Autor: Andrzej Szafrański
Skala realizowanych i planowanych inwestycji hotelowych w śródmieściu Gdańska przypomina hotelowy boom w Krakowie. Czy stolica Pomorza powtórzy turystyczny sukces, jaki jest udziałem podwawelskiego grodu
W ścisłym centrum Gdańska realizowanych lub planowanych, z terminem ukończenia najpóźniej zimą 2008 roku, jest obecnie 10 inwestycji hotelowych. Zważywszy na fakt, że na tym terenie działa obecnie sześć takich obiektów, to bardzo dużo.
Jednak w hotelowym boomie inwestycyjnym w Gdańsku nie ma nic dziwnego, ponieważ zarówno obecne wskaźniki, jak i wszelkie prognozy, wskazują na jego zasadność. Gdańsk jest jedynym dużym miastem w Polsce, które może się poszczycić wykorzystaniem pokoi w grupie hoteli o 2, 3 i 4 gwiazdkach przekraczającym 50 procent.
W innych kategoriach na razie nie. Spośród obecnie funkcjonujących w tym mieście 15 skategoryzowanych obiektów hotelowych, tylko dwa mają pięć gwiazdek. Takie obiekty są bardzo prestiżowe jednak, jak jednoznacznie wynika z analiz, miastu potrzebnych jest więcej hoteli tańszych, turystycznych, klasy 2, 3 gwiazdek. W mieście przydałoby się również więcej pensjonatów. Analitycy mogą się mylić, bo rozwojem rynku turystycznego kieruje wiele mniej lub bardziej przypadkowych zdarzeń. Czy analitycy przewidzieli 11 września 2001 roku i związany z nowojorską tragedią krach na rynku turystyki? Nie.
Turystów przybywa
Jednym z jego następstw był rozwój tanich linii lotniczych. Ich ekspansja i pewne znudzenie zagranicznych turystów Pragą, przyniosły obecny turystyczny boom w Krakowie. Turyści potrzebują zmian, odkrywania czegoś nowego, więc odpowiednia promocja, udoskonalenie infrastruktury i dróg komunikacyjnych, więcej atrakcji turystycznych oraz sprzyjających warunków zewnętrznych i...Może największą atrakcją, przyciągającą do Gdańska miliony turystów rocznie, nie stanie się "Sołdek" - pierwszy zbudowany po drugiej wojnie światowej w Polsce statek ale hanzeatycka historia miasta i Gunther Grass. Wszak to przecież inny pisarz - Franz Kafka, jest jednym z magnesów przyciągających turystów do Pragi.
Jednak w hotelowym boomie inwestycyjnym w Gdańsku nie ma nic dziwnego, ponieważ zarówno obecne wskaźniki, jak i wszelkie prognozy, wskazują na jego zasadność. Gdańsk jest jedynym dużym miastem w Polsce, które może się poszczycić wykorzystaniem pokoi w grupie hoteli o 2, 3 i 4 gwiazdkach przekraczającym 50 procent.
W innych kategoriach na razie nie. Spośród obecnie funkcjonujących w tym mieście 15 skategoryzowanych obiektów hotelowych, tylko dwa mają pięć gwiazdek. Takie obiekty są bardzo prestiżowe jednak, jak jednoznacznie wynika z analiz, miastu potrzebnych jest więcej hoteli tańszych, turystycznych, klasy 2, 3 gwiazdek. W mieście przydałoby się również więcej pensjonatów. Analitycy mogą się mylić, bo rozwojem rynku turystycznego kieruje wiele mniej lub bardziej przypadkowych zdarzeń. Czy analitycy przewidzieli 11 września 2001 roku i związany z nowojorską tragedią krach na rynku turystyki? Nie.
Turystów przybywa
Jednym z jego następstw był rozwój tanich linii lotniczych. Ich ekspansja i pewne znudzenie zagranicznych turystów Pragą, przyniosły obecny turystyczny boom w Krakowie. Turyści potrzebują zmian, odkrywania czegoś nowego, więc odpowiednia promocja, udoskonalenie infrastruktury i dróg komunikacyjnych, więcej atrakcji turystycznych oraz sprzyjających warunków zewnętrznych i...Może największą atrakcją, przyciągającą do Gdańska miliony turystów rocznie, nie stanie się "Sołdek" - pierwszy zbudowany po drugiej wojnie światowej w Polsce statek ale hanzeatycka historia miasta i Gunther Grass. Wszak to przecież inny pisarz - Franz Kafka, jest jednym z magnesów przyciągających turystów do Pragi.
Prezydent Gdańska
Paweł Adamowicz
Boom hotelowy nie jest dla nas zaskoczeniem. Rosnąca liczba połączeń lotniczych oraz przygotowywanych przez Gdańsk atrakcji przełożyła się na rosnącą rokrocznie liczbę odwiedzających nas turystów. To z kolei wymusiło budowę hoteli i pensjonatów. Ten samonakręcający się mechanizm spotęgowany jest dodatkowo nadmorskim położeniem naszego miasta.
W Gdańsku realizowana jest
[...]
Paweł Adamowicz
Boom hotelowy nie jest dla nas zaskoczeniem. Rosnąca liczba połączeń lotniczych oraz przygotowywanych przez Gdańsk atrakcji przełożyła się na rosnącą rokrocznie liczbę odwiedzających nas turystów. To z kolei wymusiło budowę hoteli i pensjonatów. Ten samonakręcający się mechanizm spotęgowany jest dodatkowo nadmorskim położeniem naszego miasta.
W Gdańsku realizowana jest
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz