Rekordowy rok Marriotta w regionie EMEA z blisko 300 umowami i 180 otwarciami   ŚWIAT

Sieć Marriott International podsumowała rok 2024 w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), ogłaszając nowy rekord roczny pod względem liczby podpisanych umów – 291 kontraktów obejmujących ponad 34 tys. pokoi. Firma dodała w ubiegłym roku ponad 180 obiektów do swojego portfolio w regionie EMEA. Kluczowym czynnikiem napędzającym wzrost były konwersje, odpowiadając za 45 proc. nowych umów.

W Hotel Praga

Sieć rozszerzyła ofertę w różnych segmentach – od  midscale m.in. z 34 nowymi umowami na Four Points by Sheraton aż po kategorię luksusową m.in. z otwarciami dwóch pierwszych hoteli Ritz w regionie , a także wchodząc na trzy nowe rynki: Luksemburg, Angolę i Senegal.

–  Świętowaliśmy wyjątkowy wzrost w regionie EMEA w 2024 roku, z rekordową liczbą podpisanych umów, ekspansją we wszystkich segmentach oraz wejściem na wschodzące rynki, co jeszcze bardziej wzbogaciło nasze portfolio i zapewniło wyjątkowe doświadczenia podróżnicze w tym regionie. – powiedział Satya Anand, prezes Marriott International w regionie EMEA. – Koncentrujemy się na łączeniu ludzi poprzez pasję do podróży. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację tego wzrostowego trendu, aby zaoferować naszym partnerom, członkom Marriott Bonvoy i klientom jeszcze więcej możliwości na poszerzenie horyzontów/

Obecnie łączna liczba projektów firmy dla EMEA wzrosła do 596 obiektów na koniec roku, co odpowiada 104 731 pokojom (wzrost o 10 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim). Konwersje były kluczowym czynnikiem napędzającym wzrost w różnych segmentach i rynkach regionu EMEA, odpowiadając za 45 proc. nowych umów. Dania, Niemcy, Arabia Saudyjska, Turcja czy Wielka Brytania były liderami pod względem liczby nowych umów zawartych przez firmę w 2024 roku.

Ritz Nujuma, Arabia Saudyjska

Jerome Briet, dyrektor ds. rozwoju na Europę, Bliski Wschód i Afrykę dodał: „Nasze osiągnięcia w zakresie wzrostu w ubiegłym roku, szczególnie w obszarze konwersji, odzwierciedlają zaufanie, jakim darzą nas nasi właściciele, oraz siłę naszych marek, konkurencyjne koszty afiliacji, potężne możliwości generowania przychodów i wielokrotnie nagradzany program lojalnościowy. Region ten nadal oferuje ogromne możliwości rozszerzania naszej obecności w nowych segmentach i na nowych rynkach, dostosowując się do zmieniających się potrzeb zarówno podróżnych krajowych, jak i międzynarodowych”.

Najważniejsze osiągnięcia Marriott w regionie EMEA w 2024 roku

Marriott odnotował silny wzrost we wszystkich segmentach w regionie EMEA w 2024 roku. Wśród kluczowych podpisanych umów znalazły się:

  • 26 nowych umów w segmencie luksusowym, zwiększając łączną liczbę projektów w regionie do ponad 80 hoteli i resortów.
  • 34 umowy dla Four Points Flex by Sheraton, konwersyjnej marki midscale, co czyni ją marką z największą liczbą podpisanych umów w Europie w 2024 roku w portfolio Marriott Bonvoy.
  • W segmencie premium 50 umów dla marek Autograph Collection, Tribute Portfolio i Marriott Hotels podpisanych w regionie w zeszłym roku.
  • 39 umów dla marek Courtyard by Marriott, Four Points by Sheraton i Moxy Hotels, które rozwijały się w segmencie select service.
  • 11 nowych projektów w segmencie rezydencji, zwiększając całkowite portfolio Marriott w regionie EMEA do 72 lokalizacji na koniec roku (42 projekty w przygotowaniu i 30 już otwartych).
Sansaray Han, a Luxury Collection, Stambuł

Najważniejsze otwarcia hoteli Marriott w regionie EMEA w 2024 roku

W 2024 roku Marriott dodał 181 nowych obiektów z blisko 20 tys. pokoi do swojego portfolio w regionie EMEA. Kluczowe otwarcia obejmowały:

  • Debiut Ritz-Carlton Reserve w regionie EMEA z otwarciem Nujuma, a Ritz-Carlton Reserve nad Morzem Czerwonym w Arabii Saudyjskiej.
  • Ekspansję W Hotels dzięki otwarciu W Prague.
  • St. Regis w Serbii i Omanie, wraz z otwarciem The St. Regis Belgrade i The St. Regis Al Mouj Muscat Resort.
  • Cztery nowe obiekty The Luxury Collection, w tym:
    • Koenigshof, a Luxury Collection Hotel, Monachium (Niemcy)
    • Hôtel du Couvent, a Luxury Collection Hotel, Nicea (Francja)
    • Bab Samhan, a Luxury Collection Hotel, Diriyah (Arabia Saudyjska)
    • Sansarayan Han, a Luxury Collection Hotel, Stambuł (Turcja).
  • Pierwszy hotel Fairfield by Marriott w Europie – Fairfield by Marriott Copenhagen Nordhavn w Kopenhadze.
  • Moxy Hotels świętowało 10-lecie w Europie, otwierając sześć nowych hoteli, w tym debiut marki w Hiszpanii, Moxy Barcelona, oraz Moxy Luxembourg Airport – pierwszy hotel Marriott w Luksemburgu.
  • Wejście Marriott na rynki Angoli i Senegalu, dzięki otwarciom Protea Hotel Luanda i Courtyard Dakar Diamniadio.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *