Niezła wiosna hoteli Orbisu…

Obłożenie hoteli Grupy Hotelowej Orbis wzrosło w drugim kwartale tego roku o 3,1 proc. do 55,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. Wyższa o 6,8 proc. była też średnia cena za dostępny pokój (RevPAR), która wyniosła 126 zł (rok wcześniej 118).
Orbis wyniki te zawdzięcza przede wszystkim hotelom ze średniego i wyższego segmentu. W hotelach o kategorii trzech i więcej gwiazdek (Sofitele, Mercure, Novotele, Orbis Hotels) obłożenie wzrosło o 4,1 proc do 53,7 proc., a RevPAR o 8,2 proc. do 131,6 zł za dostępny pokój. Średnia cena za wynajęty pokój (ADR) była niemal taka sama jak w drugim kwartale ubiegłego roku (245 zł). Z kolei w hotelach ekonomicznych (Ibis i Etap) obłożenie nieznacznie spadło o 0,2 proc. do 63,2 proc. Średnia cena za dostępny pokój w tym segmencie wzrosła o 1,2 proc. ze 103,6 do 104,8 zł, a średnia cena za pokój wynajęty o 1,4 proc. do 165,7 zł. Przychody Grupy Hotelowej Orbis w drugim kwartale wzrosły o 3,1 proc. (ze 186,7 mln zł w 2010 roku do 192,4 mln), a w całym pierwszym półroczu o 2,6 proc. (z 328,3 do 336,9 mln zł). Spadły natomiast przychody Grupy Orbis Transport o blisko 16 proc. do 62,3 mln zł, co spowodowało że wpływy za pierwsze półrocze Grupy Kapitałowej Orbis były niższe o 0,7 proc. niż w ub.r.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *