Julita Musiał z Sheraton Sopot Hotel zajęła trzecie miejsce w konkursie na Najlepszego Recepcjonistę Świata, który odbył się w Atenach podczas kongresu Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych – AICR International. Najlepszym Recepcjonistą Roku 2025 został Joël Darfeuille z Fairmont Monte Carlo.

To już trzeci rok z rzędu, gdy przedstawiciel polskiego hotelarstwa zajmuje miejsce na podium konkursu. W ubiegłym roku zwyciężył Jędrzej Król (wówczas Sofitel Grand Sopot, od początku tego roku guest experience manager w Mercure Old Town Kraków), a dwa lata temu Krzysztof Studziński zdobył 3. miejsce (wówczas Sofitel Grand Sopot, od początku tego roku zastępca kierownika recepcji w Sopot Marriott).

Laureaci konkursu World’s Best Receptionist by Bucherer (marka luksusowych zegarków) 2025 ogłoszeni zostali podczas wieczornej gali kongresu w hotelu Grande Bretagne, a Luxury Collection. AICR International zrzesza ponad 1,4 tys. członków z 19 państw. Konkurs z blisko 30-letnią tradycją pozwala reprezentantom krajowych sekcji zmierzyć się z wieloma kompleksowymi zadaniami opartymi na wyzwaniach, które stawia przed hotelarzami specyfika w branży. Recepcjoniści, którzy zakwalifikowali się do finału wygrywając krajowe edycje konkursu rywalizowali przez cały dzień, przechodząc przez kolejne etapy zawodów (Front of House & Back of House Tasks). Finał, w którym oceniani byli przez blisko 30 ekspertów branżowych z całego świata, był podzielony na:
● dwie 10-minutowe scenki rodzajowe z aktorami (obsługa wymagającego gościa; praca pod presją czasu i natarczywych gości; priorytetyzowanie zadań oraz potrzeb gości w trakcie ich obsługi; wykazywanie się umiejętnościami cross-sellingu, up-sellingu, guest relations, concierge),
● jedno 1,5-godzinne zadanie Group Work (odzwierciedlenie codziennych spotkań mających na celu m.in.: przekazanie zmiany, odprawa kierowników przed ważnym eventem, tworzenie nowych procedur i standardów pod określone wytyczne, przeprowadzenie rocznych ocen pracowniczych),
● 1,5-godzinny kompleks zadań pisemnych (tworzenie spersonalizowanych ofert pobytu, wypoczynku; potwierdzenia rezerwacji; odpowiedź na skargi, opinie gości przesyłanych drogą e-mailową, bądź na OTAs; kalkulacji KPI – ADR, RevPar, OCC, ich indeksy – oraz analiza wyników, ew. benchmarking).
Podobnie jak w zeszłym roku obowiązywała formuła otwarcia przestrzeni konkursowej na publiczność, która swobodnie przemieszczała się pomiędzy różnymi etapami konkursu odbywającymi się jednocześnie, oglądając na żywo zmagania wszystkich kandydatów.
– Poziom konkurencji w tym roku był wyjątkowo wysoki, a wszyscy kandydaci wykazali się determinacją i doskonałym przygotowaniem, co utwierdza mnie w przekonaniu o ciągłym rozwoju naszej branży – mówi Radosław Kacprzak, prezydent stowarzyszenia AICR Polska i rooms division manager w Sheraton Sopot Hotel. – Sama obecność na tak prestiżowym wydarzeniu to już ogromne osiągnięcie. Julita wykonała ogrom pracy i dała z siebie wszystko podczas przygotowań, w pełni zasługując na ten sukces. Ogromnie się cieszę, że mam w zespole osobę tak ambitną i zaangażowaną jak Julita. Członkowie AICR Polska po raz kolejny udowodnili, jak wspaniale potrafią współpracować, wspierając ją na każdym etapie przygotowań.
Najbliższy zjazd członków Stowarzyszenia AICR Polska odbędzie się w 25-26 kwietnia w hotelu Royal Tulip w Warszawie. Podczas zjazdu odbędzie się podsumowanie konkursu światowego. Członkowie stowarzyszenia w ramach zjazdu będą uczestniczyć w ukierunkowanym pod ich potrzeby szkoleniu („Skuteczne porozumienie w szybko zmieniającej się rzeczywistości”, które przeprowadzi Agnieszka Szmit, która jest związana z branżą od ponad 14 lat). Pierwszy dzień zjazdu jest otwarty dla każdego zainteresowanego poznaniu stowarzyszenia oraz jego członków. Obecnie AICR Polska zrzesza członków z ponad 20 hoteli.
Dodaj komentarz