Autor: Marta Kuniszyk
W trakcie realizacji inwestycji hotelowej często
pojawiają się czynniki powodujące zmianę warunków
działania bądź założeń przedsięwzięcia, co w praktyce
oznacza konieczność aktualizacji biznesplanu.
Wpoprzednim odcinku staraliśmy się przedstawić Państwu pułapki, w jakie może wpaść każdy analityk przy sporządzaniu analizy efektywności inwestycji, jeśli nie będzie dostatecznie czujny i uważny.
Staraliśmy się również przekonać Państwa do wykorzystywania biznesplanu również po zakończeniu inwestycji, jego aktualizacji oraz bieżącej kontroli wykonania przyjętych założeń. Biznesplan po zrealizowaniu przedsięwzięcia inwestycyjnego cały czas jest ważnym dokumentem, do którego powinniśmy co jakiś czas sięgać (co najmniej raz w roku), aby sprawdzić, czy inwestycja przynosi efekty zgodne z oczekiwaniami.
Ta wiedza przyda nam się również w przypadku kolejnych projektów. Pozwoli na ich lepsze zaplanowanie i uniknięcie błędów popełnionych przy pierwszym przedsięwzięciu. Biznesplan powinniśmy mieć również zawsze pod ręką, opracowując plan na następny okres, który powinien wynikać z biznesplanu i opierać się na przyjętych w nim założeniach.
Temat oceny efektywności inwestycji jest bardzo ważny, dlatego zajmiemy się nim jeszcze raz. Tym razem zobaczymy, na ile efektywność projektowanego przedsięwzięcia może zmienić się pod wpływem kilku istotnych czynników. Biznesplan jest niezbędny w celu oceny efektywności inwestycji modernizacyjnej bądź związanej z budową nowego hotelu i trafności jej zakresu w świetle sytuacji na danym rynku lokalnym.
W trakcie realizacji inwestycji często mamy jednakże do czynienia z czynnikami powodującymi zmianę warunków działania bądź parametrów przedsięwzięcia, co oznacza konieczność aktualizacji biznesplanu.
Wpoprzednim odcinku staraliśmy się przedstawić Państwu pułapki, w jakie może wpaść każdy analityk przy sporządzaniu analizy efektywności inwestycji, jeśli nie będzie dostatecznie czujny i uważny.
Staraliśmy się również przekonać Państwa do wykorzystywania biznesplanu również po zakończeniu inwestycji, jego aktualizacji oraz bieżącej kontroli wykonania przyjętych założeń. Biznesplan po zrealizowaniu przedsięwzięcia inwestycyjnego cały czas jest ważnym dokumentem, do którego powinniśmy co jakiś czas sięgać (co najmniej raz w roku), aby sprawdzić, czy inwestycja przynosi efekty zgodne z oczekiwaniami.
Ta wiedza przyda nam się również w przypadku kolejnych projektów. Pozwoli na ich lepsze zaplanowanie i uniknięcie błędów popełnionych przy pierwszym przedsięwzięciu. Biznesplan powinniśmy mieć również zawsze pod ręką, opracowując plan na następny okres, który powinien wynikać z biznesplanu i opierać się na przyjętych w nim założeniach.
Temat oceny efektywności inwestycji jest bardzo ważny, dlatego zajmiemy się nim jeszcze raz. Tym razem zobaczymy, na ile efektywność projektowanego przedsięwzięcia może zmienić się pod wpływem kilku istotnych czynników. Biznesplan jest niezbędny w celu oceny efektywności inwestycji modernizacyjnej bądź związanej z budową nowego hotelu i trafności jej zakresu w świetle sytuacji na danym rynku lokalnym.
W trakcie realizacji inwestycji często mamy jednakże do czynienia z czynnikami powodującymi zmianę warunków działania bądź parametrów przedsięwzięcia, co oznacza konieczność aktualizacji biznesplanu.
Czynniki powodujące konieczność weryfikacji
pierwotnego biznesplanu
[...]
- wzrost konkurencji, którego nie braliśmy pod uwagę (
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz