Recepcja SPA − centrum zysków

Autor: Anita Bajdalska
Recepcja SPA jest sercem każdego obiektu. Goście rezerwują tu zabiegi, ale także spodziewają się profesjonalnej porady i pomocy w ich najlepszym wyborze. Takie wymagania zobowiązują. Recepcja to centrum dowodzenia oraz… mnożenia zysków, dlatego nie można marginalizować jej roli w strukturze dobrze zarządzanego hotelowego SPA.
Z reguły, mówiąc o hotelowym SPA mamy na myśli kosmetyczki lub masażystów, a zapominamy o recepcji, która sprowadzona jest czasami do roli inkasenta pobierającego opłatę za ciężką pracę terapeutów SPA. Tymczasem zarządzanie recepcją SPA wymaga przemyślanej organizacji tego działu, przygotowania wskaźników ekonomicznych oraz systematycznego szkolenia personelu i kontroli osiąganych wyników.
Strefa pierwszego kontaktu
Pierwszy kontakt z gościem ma ogromne znaczenie i może ukształtować opinię o jakości całej oferty SPA. Jaka ta opinia będzie to zależy od wielu czynników, począwszy od wrażeń wizualnych, a skończywszy na profesjonalizmie obsługi. Dobrze zaprojektowana recepcja SPA powinna być przyjazna i funkcjonalna, aby ułatwiać relację między pracownikiem i gościem, a nie tworzyć barierę między nimi. Wpływ na to mają nawet takie elementy jak np. wielkość monitora i wysokość jego zawieszenia czy szerokość lad y. Wszystkie to ma znaczenie w tworzeniu przyjaznego wizerunku recepcji SPA. Należy też pamiętać, że to tutaj zaczynamy kreować odpowiednią atmosferę SPA, która będzie kontynuowana w gabinetach zabiegowych. Spokojna, relaksująca muzyka, przyjemny zapach unoszący się w powietrzu, liczne bodźce wzrokowe, jak płomienie palących się świec, świeże kwiaty czy elementy dekoracji odpowiadające porze roku, to standard, o którym nie można zapomnieć. Profesjonalna obsługa w SPA oznacza pracowników z dużą wiedzą o filozofii SPA, znających doskonale ofertę, posiadających wyznaczone cele i budżet do zrealizowania, świadomych swoich zadań i misji do spełnienia. Czy tak jest w praktyce…
Muszą wiedzieć, co sprzedają
Znajomość oferty SPA to najważniejszy element profesjonalnej obsługi. Nie ma nic gorszego niż brak wiedzy pracownika SPA o ofercie, jaką ma sprzedawać. Zdarzyło mi się słyszeć recepcjonistkę, która na pytanie o zapach maski, odpowiedziała: „Nie wiem, nie używałam jej”. Pracownicy recepcji SPA nie posiadają, w większości, wykształcenia kosmetycznego lub medycznego, co stanowi pewien problem, jednak nie usprawiedliwia to nikogo z niewiedzy. Manager SPA jest zobowiązany, z racji pełnionej funkcji, do nauczenia i wyegzekwowania tego od pracownika recepcji. Nie należy oczekiwać, że przez pierwszy tydzień pracownik recepcji pozna wszystkie zabiegi oraz składniki linii kosmetycznych, które gwarantują rezultaty, ale należy wyznaczyć mu obszar do nauczenia i sprawdzać postępy.
Znajomość oferty nie może polegać tylko na zdobyciu wiedzy teoretycznej, choć jest ona niezbęd
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *