Grupa InterContinental Hotels kupiła za 110,5 mln euro od Ruby Group markę Ruby z 20 hotelami i blisko 3,5 tys. pokoi w Europie oraz 10 z ponad 2,2 tys. pokoi, które otwarte mają zostać do 2027 r.
Ruby to lifestyle’owa marka miejska w segmencie premium, w którym działają takie brandy IHG jak Crowne Plaza i voco. W ramach umowy opłaty franczyzowe, które IHG ma otrzymać od 30 hoteli z 5,7 tys. pokoi są szacowane na ok. 8 mln dol. w 2028 r. To 20. brand w portfolio sieci. Założona w 2013 r. marka Ruby zarządza hotelami w głównych miastach Europy, w tym dziewięcioma w Niemczech, trzema w Londynie i trzema w Wiedniu. Kolejne planowane są m.in. Rzymie, Sztokholmie, Edynburgu i Marsylii. IHG chce też wprowadzić markę na rynek w USA. Spółka operacyjna Ruby Group nie zostanie przejęta przez IHG i będzie nadal zarządzać hotelami pod marką Ruby.
Wszystkie będą zawierać umowy franczyzowe z IHG i uiszczać na rzecz sieci opłaty licencyjne. Sieć przewiduje się, że opłaty franczyzowe do 2030 r. przekroczą 15 mln dol. Celem IHG jest rozwinięcie marki Ruby do ponad 120 hoteli w ciągu najbliższych 10 lat Ruby to marka w portfolio IHG, która ma przyciągnąć nowoczesnych podróżnych przykładających dużą wagę do niebanalnego stylu życia. Właścicielom hoteli marka oferuje elastyczny koncept premium w segmencie określanym jako „urban micro”, charakteryzującym się wysoką barierą wejścia i ograniczeniami przestrzennymi. Efektywność gwarantować mają właścicielom projekty oszczędzające przestrzeń oraz wysoki stopień standaryzacji i automatyzacji operacyjnej, w tym kioski samoobsługowe. Marka przeznaczona jest zarówno pod nowe lokalizacje, jak i adaptacje istniejących obiektów komercyjnych, w tym biur.
– Marki Ruby wzbogaca nasze portfolio o świetną, wyróżniającą się ofertę wysokiej jakości zarówno dla gości, jak i właścicieli hoteli w popularnych miejskich lokalizacjach. To przejęcie pokazuje, że koncentrujemy się na rynkach w dużych, atrakcyjnych segmentach branży oraz wykorzystaniu naszego doświadczenia w integracji i rozwoju marek oraz portfeli obiektów hotelowych – powiedział Elie Maalouf, chief executive officer IHG Hotels & Resorts.
Dodaj komentarz