W dawnym gmachu banku PKO BP przy ul. Wielopole w Krakowie, kupionym w 2017 r. przez J.W. Construction, powstać ma luksusowy hotel marki JW Marriott – wynika z informacji „Gazety Wyborczej”. Podpisany został list intencyjny z siecią Marriott International, a umowa ma być zawarta za kilka miesięcy.
Józef Wojciechowski, twórca i główny udziałowiec J.W. Construction, od razu po zakupie zabytkowego gmachu z lat 20. XX wieku za 44,1 mln zł deklarował, że chce tam otworzyć „najlepszy hotel w Krakowie” pod globalnym brandem. Jednak przez lata nie mógł rozpocząć prac adaptacyjnych z powodu braku zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków, który w 2022 r. wydał jedynie pozwolenie na prace konserwatorskie przy elewacji oraz zabytkowych elementach wystroju i wyposażenie budynku. Ostatecznie w maju tego roku po wyborach samorządowych i zmianie na stanowisku wojewódzkiego konserwatora firma otrzymała pozwolenie dotyczące robót budowlanych, obejmujących przebudowę i remont konserwatorski.
Monumentalny gmach przy ul. Wielopole uchodzi za jeden z najwybitniejszych przykładów modernizmu w Krakowie. Jeszcze do 2015 r. działał w nim bank, a część przeznaczona była na mieszkania jego pracowników. Teraz w głównej sali operacyjnej na pierwszym piętrze, wzorowanej na rzymskim Panteonie, doświetlonej dużymi oknami i przykrytej kopułą, planowany jest bar z muzyką na żywo. „Na szczególną uwagę zasługują też gabinety dyrektorskie - kilka przechodnich pokoi, w których do dziś zachowały się oryginalne rzeźbione meble z licznymi skrytkami w ścianie i piękną biblioteczką. Tu z kolei planowane jest miejsce do pracy i odpoczynku dla gości hotelowych” – opisuje krakowska „Gazeta Wyborcza”. W podziemiu ma powstać strefa SPA & wellness z basenem, siłownią i saunami. Inwestor planuje również budowę trzypoziomowego parkingu podziemnego na ok. 200 samochodów na należącej do miasta działce, która znajduje się obok planowanego hotelu. Koncepcję przebudowy i remontu konserwatorskiego przygotowała pracownia URBA Architects. Początek prac inwestycyjnych zaplanowano jeszcze na ten rok.
Marka JW Marriott (od inicjałów założyciela sieci Johna Williarda) stworzona została w 1984 r., a dziś działa pod nią ponad 120 hoteli, w tym 10 w Europie. W portfolio sieci pozycjonowana jest w najwyższej kategorii Luxury obok The Ritz-Carlton i St.Regis, a opisywana jest jako „Oaza, w której zadbano o każdy szczegół, aby goście mogli skupić się na sobie - umyśle, ciele i duchu”.
Dodaj komentarz