Jak dbać o czystość pokryć podłogowych w hotelach, aby mogły służyć jak najdłużej? Jakie błędy są najczęściej popełniane przy czyszczeniu wykładzin i jak ich unikać? Na co szczególnie zwracać
uwagę? Czy proces utrzymania czystości różni się w przypadku wykładzin w różnych strefach hotelowych i czy wymaga jakichś specyficznych działań? Czym, jeżeli czymś, różni się utrzymanie czystości wykładzin naturalnych i sztucznych – z czego powinni zdawać sobie sprawę hotelarze? Czy w ostatnich latach wprowadzono jakieś nowe rozwiązania, środki, metody w tym zakresie, które zmieniają proces utrzymania czystości – o to zapytaliśmy ekspertów z branży czystości i wykładzin.
MICHAŁ JUCHNIEWICZ
Kastell
Wykładziny to kluczowy element wystroju i funkcjonalności hoteli, ale intensywna eksploatacja i narażenie na trudne do usunięcia plamy różnego rodzaju utrudniają utrzymanie ich w czystości.
Aby skutecznie dbać o hotelowe wykładziny, należy zacząć od zaznajomienia się z ich specyfikacją, którą można znaleźć w karcie technicznej producenta. Zawiera ona informację o składzie produktu, metodach czyszczenia i pielęgnacji. Wiedza na ten temat pozwoli dobrać najskuteczniejsze i najbezpieczniejsze metody postępowania. Warto tę lekcję odrobić, ponieważ coraz więcej wykładzin pranych jest metodami na sucho lub wyłącznie metodą bonnetowania czy samą wodą. Chcąc wydłużyć użyteczność i schludny wygląd wykładzin na wiele lat, szczególną uwagę należy przykładać do ich codziennej pielęgnacji, z odkurzaniem na czele. Równie istotne jest szybkie reagowanie na plamy – im szybciej się je usunie, tym mniejsze ryzyko trwałego zabrudzenia. Warto też pamiętać o okresowym gruntownym czyszczeniu. W zależności od rodzaju wykładziny i natężenia ruchu może być ono konieczne nawet co kilka miesięcy. Choć brzmi to prosto, w każdej z tych czynności kryją się pułapki, które mog
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz