We wrześniowej sondzie "Hotelarza" zapytaliśmy Czytelników o to, czy centra SPA zlokalizowane przy obiektach noclegowych powinny podlegać procesowi kategoryzacji podobnemu do przyznawania hotelom gwiazdek. Zadając pytanie, nawet nie przypuszczaliśmy, że oprócz standardowych odpowiedzi "tak" lub "nie", respondenci będą chcieli podzielić się z nami swoimi - tak żywymi, jak się okazało - opiniami.
Wśród odpowiedzi na "tak" najliczniej (70) reprezentowany był pogląd, że kategoryzacja jest niezbędna i centrom SPA należy przyznawać jakiś odpowiednik hotelowych gwiazdek. Jednak część respondentów z tej grupy wyrażała obawy, co dopodstaw prawnych takiej kategoryzacji. Wielu naszych respondentów, uważając kategoryzację SPA za wspaniały pomysł, argumentuje jej konieczność tym, że zdarza się nadużywanie tego określenia przez obiekty, w których oferowane zabiegi nie mają nic wspólnego z filozofią tego pojęcia.
Drugą grupę opinii (25 odpowiedzi) cechuje pragmatyczne podejście do tematu. Ośrodki SPA traktowane są na równi z gabinetem fryzjerskim, kosmetycznym, kortami tenisowymi, basenem czy bowlingiem. O poziom wszystkich powinien dbać właściciel.
Trzecia grupa opinii (11 odpowiedzi), to hotelarze, którzy nie mają zdania, bo nie mają ośrodków SPA. Pojawiają się tu głosy, że kategoryzacja czy certyfikacja jest zupełnie niepotrzebna, bo zapewne wiąże się z opłatami, które należy ponieść, a zawsze znajdzie się wielu, którzy (jak w przypadku kategoryzacji hoteli), będą działać na dziko i zabierać klientów, oferując niższe ceny.
Kilka wybranych opinii naszych Czytelników
Hotel Gromada Elbląg,
dyrektor Monika Prażak-Michałowska:
[...]
Wśród odpowiedzi na "tak" najliczniej (70) reprezentowany był pogląd, że kategoryzacja jest niezbędna i centrom SPA należy przyznawać jakiś odpowiednik hotelowych gwiazdek. Jednak część respondentów z tej grupy wyrażała obawy, co dopodstaw prawnych takiej kategoryzacji. Wielu naszych respondentów, uważając kategoryzację SPA za wspaniały pomysł, argumentuje jej konieczność tym, że zdarza się nadużywanie tego określenia przez obiekty, w których oferowane zabiegi nie mają nic wspólnego z filozofią tego pojęcia.
Drugą grupę opinii (25 odpowiedzi) cechuje pragmatyczne podejście do tematu. Ośrodki SPA traktowane są na równi z gabinetem fryzjerskim, kosmetycznym, kortami tenisowymi, basenem czy bowlingiem. O poziom wszystkich powinien dbać właściciel.
Trzecia grupa opinii (11 odpowiedzi), to hotelarze, którzy nie mają zdania, bo nie mają ośrodków SPA. Pojawiają się tu głosy, że kategoryzacja czy certyfikacja jest zupełnie niepotrzebna, bo zapewne wiąże się z opłatami, które należy ponieść, a zawsze znajdzie się wielu, którzy (jak w przypadku kategoryzacji hoteli), będą działać na dziko i zabierać klientów, oferując niższe ceny.
Kilka wybranych opinii naszych Czytelników
Hotel Gromada Elbląg,
dyrektor Monika Prażak-Michałowska:
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz