HT2024: Panel Liderów Rynku   KONFERENCJE "HOTELARZA"

Pierwszą z dyskusji panelowych podczas tegorocznego Forum HT był Panel Liderów Rynku w którym zaproszeni przez nas paneliści dyskutowali o zmieniającym się krajobrazie inwestycji hotelowych, oraz tym jak operatorzy i sieci przystosowują się do nowych realiów rynku?


W dyskusji moderowanej przez Dorotę Malinowską, partnera i członka zarządu firmy doradczej ProValue, udział wzięli: Jakub Bilik, prezes zarządu B&B HOTELS Polska; Radosław Boćkowski, prezes zarządu Zdrojowej Hotels, Małgorzata Kalinowska-Klimek, Vice President Franchise Operation, Accor Eastern Europe; Rafał Kincer, prezes zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego; Markus Lehnert, Regional Vice President of International Hotel Development, Marriott International; Miguel Martins, Head Development Northern Europe, InterContinental Hotels Group; oraz Valerie Schuermans, Vice President of Development, Radisson Hotel Group.

Dyskusja koncentrowała się na tym  jak aktywnie przewidywać trendy i tworzyć nowe możliwości inwestycyjne. Które segmenty rynku czeka dynamiczny rozwój? Jak efektywnie planować biznes w obliczu globalnych zmian, w tym wydarzeń mających wpływ na branżę. 

-W Polskim Holdingu Hotelowym, realizujemy proces konsolidacji aktywów hotelarskich uzyskując efekt skali oraz synergii przychodowych i kosztowych, co powoduje podniesienie ich wartości.  Naszym celem jest stworzenie jednej z wiodących i najbardziej dochodowych grup na europejskim rynku hotelarskim, charakteryzującej się wysokim standardem zarządzania oraz obiektów, co osiągniemy poprzez konsekwentną realizację bieżących i przyszłych inwestycji – powiedział Rafał Kincer.

Dzieci kryzysowe są zdrowe, więc jeśli uda się wybudować teraz hotel, to będzie to dobra inwestycja. W Polsce dużo dzieje się na rynku. Wchodzimy w bardzo ciekawe czasy jeśli chodzi o inwestycje – wyraził swoją opinię o polskim rynku Markus Lehert, Regional Vice President of International Hotel Development.

Uczestnicy mówili również o motywacjach i filozofii, która przyświeca działaniom ich firm.

- Realizujemy plan w oparciu o ludzi i jakość. Stawiamy w naszej sieci na pewna prostotę, czyli rozwiązania porównywalne w każdym obiekcie. Jeśli chodzi o finansowanie inwestycji, to od początku stawialiśmy akcent na konwersje nieruchomości dając miastom nowe obiekty. Również współpracujemy z hotelarzami, jeśli jest możliwość rebrandingu jakiegoś obiektu, chętnie to robimy – zdradziła sposób działania Jakub Bilik, prezes zarządu B&B HOTELS Polska.

– Inwestycje muszą być przemyślane, muszą mieć sens, ponieważ trzeba dostosowywać produkt, a na koniec inwestor musi być zadowolony z inwestycji. Dlatego elastyczność w marakach musi zacząć funkcjonować. Marka musi być dobrze zdefiniowana, wówczas będzie dobrze funkcjonować – wyraziła swoją opinię na temat rynku Miguel Martins, Head Development Northern Europe, InterContinental Hotels Group.

– Ludzie mniej latają, ale zatrzymują się na dłużej. Wyjeżdżają na workation, więc pracują w hotelu. Moim zdaniem Polska ma potencjał by stworzyć silny segment leseiure – skomplementował polski rynek Markus Lehert, Regional Vice President of International Hotel Development.

– Hotele mają więcej do zaoferowania niż tylko nocleg. Działamy w jakiejś lokalności i dlatego trzeba czerpać z lokalnego rynku. Każdy hotel powinien mieć swój storytelling. Takie podejście lubią zarówno pracownicy jak i inwestorzy – zauważył Rafał Kincer, prezes zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego.

Na aspekt lokalności zwróciał uwagę również Małgorzata Kalinowska-Klimek, Vice President Franchise Operation, Accor Eastern Europe. - Dawniej 80 proc. inwestycji to były nowe hotele. Dziś mniej więcej połowa to konwersje, również konwersje biurowców na hotele. W inwestycjach ważne jest uwzględnienie odpowiedzialności społecznej, na którą klienci zwracają uwagę. Dlatego ważne jest jak prezentujemy lokalne zwyczaje, produkty itd. – podsumowała przedstawicielka Accora.

Swoją opinię o trendach na rynku wyraził również Radosław Boćkowski, prezes zarządu Zdrojowej Hotels. Jego zdaniem bardzo ważna, a czasem pomijana jest personalizacja usług. - Na rynku przetrwają tylko ci, którzy na ten trend odpowiedzą i którzy będą elastyczni i będą w stanie odpowiedzieć na oczekiwania klientów – podsumował Radosław Boćkowski. - Drugim trendem jest wspomniana zrównoważona turystyka. Wbrew pozorom nie jest ona dla wielu klientów kluczowa przy wyborze obiektu. Dlatego trzeba klientów uświadamiać i zachęcać do aktywności proekologicznej – dodał szef Zdrojowej Hotels.

O planach sieci w Polsce i swoją ocene rynku CEE przedstawiła Valerie Schuermans, Vice President of Development, Radisson Hotel Group.

-Planujemy rozwój i otwieranie nowych obiektów w Polsce. To jest kontynuacja naszych poprzednich działań na rynkach CEE, choć modyfikujemy nieco narzędzia. Jesteśmy podekscytowani ponieważ operacyjnie rynek kwitnie i nadal się rozwija – powiedziała Valerie Schuermans.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *