Autor: Lech Szelemet
Jakie będzie pierwsze wrażenie gościa, jeśli zamiast pięknego lśniącego gresu zobaczy podłogę brudną, niedoczyszczoną, pełną smug po mopie lub pozostałości zaschniętej chemii?
Utrzymanie czystości w hotelu na odpowiednim, wysokim poziomie jest dużym wyzwaniem, i stoi ono przed managerem służby pięter. Właśnie od tej osoby zależy realizacja zadań przez personel sprzątający. Dlatego podstawowym warunkiem utrzymanie powierzchni hotelowych w czystości są stałe i różnorodne szkolenia, które panie pokojowe powinny przechodzić, zarówno wewnętrzne – prowadzone przez kierownika służby pięter, jak i zewnętrzne – przez firmy dostarczające profesjonalne środki chemiczne oraz urządzenia do pielęgnacji podłóg, bo siłą rzeczy one znają się najlepiej, jak efektywnie je stosować, aby były wykorzystywane w jak najbardziej efektywny sposób. Po takich szkoleniach personel osiąga profesjonalizm zgodny ze standardem utrzymania czystości w hotelu i cały problem jest już prostszy.
Różne powierzchnie i parametry
W obiektach hotelowych, jak chyba w żadnych innych, można znaleźć całą gamę różnego rodzaju powierzchni, które wymagają innych metod dbania o nie. W zależności od przeznaczenia będą to:
- powierzchnie twarde (gres, marmur, lastryko, granit),
- powierzchnie miękkie (tarket, linoleum, PCV, kauczuk),
- wykładziny dywanowe (wykładziny filcowe, tkane, poliamidowe, naturalne, mieszane).
- zastosowanie odpowiedniej technologii (metody pielęgnacji),
- wybór właściwego narzędzia,
- wybór środka chemicznego.
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz