„Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego dwa hotele o podobnym standardzie, w podobnej lokalizacji i z podobnym serwisem mogą osiągać zupełnie różne wyniki?” Od takiego pytania rozpocząłem jeden z postów w popularnym biznesowym portalu społecznościowym na L. Doświadczony hotelarz w trzy sekundy podał około 15 odpowiedzi i każda z nich jest trafna, ale ten sam doświadczony hotelarz także w pierwszej kolejności wskazał na „dostęp do danych, do technologii, do informacji…”. No to rozwińmy sześć najważniejszych wskazówek z tym związanych.
Odpowiedź na to pytanie często tkwi w tym, jak efektywnie te dwa hotele wykorzystują dane rynkowe. W dzisiejszym hotelarstwie konkurencja jest coraz bardziej pomysłowa, a oczekiwania gości stale rosną. W tym świecie to właśnie analiza danych i reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe powodują, że jesteś „na propsie” (tak mi to opisał 15-letni syn, tłumacząc na język rodziców:
„coś, co jest doceniane i cieszy się ponadprzeciętną popularnością”).
Po pierwsze: dynamiczne zarządzanie cenami
To podstawa. Absolutna podstawa. Elastyczność w ustalaniu stawek, dostosowywanie ich do aktualnego popytu, obserwacja konkurencji, uwzględnianie lokalnych wydarzeń i sezonowości – to wszystko składa się w efekcie na skuteczną strategię cenową. Choć może wydawać się to oczywiste, to w praktyce wciąż jest dużo do zrobienia w wielu hotelach. Rynek, na którym działam
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz