Hotelowa gastronomia dba o zróżnicowanie źródeł dostaw produktów spożywczych. Elementami decydującymi o wyborze są: jakość, terminowość i cena
Według wielu smakoszy, czasy, gdy punkty gastronomiczne korzystały wyłącznie z naturalnych produktów spożywczych, nieskażonych konserwantami, ulepszaczami i im podobnymi substancjami minęły bezpowrotnie.
Tempo życia i żywienia, "fastfoodyzacja" gastronomii a wreszcie ekonomika kuchni, wymuszają na restauracjach i barach korzystanie z konfekcjo- nowanych półproduktów, a w skrajnych przypadkach gotowych potraw podgrzewanych w kuchence mikrofalowej. Czy rzeczywiście jest aż tak źle? "Hotelarz" postanowił sprawdzić, z jakich produktów i źródeł zaopatrzenia korzystają niektóre z hotelowych restauracji.
Według wielu smakoszy, czasy, gdy punkty gastronomiczne korzystały wyłącznie z naturalnych produktów spożywczych, nieskażonych konserwantami, ulepszaczami i im podobnymi substancjami minęły bezpowrotnie.
Tempo życia i żywienia, "fastfoodyzacja" gastronomii a wreszcie ekonomika kuchni, wymuszają na restauracjach i barach korzystanie z konfekcjo- nowanych półproduktów, a w skrajnych przypadkach gotowych potraw podgrzewanych w kuchence mikrofalowej. Czy rzeczywiście jest aż tak źle? "Hotelarz" postanowił sprawdzić, z jakich produktów i źródeł zaopatrzenia korzystają niektóre z hotelowych restauracji.
Zaczęliśmy od potentata hurtowej sprzedaży - sieci Makro Cash and Carry Polska. Niestety nie udało nam się ustalić, które z hotelowych restauracji korzystają z usług Makro i co konkretnie kupują. Rozumiemy - tajemnica handlowa. Gorzej, że Makro nie było w stanie podać nam chociaż wolumenu zakupów dokonywanych przez sektor lub ich udziału w ogólnych obrotach sieci. Andrzej Słodki, rzecznik sieci zapewnił za to "Hotelarza", że klienci z sektora HoReCa dokonują zakupów w Makro i ich liczba rośnie.
Słodki dodał, że z myślą o potrzebach segmentu gastronomicznego, w tym hoteli Makro stworzyło własną markę - Metro Quality, pod którą oferuje produkty z górnej półki cenowej, o wysokiej jakości, w dużych opakowaniach przystosowanych do potrzeb tej grupy. - Metro Quality obejmuje około 200 różnych produktów, głównie artykułów spożywczych, które są przetwarzane w obiektach gastronomicznych.
[...]
Słodki dodał, że z myślą o potrzebach segmentu gastronomicznego, w tym hoteli Makro stworzyło własną markę - Metro Quality, pod którą oferuje produkty z górnej półki cenowej, o wysokiej jakości, w dużych opakowaniach przystosowanych do potrzeb tej grupy. - Metro Quality obejmuje około 200 różnych produktów, głównie artykułów spożywczych, które są przetwarzane w obiektach gastronomicznych.
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
OK, a czy w tej branży ma sens bazowanie na takich stronach – https://rankingiproduktow.pl/ ?
W sensie – na rankingach? Co można z tego wyciągnąć, jakie są Wasze doświadczenia?
Które elementy są kluczowe? Podzielicie się doświadczeniami?