Autor: Rafał Bielawa
Jemy ekologiczną żywność, stosujemy ekologiczne programy prania i zmywania, ekologia staje się coraz bardziej popularna w budownictwie. Nie dziwi więc, że rozwija się też trend eko SPA, już nie tylko w Europie Zachodniej, ale także w Polsce.
Należy jednak pamiętać, że eko to nie tylko kosmetyki oparte na naturalnych składnikach, ale też używanie naturalnych materiałów w procesie tworzenia ośrodka, naturalnych źródeł energii, ograniczenie zużycia wody, chemikaliów, a także emisji CO2. Jednak jak zagwarantować sobie oraz klientom, że to, co oferujemy jako ekologiczne SPA nie jest eko tylko w nazwie? Najprostszym sposobem jest publikowanie i stosowanie eko-znaków, czyli norm, oznaczeń lub certyfikacji, które potwierdzają pochodzenie produktu lub też gwarantują, że dane rozwiązanie powstało w ramach procesu technologicznego przyjaznego środowisku.
Symbole poprawiają wizerunek
Odpowiednie oznakowanie oraz świadomość jego znaczenia mogą być niezwykle pomocne przy weryfikacji jakości poszczególnych elementów eko SPA oraz przy przekazaniu tych informacji klientom.
Symbole umieszczone na różnych wyrobach stanowią dla konsumentów wyraźną informację, że produkt, który jest stosowany, został wykonany w trosce o środowisko naturalne. Poza rzetelną informacją środowiskową certyfikaty mają na celu poprawienie wizerunku produktu oraz zwiększenie sprzedaży oraz egzekwowanie od producentów odpowiedzialności za skutki, jakie ich produkt może mieć dla środowiska oraz za wdrażanie rozwiązań zmniejszających te skutki. Dotyczy to w szczególności certyfikatów przyznawanych ośrodkom na całym świecie, które zapewniają stałą modernizację obiektów oraz motywują do ulepszania usług i procesów produkcyjnych z perspektywy środowiska naturalnego. Produkt ekologiczny może być zdrowy, energooszczędny, bezpieczny dla wody, powietrza i gleby, może nie emitować hałasu lub posiadać inne cechy przyjazne środowisku. Dla każdej grupy produktowej obowiązują zatem odrębne oznaczenia i certyfikaty. Inne symbole znajdziemy na tekstyliach, inne zaś na elementach i urządzeniach wykonanych z drewna. Te wiele znaczeń łączy się w krótkim oznaczeniu „Eko”.
Anioł, stokrotka, łabędź
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz