Idealna sala na konferencje

Autor: Wiktor Kołakowski
Sale konferencyjne w przypadku wielu hoteli decydują o ich być albo nie być na rynku. Pokazał to ostatni kryzys, gdy często bardziej bolesny był dla nich spadek liczby organizowanych wydarzeń w obiekcie niż mniejsza liczba gości korzystających z noclegu. Teraz, gdy rynek znowu ruszył, już tylko od samych hotelarzy zależy, czy organizatorzy konferencji, szkoleń i eventów skorzystają z ich oferty. Jak i czym ich przyciągnąć?  
Niezależnie od tego czy hotel pozycjonuje się jako obiekt konferencyjny nastawiony na obsługę dużych kongresów, czy jest to kameralne miejsce na kilkunastoma pokojami, czy obiekt typu „Hotel & Restauracja”, każdy z nich może skorzystać z nieustającego, ogromnego popytu na usługi konferencyjne. Bo nie ma lepszego miejsca z ich organizację (a przynajmniej na organizację wydarzenia dłuższego niż jednodniowe) niż obiekt hotelowy, który zapewnia jednocześnie i nocleg, i wyżywienie, i zazwyczaj rekreację, i pewność określonego standardu. Duże obiekty wyższych kategorii szukają klientów wśród międzynarodowych koncernów i korporacji, małe mogą ich znaleźć wśród lokalnych firm z okolicy. I globalne koncerny spożywcze, farmaceutyczne czy motoryzacyjne, i lokalni wytwórcy gumowych zabawek, sznurowadeł czy otwieraczy do konserw mają tak naprawdę podobne potrzeby: muszą czasami zorganizować szkolenie dla pracowników lub partnerów, konferencję promującą swój produkt, zjazd współpracowników czy eleganckie spotkanie biznesowe „na szczycie”. Różnią się tylko skalą tych potrzeb. Jedni potrzebują powierzchni na tysiąc mkw., drugim wystarczy sala na 20 osób. Ale oczekiwania będą mieli podobne: cicha sala, dobry sprzęt multimedialny, wygodne, gustowne meble, profesjonalna obsługa i… to coś, co nazywa się nastrojem.
AKUSTYKA
Nie ma nic bardziej irytującego dla uczestników szkolenia, konferencji czy spotkania biznesowego, niż jakiekolwiek odgłosy dochodzące z korytarza, sąsiedniej sali, czy z zewnątrz budynku. Z drugiej strony równie irytujące jest, gdy nawet w niewielkiej sali trzeba się wytężyć, aby usłyszeć co mówi prowadzący. O tym decydują właściwości akustyczne pomieszczenia. Żeby uniknąć takich niedogodności, właściciel hotelu musi pomyśleć o tym już na etapie projektowania i budowy obiektu, wymagając od architekta, aby uwzględnił ten aspekt i stworzył pomieszczenia, w którym wszyscy będą dobrze słyszalni nawet szepcząc. A czasami nie jest to dla architekta, szczególnie niedoświadczonego w projektowaniu sal konferencyjnych, takie oczywiste, bo może potraktować tę część hotelu jako najłatwiejszą do zaprojektowania. Po prostu cztery gołe ściany, do których wstawi się krzesła, stoły i rzutnik. Otóż nie jest to takie proste. Ale można założyć, że zasady akustyki pomieszczeń architekt zna i wystarczy je tylko od niego wyegzekwować. Podstawą są tu dobrze dobrane para
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




2 odpowiedzi na “Idealna sala na konferencje”

  1. Mariusz pisze:

    dzięki, czegoś takiego szukałem!!!!
    dobry artykuł.

  2. Piotr pisze:

    Niby każdy to wie, ale tu mamy pięknie pozbierane. Dodał bym jeszcze klimatyzację – duży koszt. A z długością stołu 70 m na osobę to przesada – tu poszukał bym oszczędności 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *