Awantura przy lotnisku

Sprawa ujrzała światło dziennie w październiku ub.r. W dniu,w którym do redakcji „Hotelarza” przyszedł pierwszy (i, jakdotąd, jedyny) numer gazetki Hotelu Courtyard by Marriottzlokalizowanego przy warszawskim lotnisku Okęcie, na łamachprasy – nie tylko stołecznej – rozpętała się prawdziwa awantura.


Jej głównymi bohaterami są dwie, dotąd, wydawałoby się, dobrze zesobą współpracujące spółki: polski Port-Hotel będący właścicielembudynku, w którym znajduje się Courtyard by Marriott i amerykańskaTischmann Hotel Corporation (zarządza hotelem). Trzecipodmiot – Marriott Developement International – udzielił jedyniePort-Hotelowi, na zasadach franczyzy, znaku Courtyard by Marriott.

O co tak naprawdę poszło?
20 października ub.r. spółka Port-Hotel, należąca do PrzedsiębiorstwaPaństwowego Porty Lotnicze (PPL), wysłała firmie TishmannHotel Corporation (THC) zarządzającej Hotelem Courtyard byMarriott przy Lotnisku im. Fryderyka Chopina na Okęciu wypowiedzenieumowy. Zgodnie z tą umową THC miał zarządzać hotelemprzez 20 lat. Zdążył niespełna rok. Zrywając umowę, Port-HotelW sporze dotyczącym hotelu przy warszawskimlotnisku Okęcie najprawdopodobniej chodzio liczbę rezerwacji zapewnianych przez operatora(poważnie rozmijającą się z oczekiwaniami inwestora)powołuje się na paragraf „Umowy o zarządzanie”, który precyzuje,kiedy takie posunięcie jest uzasadnione.
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *