O AI jest głośno w każdej branży, także hotelarskiej. Wiele firm oferuje szyte na miarę rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję, inne udoskonalają swoje obecne narzędzia o nowe funkcjonalności. AI to temat niezwykle nośny, marketingowo dobrze się sprzedający, ale czasami można odnieść wrażenie, że to czarna magia. „Oferujemy rozwiązania oparte o AI”, „Sztuczna inteligencja pomoże Ci w zarządzaniu polityką cenową w twoim hotelu” – co to właściwie znaczy?
Wśród „buzzwordów” wymienianych wokół AI bardzo często brakuje konkretu. Dzieje się tak może dlatego, że sztuczna inteligencja kojarzy się z czymś skomplikowanym, nieco tajemniczym, a twórcy nie chcą odkrywać wszystkich kart. A może dlatego, iż doszliśmy do momentu, w którym zakładamy, iż każdy wie, na co pozwala AI?
A przecież tak nie jest! Co więcej, niemal codziennie pojawiają się nowe usprawnienia, aktualizacje, stąd spektrum możliwości się poszerza. To, co wiemy dziś, jutro się zdezaktualizuje! Skupmy się więc na tym, co daje AI w kontekście direct bookingu, głównego obszaru, który bezpośrednio wpływa na strategię, przychody i sukces obiektu. Nie ma tu łatwych rozwiązań, ale technologia może nam pomóc.
O co tyle szumu?
Pierwsze zagadnienie, które może nas interesować, to czemu w ogóle sztuczna inteligencja jest tak wyjątkowa?
Czym różni się od znanych nam programów, algorytmów?
Otóż sztuczna inteligencja ma możliwość samodzielnej nauki. Klasyczny program czy algorytm jest napisany „na sztywno”, dostaje na wejściu dane A, zwraca nam wynik B. Postępuje według określonego wzorca bez względu na to, jakie dane dostarczymy. Nie ma możliwości zmiany swojego sposobu działania. W przypadku sztucznej inteligencji mamy do czynienia z sytuacją, w której algorytm jest w stanie się uczyć (wyciągać wnioski, udoskonalać) i wpływać na swoje odpowiedzi. Niejako „sam siebie tresuje”. To tutaj właśnie tkwi magia!
Technologia z wczoraj w nowej odsłonie
Musimy jednak zdać sobie sprawę z tego, że sztuczna inteligencja to nie jest nowy twór. Pierwsze konferencje i badania jej dotyczące odbywały się już w latach 50. XX wieku. Dlaczego więc dopiero dzisiaj mówimy o rewolucji w obszarze sztucznej inteligencji?
Jest to skutek wieloletnich zmian technologicznych, które zachodziły w różnych obszarach. Dziś, w końcu, możliwe b
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz