Niemiecka marka hotelowa Intercity jest coraz bliżej wejścia na polski rynek. Ogłosiła właśnie oficjalnie plan ekspansji w Europie Środkowo- Wschodniej, gdzie chce otworzyć 15 hoteli. Jak wynika z informacji HOTELARZA pierwszym miastem w Polsce, gdzie rozpocznie inwestycje miałby być Wrocław. Intercity to miejska marka ze średniego segmentu poszukująca lokalizacji przy dworcach kolejowych, lotniskach i w centrach miast.
Obecnie w jej ramach działają 32 hotele, głównie w Niemczech oraz w Austrii. We wrześniu Steigenberger Hotel Group, do której należy Intercity poinformowała, że chce rozszerzyć swoją obecność o region Europy Środkowo- Wschodniej. W tym celu podpisano umowę o współpracy z austriackim deweloperem PORR Solutions Immobilien, od którego będzie je leasingowała. – Gospodarki krajów Europy Środkowo-Wschodniej cały czas się rozwijają, co przekłada się na rosnącą liczbę podróży biznesowych. Dzięki temu rośnie też popyt na dobre hotele ze średniego segmentu. Jesteśmy przekonani, że ten region stwarza doskonałe możliwości rozwoju naszej marki – stwierdził po podpisaniu umowy z PORR Joachim Marusczyk, dyrektor generalny InterCityHotel GmbH. PORR zaangażowany jest w Polsce m.in. w renowację warszawskiego Dworca Centralnego.
Obecnie trwają poszukiwania odpowiednich lokalizacji pod obiekty InterCity. We Wrocławiu nadarza się akurat doskonała okazja, bo PKP wystawiła na przetarg działkę o pow. 1,2 h przy Dworcu Głównym na ul. Suchej. Jej cena wynosi 35,6 mln zł. Działka jest objęta koncepcją architektoniczno- urbanistyczną rewitalizacji dworca Wrocław Główny wraz z otoczeniem, według której powinien tam powstać m.in. hotel. Założona w 1930 roku przez rodzinę Steigenberger sieć w 2009 roku została kupiona przez Egyptian Travco Group, jedną z największych arabskich grup turystycznych z centralą w Kairze, należącą do egipskiego milionera Hamed El Chiaty. W ramach sieci działa też druga, bardziej ekskluzywna marka Steigenberger Hotels & Resorts.
Dodaj komentarz