4-gwiazdkowy hotel z 300 pokojami oraz centrum konferencyjno-rekreacyjnym z bogatym zapleczem SPA & Wellness powstaje w krzyżackim zamku w Gniewie na Pomorzu. Biuro Projektowe CKK Architekci z Gdyni, przedstawiło właśnie koncepcję przebudowy zamku.
Zbudowany na przełomie XIII i XIV wieku zamek, który był najpotężniejszą twierdzą Zakonu Krzyżackiego na lewym brzegu Wisły, w 2009 roku został kupiony za 14,9 mln zł przez grupę mleczarską Polmlek. Chce ona uczynić z niego swoją wizytówkę. Wizerunek zamku ma trafić na produkty firmy, pojawiać się w reklamówkach i stać się jej symbolem na zagranicznych rynkach. Koszty przystosowania zamku na potrzeby hotelowo-konferencyjne szacowane są na ok. 100 mln zł. Oprócz 300 pokoi, w tym kilkunastu apartamentów, powstaną również obszerne sale konferencyjne, część SPA & Wellness z basenami oraz nowoczesne zaplecze restauracyjne z kuchnią typu slow-food. Podstawową zasadą, którą kierowali się projektanci, było poszanowanie istniejącej architektury przez dyskretne wkomponowanie nowo projektowanej zabudowy w przestrzeń Wzgórza Zamkowego. Większość budynków posiadać ma pochyłe dachy pokryte zielenią. Najważniejszymi materiałami zastosowanymi w architekturze nowych obiektów będą stal, szkło oraz drewno klejone, które dzięki swojej neutralność mają harmonizować się z budynkami historycznymi. Jedyną poważniejszą ingerencją w istniejącą bryłę będzie wprowadzenie szklanego zadaszenia dziedzińca oraz budowa nowoczesnych krużganków nawiązujących do średniowiecznych. Projektanci z biura CKK Architekci, zgodnie z wytycznymi inwestora, przewidzieli również zachowanie ruchu turystycznego na terenie Wzgórza Zamkowego. Powstanie tu m.in. budynek nowoczesnego Centrum Multimedialnego, który umożliwi obsługę rosnącego napływu turystów. Zamek słynął dotychczas z odbywających się tu od lat turniejów rycerskich i historycznych inscenizacji. Nowi właściciele chcą rozwinąć tę funkcję. W wyniku modernizacji placu turniejowego powstać ma najnowocześniejszy tego typu obiekt w Europie, z zachowaniem specyficznego klimatu wieków średnich. Przebudowa całego obiektu potrwa kilka lat.
Zbudowany na przełomie XIII i XIV wieku zamek, który był najpotężniejszą twierdzą Zakonu Krzyżackiego na lewym brzegu Wisły, w 2009 roku został kupiony za 14,9 mln zł przez grupę mleczarską Polmlek. Chce ona uczynić z niego swoją wizytówkę. Wizerunek zamku ma trafić na produkty firmy, pojawiać się w reklamówkach i stać się jej symbolem na zagranicznych rynkach. Koszty przystosowania zamku na potrzeby hotelowo-konferencyjne szacowane są na ok. 100 mln zł. Oprócz 300 pokoi, w tym kilkunastu apartamentów, powstaną również obszerne sale konferencyjne, część SPA & Wellness z basenami oraz nowoczesne zaplecze restauracyjne z kuchnią typu slow-food. Podstawową zasadą, którą kierowali się projektanci, było poszanowanie istniejącej architektury przez dyskretne wkomponowanie nowo projektowanej zabudowy w przestrzeń Wzgórza Zamkowego. Większość budynków posiadać ma pochyłe dachy pokryte zielenią. Najważniejszymi materiałami zastosowanymi w architekturze nowych obiektów będą stal, szkło oraz drewno klejone, które dzięki swojej neutralność mają harmonizować się z budynkami historycznymi. Jedyną poważniejszą ingerencją w istniejącą bryłę będzie wprowadzenie szklanego zadaszenia dziedzińca oraz budowa nowoczesnych krużganków nawiązujących do średniowiecznych. Projektanci z biura CKK Architekci, zgodnie z wytycznymi inwestora, przewidzieli również zachowanie ruchu turystycznego na terenie Wzgórza Zamkowego. Powstanie tu m.in. budynek nowoczesnego Centrum Multimedialnego, który umożliwi obsługę rosnącego napływu turystów. Zamek słynął dotychczas z odbywających się tu od lat turniejów rycerskich i historycznych inscenizacji. Nowi właściciele chcą rozwinąć tę funkcję. W wyniku modernizacji placu turniejowego powstać ma najnowocześniejszy tego typu obiekt w Europie, z zachowaniem specyficznego klimatu wieków średnich. Przebudowa całego obiektu potrwa kilka lat.
Dodaj komentarz