Autor: Piotr Lutycki
Piotr Lutycki
Minibarek w pokoju hotelowym to nie tylko wygoda dla gości. To również dodatkowy zysk dla hotelu ze sprzedaży alkoholi, napojów czy słodyczy za cenę wyższą niż w sklepie lub hotelowym barze.
Minibary były do niedawna najczęściej małymi chłodziarkami umieszczonymi w pokojach hotelowych, w których obok wolnej przeznaczonej na artykuły spożywcze gościa przestrzeni, znajdował się wybór napojów, batoników, ciasteczek, kilka gatunków piwa i "małpki", czyli minibuteleczki z alkoholami.
"Do niedawna", ponieważ w ostatnich latach zmienił się ich wygląd, funkcjonalność, a przede wszystkim, możliwości zastosowania. Jeszcze kilka lat temu minibary można było spotkać jedynie w hotelach o standardzie czterech i pięciu gwiazdek.
Jednak zarówno chęć wyjścia właścicieli obiektów noclegowych naprzeciw rosnącym wymaganiom gości, jak i znacznie większa dostępność cenowa i asortymentowa tych urządzeń, spowodowały, że minibary wkraczają do obiektów trzy, a w sporadycznych wypadkach i dwugwiazdkowych.
Rosnąca popularność minibarów wśród właścicieli obiektów noclegowych wynika z ich wzrastającej atrakcyjności ekonomicznej. Spadają ich ceny, wzrasta energooszczędność, a koszty zakupu i utrzymania rekompensowane są przez dodatkowe przychody, jakie przynoszą hotelom.
Minibarek w pokoju hotelowym to nie tylko wygoda dla gości. To również dodatkowy zysk dla hotelu ze sprzedaży alkoholi, napojów czy słodyczy za cenę wyższą niż w sklepie lub hotelowym barze.
Minibary były do niedawna najczęściej małymi chłodziarkami umieszczonymi w pokojach hotelowych, w których obok wolnej przeznaczonej na artykuły spożywcze gościa przestrzeni, znajdował się wybór napojów, batoników, ciasteczek, kilka gatunków piwa i "małpki", czyli minibuteleczki z alkoholami.
"Do niedawna", ponieważ w ostatnich latach zmienił się ich wygląd, funkcjonalność, a przede wszystkim, możliwości zastosowania. Jeszcze kilka lat temu minibary można było spotkać jedynie w hotelach o standardzie czterech i pięciu gwiazdek.
Jednak zarówno chęć wyjścia właścicieli obiektów noclegowych naprzeciw rosnącym wymaganiom gości, jak i znacznie większa dostępność cenowa i asortymentowa tych urządzeń, spowodowały, że minibary wkraczają do obiektów trzy, a w sporadycznych wypadkach i dwugwiazdkowych.
Rosnąca popularność minibarów wśród właścicieli obiektów noclegowych wynika z ich wzrastającej atrakcyjności ekonomicznej. Spadają ich ceny, wzrasta energooszczędność, a koszty zakupu i utrzymania rekompensowane są przez dodatkowe przychody, jakie przynoszą hotelom.
Producenci oferują hotelarzom pełen wybór wzorów minibarków. Pomijając rozmiary, pojemność i system chłodniczy, minibarki mogą być:
[...]
- przeznaczone do zabudowy
- ze stalowymi drzwiami (najczęściej spotykane)
- ze szklanymi drzwiami (najnowszy krzyk mody - wyposażone w dyskretne podświetlenie "kuszą gości", zwiększając sprzedaż)
- wielofunkcyjne, będące minibarem z wydzieloną częścią, która spełnia fun
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz