Gdański hotel The Cloud One z nowym właścicielem   TRANSAKCJE

Otwarty w listopadzie tego roku na Wyspie Spichrzów w Gdańsku 327-pokojowy hotel Cloud One z grupy Motel One został sprzedany. Zakupu w imieniu swojego niemieckiego klienta dokonał fundusz Invesco Real Estate.

Jak poinformowało Invesco, jest to pierwsza inwestycja jego wieloletniego klienta w sektorze hotelarskim. Sprzedającym jest Granaria Development Gdańsk, spółka joint venture firm Immobel i Multibud. Cloud One Gdańsk będzie zarządzany przez Motel One Group na podstawie 25-letniej umowy najmu.

- Cloud One w Gdańsku ma długi okres najmu z wysoce atrakcyjnym profilem stóp kapitalizacji. W związku z tym stanowi atrakcyjną inwestycję dla naszego niemieckiego klienta, a jednocześnie opiera się na specjalistycznym, długoterminowym sukcesie Invesco Real Estate w europejskim sektorze hotelarskim. Gdańsk w dalszym ciągu czerpie korzyści ze zwiększonego ruchu turystycznego i biznesowego, wspierając silne uzasadnienie inwestycyjne dla tego przejęcia - stwierdził Tomas Picha, Senior Director - Investment Management, CEE w Invesco Real Estate.

Sama marka Cloud One to nowa marka lifestylowa, której pierwszy hotel otwarty został w 2022 r. w Nowym Jorku, a obecnie działają też w Hamburgu, Dusseldorfie, Norymberdze i Pradze, zaś kolejne planowane są w Chicago i Weronie.

Gdański obiekt powstał w ramach drugiego etapu inwestycji Granaria, realizowanej w formule partnerstwa publiczno-prywatnego przez konsorcjum spółek Multibud i Immobel Poland na działkach należących do miasta, polegającej na zabudowie północnej części Wyspy Spichrzów budynkami, których architektura nawiązuje do dawnych spichlerzy z charakterystycznymi strzelistymi dachami, a poszczególne segmenty budynków wykończane są w różnym stylu, nawiązując z kolei do różnorodnej zabudowy kamienic Głównego Miasta.

Cloud One zaprojektowany jest w formie sprawiającej wrażenie kilku kamienic. Oferuje pokoje od 15 d0 21 m kw. m.in. z klimatyzacją, 43-calowymi telewizorami, rozkładanymi, skórzanymi fotelami, mobilnym stolikami, przyjazne dla alergików poduszki i kołdry na życzenie, certyfikowane organiczne kosmetyki, śniadanie z regionalnych produktów, drink bar oraz przestrzeń lounge, która odzwierciedlać ma „cechy bursztynu – płynne kształty, ciepłe odcienie, przezroczystość i refleksy – kamienia szlachetnego, który jest wszechobecny w tym nadbałtyckim mieście”.

Gdańsk zajmuje 5. miejsce w Polsce pod względem liczby udzielonych noclegów w 2023 roku. Najwięcej noclegów turyści wygenerowali w ub. roku w Warszawie, powiecie kołobrzeskim, Krakowie, powiecie tatrzańskim i Gdańsku, odpowiednio 7,5 mln (7,3 mln w 2022), 5,9 mln (w 2022 r. – 5,4 mln), 5,7 mln (w 2022 r. – 4,9 mln), 3,6 mln (w 2022 r. również 3,6 mln) oraz 3,0 mln (w 2022 r. –
2,8 mln).



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *