Hotel drzwiami stoi

Autor: Wiktor Kołakowski
Drzwi hotelowe to podstawa bezpieczeństwa gości. Bez ich odpowiedniej jakości trudno też sobie wyobrazić spokojny nocleg. Dlatego muszą one spełniać wysokie wymogi izolacji akustycznej i odporności ogniowej. A do tego, powinny być odpowiednio dobrane do wnętrza hotelu.   Hotel drzwiami stoi. Od wejścia poprzez restaurację, sale konferencyjne, część SPA i pokoje (z drzwiami wewnętrznymi np. łazienkowymi) po pomieszczenia służbowe i magazynowe. Ich wybór i zakup stanowi więc dla inwestora nie lada wyzwanie. I jak wynika z doświadczeń inwestorów, często to właśnie z producentami i dostawcami drzwi mają oni dużo problemów. A to okleina czy lakier odpada, a to nie wygłuszają odpowiednio hałasów, a to zamontowano je tak, że trzaskają o ścianę… Drzwi do pokoi hotelowych powinny charakteryzować się podwyższoną izolacyjnością akustyczną w celu wyższego wytłumienia hałasu. Drzwi wejściowe do pokoi hotelowych posiadają zwykle większą izolacyjność w stosunku do drzwi wewnątrz pomieszczeń. Wyjątkiem są drzwi w salach konferencyjnych, jeśli jest między nimi przejście. Wówczas należy pamiętać, aby miały one jak najwyższy poziom izolacyjności (podobnie jak ściany), gdyż nie ma nic bardziej irytującego niż podniesiony głos prelegenta dochodzący z sąsiedniej sali. Parametrem charakteryzującym drzwi wewnętrzne dla hoteli jest współczynnik izolacyjności akustycznej (Rw). Wynosi on: – dla drzwi drewnianych − od 27 do 36 dB, – dla drzwi aluminiowych − od 30 d [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *