Autor: Piotr Stawiński
W pierwszym półroczu hotele Grupy Orbis w Warszawie odnotowały dwucyfrowe wzrosty wskaźników operacyjnych. Dobre rezultaty odnotowano też w Trójmieście, podczas gdy np. w Poznaniu, Katowicach nie stwierdzono oznak poprawy koniunktury.
wiązane z branżą hotelarską spółki giełdowe Orbis i Warimpex ogłosiły swoje wyniki za pierwsze półrocze 2011 roku. Ich przychody wzrosły, ale wyniki nie były tak rewelacyjne, jak można by się spodziewać po informacjach o wychodzeniu rynku z kryzysu.
Orbis : prawie 1000 pokoi mniej …
Grupa Hotelowa Orbis w pierwszym półroczu 2011 roku odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 2,6 proc. z 328,3 ml z zł do 336,8 mln zł. Zysk zwiększył się w tym okresie z 2,6 mln do 37,6 mln zł. Na wyniki te wpływ miała m.in. sprzedaż nieruchomości hotelowych takich jak hotel Solny w Kołobrzegu, ale przede wszystkim postępujące ożywienie w gospodarce, zarówno polskiej jak i europejskiej, które przełożyło się na poprawę sytuacji branży hotelarskiej. Znalazło to odzwierciedlenie we wszystkich wskaźnikach operacyjnych uzyskanych przez Grupę Hotelową Orbis w pierwszym półroczu 2011 roku. Wzrosła zarówno frekwencja w hotelach (z 46,4 proc do 48,6 proc.), jak również średnia cena za pokój (o 1,7 proc. z 217,8 do 221,4 zł), a co za tym idzie także przychód na jeden dostępny pokój (o 6,4 proc. ze 101,2 do 107,7 zł).Największą poprawę odnotowano na rynku warszawskim, w hotelach segmentu Up&Midscale, głównie wskutek wyraźnego ożywienia w turystyce biznesowej. Dodatni trend utrzymywał się w segmencie konferencji i szkoleń, co było korzystne głównie dla hoteli Novotel. Zaznaczył się także wzrost liczby indywidualnych klientów biznesowych, zwłaszcza w hotelach funkcjonujących pod markami Mercure, Ibis i Orbis.
Liderem wzrostu były hotele średniego i górnego segmentu rynku, dla których w pierwszym półroczu odnotowano zwiększenie wskaźnika RevPAR o 7,6 proc. ze 103,5 do 111,4 zł, podczas gdy w hotelach ekonomicznych wzrósł on o 1,7 proc. z 91,8 do 93,4 zł. Średnia cena za pokój w segmencie hoteli trzy i więcej gwiazdkowych wzrosła o 1,6 proc. z 235,7 do 239,4 zł ( [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz