacą za zamówione usługi. W sierpniu powstał serwis, w którym znajdzie się tzw. czarna lista klientów nieregulujących swoich płatności czy niszczących hotelowe mienie.
W Polsce powstanie tego typu listy blokowało dotąd prawo, które zabraniało jakikolwiek obrotu danymi osobowymi w celach gospodarczych. Wszelkie „występki” klientów punktów usługowych, w tym świadczących usługi noclegowe mogły być rejestrowane tylko przez organy ścigania i sądy. Te dane nie były jednak udostępniane żadnym zainteresowanym. A problem nierzetelnych kontrahentów, usługodawców i indywidualnych klientów jest ogromny. – Wystarczy w wyszukiwarkach internetowych wpisać hasło „czarna lista klientów”, „lista nieuczciwych klientów”, a pojawi się cała lista forów na ten temat. Problem jest tym szerszy społecznie, im dotyczy mniejszych kwot, nikt bowiem nie zdecyduje się na zakładanie nierzetelnym osobom czy firmom spraw sądowych, jeśli kwota sporna dotyczy poniżej tysiąca zł – mówi Przemysław Organowski, właściciel [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz