Sztuka konstruowania dobrej oferty SPA

Autor: Anita Bajdalska
Przygotowanie dobrej oferty Wellness & SPA wymaga znajomości wielu zagadnień. Przy jej przygotowaniu można kierować się bardzo różnymi przesłankami. Które są właściwe? Najważniejszym elementem jest poznanie oraz zrozumienie wizji i misji hotelu przez osobę, która będzie zajmowała się tworzeniem oferty usług SPA. W każdym obiekcie dział odnowy biologicznej musi stanowić integralną część hotelu i nie może być od niego „oderwany”. Kameralny hotel o rustykalnych wnętrzach, w których oferowane są usługi medycyny estetycznej lub operacje plastyczne – to nijak do siebie nie pasuje. Bardzo nowoczesny hotel o wysokiej kategorii, gdzie oferowane są usługi rehabilitacyjne dla seniorów – to też nie jest dobry pomysł.   Najpierw grupa docelowa… Na samym początku należy zadać sobie pytanie: czy na pewno dobrze rozpoznaliśmy grupę docelową, dla jakiej przeznaczony ma być hotel i czy oferta jaką przygotowujemy w SPA będzie dla tego targetu właściwa? Dlatego podstawą sukcesu jest ścisła współpraca z działem marketingu i sprzedaży, aby ustalić wszystkie niezbędne informacje dotyczące potencjalnych gości, na których nastawia się hotel. Należy dokładnie przeanalizować grupę docelową nabywców usług hotelu i na tej podstawie poszukać badań rynku dotyczących potrzeb tej grupy.   Nie jest to rzeczą łatwą, ponieważ niewiele takich danych z rynku polskiego posiadamy, ale zawsze można posiłkować się danymi z Europy lub innych zakątków świata. Oczywiście nie należy bezkrytycznie przenosić tych danych na polski grunt, ale warto poznać pewne preferencje i trendy w innych rejonach świata, aby zorientować się, co jest aktualnie na topie. Pewne dane są zarezerwowane dla członków organizacji SPA na świecie, ale niektóre z nich są ogólnie dostępne lub przedrukowane przez niektóre wydawnictwa i warto do nich sięgnąć. Jeśli znamy już grupę docelową hotelowego SPA i wiemy jakie zabiegi najchętniej są przez takie osoby kupowane, powinniśmy przystąpić do analizy rynku. Przyjrzyjmy się naszym konkurentom na rynku lokalnym, co mają w ofercie i na jakim markach i urządzeniach pracują.   ….potem wyposażenie…. Jeśli decydujemy się na zainwestowanie w urządzenia [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Jedna odpowiedź do “Sztuka konstruowania dobrej oferty SPA”

  1. Bom pisze:

    Oj,oj,oj ,faktycznie niektóre hotele mają problem z ofertą SPA, niewiele się różnią mają takie same usługi i co mają zrobić?
    Jak widać po tym artykule nie jest to łatwe dobrze wszystko poukładać…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *