Tegoroczne wakacje w kurortach turystycznych w Polsce wielu uznaje za udane. Pogoda dopisała, rezerwacji było dużo i wydawać by się mogło, że nie ma na co narzekać. Ale w hotelowych SPA wakacje nie zawsze są czasem, kiedy można zarobić, ponieważ często trzeba konkurować z pogodą i atrakcjami regionu. Jakie były tegoroczne wakacje 2024 w hotelowych SPA?
Ferie i wakacje to okres, na który czekają wszyscy hotelarze w miejscowościach turystycznych. Liczba gości wzrasta skokowo, a tzw. pojemność turystyczna tych miast jest wykorzystywana w 100 proc. To oznacza, że w środku wysokiego sezonu brakuje wolnych miejsc w hotelach, pensjonatach i innych obiektach. Ulice pełne są turystów, sklepy oblężone, a na plaży trwa walka o każde wolne miejsce dla „parawaningu”.
100 proc. w hotelu, 50 proc. w SPA
Dobre wyniki finansowe w hotelach nie zawsze idą w parze z dobrymi wynikami konkretnych departamentów hotelu. 100-procentowe obłożenie pokoi nie oznacza, że w hotelowych SPA będziemy mieli co robić, jak to się niektórym wydaje. Wiele osób zdaje się nie rozumieć tego zjawiska, ale odpowiedź na pytanie, dlaczego tak jest, wydaje się banalnie prosta: z powodu pogody. Coraz bardziej upalna aura w Polsce zaczyna powoli przypominać klimat śródziemnomorski, a nie środkowoeuropejski. Klimat się zmienia i widać to nad Bałtykiem. Jest cieplej i pewnie tak już zostanie. To sprawia, że wyjazd na hiszpańskie Baleary w poszukiwaniu słońca i kąpieli można zastąpić wyjazdem nad polskie morze, gdzie temperatura powietrza jest podobna, a temperatura wody lekko chłodniejsza. Ten chłód wody daje wytchnienie od upału, którego każdy turysta szuka.
Piękna, słoneczna pogoda powoduje, że zaraz po śniadaniach hotele wyludniają się i nasze 100-procentowe „obłożenie hotelu” zaczyna rezydować na plaży i lokalach do późnych godzin wieczornych. Im więcej słońca, tym mniej gości w hotelu – i tak codziennie przez cały sezon. Podobnie wygląda to w departamencie SPA: im ładniejsza pogoda, tym mniej chętnych na zabiegi. Spodziewam si
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz