Rozmowa z Romualdem Wojtkowiakiem,wiceprezesem zarządu Philips Lighting Poland S.A. o zmianach w technologii oświetlenia.
Firma Philips zdecydowała się na podjęcie działań proekologicznych w zakresie oświetlenia do hoteli. Jak pan ocenia rozwój rozwiązań ekologicznych w hotelarstwie?
Na taki temat należy patrzeć szerzej. W naszym przypadku jest to element ogólnej strategii firmy, która patrzy globalnie, jeśli chodzi o ochronę środowiska oraz zmiany klimatyczne. Segment hotelowy jest jednym z tych, gdzie takie działania są z sukcesem podejmowane. Szanse są duże, ale trzeba pamiętać, że my możemy jedynie oferować pewne rozwiązania, natomiast w hotelarstwie musi istnieć naturalna potrzeba, aby te koncepcje proekologiczne wdrażać. Ze swojej strony podejmujemy wiele działań edukacyjnych w tym zakresie, np. mamy specjalny kalkulator, który w prosty sposób uwidacznia, jak wiele możemy zaoszczędzić. Mówimy nie tylko o oszczędnościach w rachunkach, ale także o redukcji emisji CO2 i innych szkodliwych substancji. Wiadomo również, że w hotelu są miejsca, gdzie oszczędności pojawiają się stosunkowo szybko i w przypadku braku środków na pełną inwestycję, warto ją czasami realizować etapami, rozpoczynając od tych właśnie miejsc.
Mówi się obecnie, że LED to taka cyfrowa zmiana w oświetleniu porównywalna do przechodzenia na telewizję cyfrową.
To prawda – LED-y to przyszłość. Używając języka technicznego mogę wyjaśnić, że to, co dzisiaj coraz szerzej stosujemy to LED-y nieorganiczne, które w przyszłości zostaną zastąpione przez LED-y organiczne. Te ostatnie dają nieograniczone możliwości kształtowania formy i przestrzeni. Dzisiejszy LED, który zastępuje konwencjonalne źródło światła, podobny jest do tradycyjnej żarówki. Natomiast LED organiczny świec [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz