HT2024: Zwiększanie wydajności w hotelarstwie dzięki technologii   KONFERENCJE "HOTELARZA"

Kolejnym elementem tegorocznego Forum Hotel Trends był panel, podczas którego staraliśmy się odkryć, jak sztuczna inteligencja i innowacyjne rozwiązania wspierają zarówno oszczędności, jak i wzrost przychodów. Wspólnie z ekspertami rozmawialiśmy o optymalizacji zasobów, automatyzacji procesów oraz o tym, jak nowoczesne narzędzia mogą znacząco podnieść wydajność biznesową i otworzyć nowe możliwości dla branży hotelarskiej.

W panelu Rafał Abramczyka, CEO, Managing Director, hotelAG; wzięli udział: Marcin Górzyński, prezes Zarządu, Aquila Group oraz Lost Not Lost; Gilles Granger, wiceprezes ds. rozwoju biznesu w regionie EMEA, D-EDGE; Marta Hancock, VP Revenue Management na region Europy Centralnej i Wschodniej, Accor; Radosław Kozioł, prezes zarządu, Asenso; Blanka Retmańska-Man, prezes, Idea Profit i Paweł Zaworski, Senior Business Development Manager, Samsung Electronics.

- Są hotele, które nie wykorzystują wszystkich możliwości technologicznych tracą na tym – powiedział Gilles Granger, wiceprezes ds. rozwoju biznesu w regionie EMEA.

- Jeśli praca revenue managera jest dobrze poukładana i zoptymalizowana, to również decyzje zapadają w gruncie rzeczy automatycznie. W innych działach również przydają się narzędzia, które pomagają szkolić. Bardziej jest to więc usprawnienie i optymalizacja pracy, niż zastępowanie revenue managera – powiedziała Marta Hancock, VP Revenue Management na region Europy Centralnej i Wschodniej, Accor.

AI powinno być dobre dla firmy. Potrzebujemy AI, zeby wykorzystać jako pomoc i trzeba mieć świadomość, że nie wszystko może być wykonane przez sztuczną inteligencję – dodał Gilles Granger, wiceprezes ds. rozwoju biznesu w regionie EMEA.

Czy państwo wiecie jak funkcjonuje odzyskiwanie rzeczy zostawionych przez gości? Jeśli zadzwoni klient, to recepcjonista podaje numer konta na które trzeba zapłacić, potem zleca komuś wysyłkę. Co miesiąc w hotelach na świecie pozostawianych jest co najmniej 1 mln rzeczy (my szacujemy, że jest to nawet do 2,5 mln.). I kiedy gość zorientuje się zaczyna się proces odzyskiwania. W skali mikro to jaka jest to oszczędność zależy od wielu rzeczy, ale przekłada się na ok. 80 proc. kosztów osób, które zajmują się tymi zwrotami. Jako inwestor i właściciel hotelu, uświadomiłem sobie ten problem po dwudziestu latach. Problem niewielki w pojedynczym hotelu, jest dużym problemem w dużej skali – powiedział Marcin Górzyński, prezes Zarządu, Aquila Group oraz Lost Not Lost.

- Technologia umożliwia również znaczą oszczędność energii. Najbardziej kosztożernym systemem jest ogrzewanie i wentylacja. I tutaj AI jest pomocna, bo te systemy uczą się pewnych zachowań jakie następują w hotelu. Zbierają dane i w danym miejscu np. będzie przewidywał, że temperatura rośnie lub spada w danym czasie. Dzięki temu będzie w stanie tym bardziej optymalnie sterować. – powiedział Paweł Zaworski, Senior Business Development Manager, Samsung Electronics.

- Również w hotelach resortowych technologia pozwala na poważne oszczędności. Mamy systemy, które pozwalają optymalizować gospodarowanie wodą i jej ogrzewaniem. Pozwalają one na redukcje kosztów utrzymania stref relaksu o 40-50 proc. – zauważył Radosław Kozioł, prezes zarządu, Asenso.

Oszczędzać można również na odzyskiwaniu ciepła choćby z saun. Oferujemy systemy odzysku ciepła, zwłaszcza w obiektach mających rozbudowane systemy saunowe – dodał prezes zarządu Asenso.

- Technologia weryfikuje pracownika, ale go nie zastępuje. Dajmy pracownikowi narzędzia, a będzie lepiej pracował – podsumowała Blanka Retmańska-Man, prezes, Idea Profit.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *