Personalia

Nowy dyrektor generalny hotelu H15 Boutique w Warszawie…

Związany przez 20 lat z hotelem Rialto / Nobu Jacek Szczęsny został nowym dyrektorem generalnym 5-gwiazdkowego hotelu H15 Boutique w Warszawie należącego do sieci Destigo Hotels / Dobry Hotel. Karierę zaczynał w 1996 r. w warszawskim hotelu Bristol w dziale rezerwacji, gdzie z czasem awansował na stanowisko reservations managera. W 2000 r. dołączył jako manager recepcji do zespołu przygotowującego do otwarcia hotel Hyatt Regency Warsaw, a 2001 r. do zespołu przygotowującego otwarcie butikowego hotelu Rialto. Zaczynał tam od stanowiska reservations & revenue managera, po trzech latach awansował na rooms division managera, a w 2009 r. na dyrektora generalnego. W 2019 r. po rozbudowie o hotelu o nową część i wprowadzeniu go do sieci Nobu Hotels został managerem hotelu. W 2021 r. objął stanowisko property managera Tacit Development Polska, który jest właścicielem warszawskiego Nobu i operuje na rynku nieruchomości luksusowych. 5-gwiazdkowy H15 Boutique w XIX-wiecznej kamienicy oferuje 47 pokoi i apartamentów. W ub.r. Dobry Hotel podpisał umowę afiliacyjną na wprowadzenie go do sieci marketingowej Design Hotels, należącej do Marriott International. :

• … dyrektor generalna H15 Francuski i Unicus Palace w Krakowie

Karolina Mikołajczyk, ostatnio dyrektor generalna krakowskiego hotelu Rubinstein, została cluster general managerem 5-gwiazdkowych hoteli H15 Francuski i Unicus Palace w Krakowie sieci Destigo Hotels. Jest absolwentką szwajcarskiej szkoły hotelarskiej Les Roches International School of Hotel Management. Z branżą hotelarską związana jest od dziesięciu lat, gdy zaczęła pracę w krakowskim Holiday Inn City Center jako recepcjonistka. W 2017 r. przeprowadziła się na Maltę, gdzie w hotelu Intercontinental objęła stanowisko front office supervisora. Po roku otrzymała propozycję przejścia na stanowisko deputy general managera w nowo otwartym obiekcie Holiday Inn Express, należącym do tej samej spółki. W 2019 r. została cluster hospitality directorem w spółce AB Investment Group, do której należą warszawski H15 Boutique Hotel oraz krakowskie H15 Luxury Palace i H15 Francuski. Od 2021 r. była dyrektorem hotelu Rubinstein na Kazimierzu. :

• Ewa Bernecka dyrektor generalną Green Mountain Hotel w Karpaczu

Dyrektor generalną 5-gwiazdkowego Green Mountain Hotel w Karpaczu sieci Górskie Resorty została Ewa Bernecka, związana z hotelarstwem od 30 lat. Pracę rozpoczynała w hotelach w Lublinie, następnie jej kariera skoncentrowana była głównie na rozwijaniu oraz zarządzaniu renomowanymi obiektami resortowymi w popularnych miejscowościach turystycznych, zaś w ostatnich latach na rozwijaniu nowych inwestycji. W 2006 r. rozpoczęła pracę w hotelu Król Kazimierz Hotel & Spa w Kazimierzu Dolnym, gdzie doszła do stanowiska dyrektor generalnej. W 2012 r. została pre-opening dyrectorem BoniFaCio Spa & Sport Resort w Kępie pod Warszawa, a w 2013 r. dyrektorem 5-gwiazdkowego Odyssey ClubHotel Wellness & Spa w Dąbrowie pod Kielcami. W 2015 r. objęła stanowisko dyrektor generalnej spółki Condohotels Management, gdzie odpowiedzialna była m.in. za zarządzanie 4-gwiazdkowym hotelem Willa Port w Ostródzie, a w 2016 r. dyrektorem Mercure Mrągowo Resort & Spa. Od 2018 r. brała udział w operacyjnym przygotowaniu inwestycji grupy Europlan jak Lake Hill w Sosnówce i Ostródzie. Kompleks Green Mountain w Karpaczu to 123 pokoje w hotelu 5-gwiazdkowym, 176 apartamenty w dziewięciu budynkach, a także 43 apartamenty w aparthotelu Green Adults. :

• Nowy dyrektor Grand Hotelu Kielce. Z hotelu Arłamów

Piotr Porada, ostatnio dyrektor gastronomii hotelu Arłamów, objął zarządzanie hotelem Grand w Kielcach ze 122 pokojami i Grand Meeting Center z 2 tys. m kw. powierzchni konferencyjno- wystawienniczej. Dotychczas hotelem zarządzał Piotr Dwurnik, prezes spółki Przedsiębiorstwo Turystyczne Łysogóry, do której należy Grand, związany ze spółką od początku swojej pracy zawodowej w 1999 r. Od 2016 r. jest dyrektorem regionalnym Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego na woj. świętokrzyskie. Piotr Porada, zanim trafił w 2017 r. do hotelu Arłamów, przez wiele lat pracował w angielskim Cambridge, m.in. jako sous chef (zastępca szefa kuchni) w Trinity Hall, head chef w Westminster College i senior sous chef w hotelu Du Vin. Po powrocie do Polski związał się z hotelem Arłamów najpierw jako executive chef (szef kuchni), a od połowy ub.r. dyrektor gastronomii.

Michał Cwalina w Nosalowym Parku Hotel & Spa w Zakopanem

Michał Cwalina, ostatnio zarządzający 5-gwiazdkowym hotelem Mikołajki Leisure & SPA z Grupy Destigo Hotels, został dyrektorem operacyjnym 5-gwiazdkowego Nosalowego Parku Hotel & Spa w Zakopanem, zastępując Tomasza Bursztynowicza, który wprowadzał hotel na rynek w 2019 r., a teraz rozpoczyna nowy rozdział w karierze zawodowej i będzie rozwijał własny projekt. Michał Cwalina zaczynał pracę w polskich hotelach w 2010 r. w Sofitelu Grand Sopot. W 2013 r. został front office supervisorem w warszawskim Radissonie Blu Sobieski, a dwa lata później night shift managerem w DoubleTree by Hilton Warszawa. W 2017 r. objął stanowisko kierownika recepcji w nowo otwieranym Radissonie Blu Świnoujście, a następnie dyrektora pionu hotelowego w hotelu Notera Spa w Borach Tucholskich. W 2018 r. został dyrektorem pionu hotelowego w zespole pre-openingowym hotelu Lake Hill Resort & Spa w Sosnówce k. Jeleniej Góry z Grupy Europlan, a rok później dyrektorem generalnym. W 2020 r. objął funkcję dyrektora generalnego Saltic Resort & Spa w Grzybowie k. Kołobrzegu, a po półtora roku powrócił do Lake Hill, który w tym czasie powiększył się o Lake Hill Apartments, a Michał Cwalina jako dyrektor generalny przygotowywał trzeci etap inwestycji. :

Bartłomiej Marczak w hotelu Mikołajki Leisure & Spa Bartłomiej Marczak, ostatnio dyrektor ds. rozwoju w WIK Capital, został dyrektorem operacyjnym 5-gwiazdkowego hotelu Mikołajki Leisure & Spa sieci Destigo Hotels.

Z hotelarstwem związany jest od 10 lat. Zaczynał w warszawskim Radisson Blu Sobieski jako recepcjonista. W 2016 r. został specjalistą ds. rezerwacji, a następnie koordynatorem ds. sprzedaży konferencji i bankietów w hotelu Polonia Palace. Od 2020 r. związany był z WIK Capital – firmą operującą na polskim rynku nieruchomości hotelowych i mieszkaniowych – najpierw jako sales manager, następnie dyrektor ds. operacji hotelowych, a od ub.r. dyrektor rozwoju. Przy hotelu Mikołajki ze 100 pokojami w lipcu otwarty został nowy obiekt N.11 Apartamenty Mikołajki ze 105 lokalami, z których 40 zarządzanych jest przez Destigo Hotels.

Krzysztof Szadurski sekretarzem generalnym IGHP…

Krzysztof Szadurski został powołany przez Radę Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego na stanowisko sekretarza generalnego IGHP. Od 2015 r. pełni funkcję członka zarządu i wiceprezesa IGHP.

– Przede mną nowe zadania i ciekawe doświadczenie. Nie zabraknie wielu wyzwań, wśród których są kontynuacja dynamicznego wzrostu izby i dostosowanie jej do działalności na dużo większą niż dotychczas skalę. Będziemy też rozwijać nowe usługi i korzyści dla członków. Liczę, że zwiększymy skuteczność oddziaływania IGHP na partnerów publicznych – mówi nowy sekretarz generalny. Krzysztof Szadurski ma 25-letnie doświadczenie w branży hotelarskiej i 30-letnie w branży prawniczej. W latach 2005-2022 był prezesem zarządu Hoteli Warszawskich „Syrena”. Obecnie jest doradcą biznesowym, członkiem grup roboczych i organów doradczych ministerstwa odpowiedzialnego za turystykę, wykładowcą Podyplomowych Studiów Menedżerów Turystyki i Hotelarstwa SGH w Warszawie.

– Krzysztof od blisko dekady jest związany z IGHP, zarządzał hotelami w Warszawie, co sprawia, że doskonale zna specyfikę naszej branży. Cieszę się, że podjął się realizacji nowych wyzwań na stanowisku sekretarza generalnego. Jesteśmy w trakcie dyskusji nad planem działania IGHP do końca kadencji w 2025 r., przed nami wiele ciekawych inicjatyw i projektów, które w najbliższym czasie przejdą w fazę realizacji – wskazuje Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP. Krzysztof Szadurski zastąpił Marcina Mączyńskiego, który pełnił tę funkcję od 2016 r. do kwietnia tego roku. Rada IGHP przyjęła również rezygnację z funkcji członka zarządu i Rady IGHP Agnieszki Maszner-Paprockiej, która nadal pełnić będzie funkcję dyrektor regionalnej IGHP w woj. zachodniopomorskim.

– Dziękujemy Agnieszce za zaangażowanie i nieoceniony wkład pracy na rzecz kształtowania rozwoju IGHP. Cieszę się, że członkowie izby nadal będą mogli liczyć na jej wsparcie merytoryczne, szczególnie w regionie na Pomorzu Zachodnim – mówi Ireneusz Węgłowski. Decyzję o rezygnacji z końcem 2024 r. podjęła Anna Kołtan, od sześciu lat dyrektor biura IGHP.

… Justyna Lewkowicz dyrektor regionalną IGHP w Podlaskiem i generalną Hampton by Hilton Białystok…

Justyna Lewkowicz, dyrektor generalna hotelu Hampton by Hilton Białystok, została powołana przez zarząd IGHP na dyrektor regionalną w woj. podlaskim. Zastąpiła Andrzeja Burkiewicza, prezesa zarządu hotelu Warszawa w Augustowie, który pełnił tę funkcję od momentu powołania struktur regionalnych IGHP w 2016 r. Została też dyrektor generalną hotelu Hampton by Hilton Białystok, którym zarządza VHM Hotel Management. Justyna Lewkowicz z branżą hotelarską jest związana od 2007 r. Doświadczenie zdobywała na stanowiskach związanych z zarządzaniem, sprzedażą i marketingiem, m.in. przez sześć lat kierowała hotelem Esperanto w Białymstoku, a wcześniej pracowała w działach sprzedaży białostockich hoteli Best Western Cristal i Branicki. Od 2021 r. przez trzy lata pełniła funkcję kierownika sprzedaży i marketingu w hotelu Hampton by Hilton w Białymstoku. Doświadczenie hotelowe uzupełnia pracą w szkolnictwie. Przez trzy lata nauczała przedmiotów zawodowych na kierunku hotelarstwo w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Białymstoku.

– Cieszą mnie nowe wyzwania w IGHP. Planuję aktywnie wspierać rozwój sektora hotelarskiego w regionie podlaskim, wykorzystując swoje bogate doświadczenie zawodowe i społeczne – mówi nowa dyrektor regionalna IGHP w woj. podlaskim. :

• … Cezary Zielke z Hamptona Białystok do hotelu Sopot

Cezary Zielke, dotychczasowy dyrektor generalny Hamptona by Hilton Białystok, objął zarządzanie hotelem Sopot. Pracę w hotelarstwie zaczynał w należącym do PHH Hamptonie by Hilton Gdańsk Airport, gdzie doszedł do stanowiska kierownika recepcji. Od 2018 r. związany był z hotelami zarządzanymi przez VHM Hotel Management, gdy dołączył do zespołu pre-openingowego gdańskiego Hamptona by Hilton Old Town jako kierownik recepcji, a w 2021 r. awansował na zastępcę dyrektora generalnego. W 2022 r. został dyrektorem Hamptona by Hilton Białystok. Otwarty w 2016 r. Hotel Sopot dysponuje 124 pokojami, salami konferencyjnymi o powierzchni 210 m kw., restauracją No 88 i strefą SPA & wellness.

Agnieszka Malinowska członkiem zarządu PHH Agnieszka Malinowska, wiceprezes rady nadzorczej spółki

Polski Holding Hotelowy, delegowana 15 lipca do czasowego wykonywania czynności członka zarządu PHH, została powołana na docelowego członka zarządu od 1 października. Agnieszka Malinowska jest managerem z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu spółkami prawa handlowego, w tym także spółkami Skarbu Państwa. Specjalizuje się w audytach, restrukturyzacji i reorganizacji spółek kapitałowych. W latach 2011-2016 była prezesem Energa Operator Eksploatacja Płock, a w latach 2019-2024 prezesem spółki samorządowej Nasielskie Budownictwo Mieszkaniowe. W 2013 r. zajęła trzecie miejsce w rankingu „100 Kobiet Biznesu Pulsu Biznesu” w kategorii firmy z przychodem powyżej 50 mln zł. Z wykształcenia jest prawnikiem. Ukończyła studia podyplomowe z zarządzania zasobami ludzkimi oraz studia Executive MBA. W swojej karierze zdobyła także doświadczenie, pełniąc funkcje w radach nadzorczych. Od kwietnia 2024 r. była członkiem rady nadzorczej PHH, a od połowy lipca, gdy prezesem zarządu PHH został Rafał Kincer, pełniła funkcję członka zarządu oddelegowanego przez radę nadzorczą. :

• Monika Michałek prezesem spółki z GK PHH Monika Michałek, dyrektor operacyjna PHH odpowiedzialna za region Południe i dyrektor generalna powstającego hotelu voco w Katowicach, objęła funkcję prezesa zarządu spółki Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Usług Turystycznych z Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego.

WPUT wszedł w struktury Grupy Kapitałowej PHH na początku 2020 r. w pierwszym etapie konsolidacji spółek Skarbu Państwa z aktywami hotelowymi. Dysponował wówczas hotelem Katowice oraz budynkami po zamkniętych jeszcze w latach 90. hotelach Monopol w Zabrzu i Pionier w Bytomiu. Obecnie w hotelu Katowice trwa remont generalny, po którym działał będzie pod marką voco sieci IHG, Monopol został sprzedany miastu Zabrze, a Pionier jest wystawiony na sprzedaż. Monika Michałek jest związana z branżą hotelarską od 27 lat. Zarządzała na Śląsku hotelami marek: Novotel, ibis, ibis Styles i Mercure. Do PHH trafiła w 2018 r., wprowadzając na rynek jako dyrektor pierwszy hotel Moxy w Polsce – Moxy Katowice Airport. We WPUT na stanowisku prezesa zastąpiła Marka Kwiatka, wcześniej zasiadającego m.in. w zarządzie Zakładów Mechanicznych BumarŁabędy

B&B Hotels: nowi dyrektorzy generalni Pięć z 15 polskich obiektów sieci B&B Hotels: w Warszawie, Krakowie, we Wrocławiu, w Kielcach i Nowym Targu ma nowych dyrektorów generalnych.

Na czele otwartego z początkiem września B&B Hotelu Warsaw East, w który przekształcił się były V Hotel stanęła Karolina Bogdańska. Z hotelarstwem związana jest od 22 lat. Zaczynała w hotelu Reymont w Łodzi, gdzie spędziła większość swojej kariery zawodowej, a który od 2020 r. jest częścią Grupy PHH. Rozpoczynała jako recepcjonistka, by następnie awansować na kierownika recepcji, a w 2015 r. objąć funkcję dyrektora hotelu. W 2023 r. została dyrektorem hotelu Hetman w Rzeszowie, wprowadzanego przez PHH pod markę Best Western Plus. Do sieci B&B Hotels Polska dołączyła w czerwcu tego roku jako dyrektor B&B Hotel Nowy Targ Centrum. W Nowym Targu Centrum zastąpiła ją Ewelina Kaczmarczyk, związana z hotelarstwem od 15 lat. Zaczynała jako recepcjonistka w Qubus Hotel Prestige w Katowicach. W 2011 r. została kierownikiem recepcji w hotelu Stara Kamienica w Piekarach Śląskich, a w 2021 r. objęła obowiązki managera hotelu i restauracji.

W ostatnich miesiącach funkcje dyrektorów hoteli objęli Adrian Zalewski w Krakowie, Sylwia Mirek we Wrocławiu i Izabela Mrozik w Kielcach. Adrian Zalewski wcześniej blisko dwa lata spędził w Lublinie, gdzie był zastępcą dyrektora hotelu tej sieci. Jest z nią związany od 2019 r., kiedy został zatrudniony na stanowisku recepcjonisty w B&B Hotel Toruń. Sylwia Mirek związana jest z siecią od ponad sześciu lat. Zanim została dyrektor B&B Hotelu Wrocław Centrum, była związana z B&B Hotel Kraków Centrum. Od 2018 r. rozwijała się na kolejnych stanowiskach (recepcjonistka, shift leader, front office manager), a we wrześniu 2020 r. objęła funkcję zastępcy dyrektora krakowskiego hotelu. Izabela Mrozik związana jest z siecią od kwietnia 2023 r., kiedy została zastępcą dyrektora B&B Hotel Kielce. Wcześniej przez większość zawodowej kariery była związana z Grupą Orbis. Od 2009 do 2021 r. przeszła przez stanowiska recepcjonistki, zastępcy kierownika recepcji i rezerwacji oraz kierownika recepcji ibisa Kielce. Następnie była managerem recepcji w Oddysey ClubHotel w Dąbrowie koło Kielc.

– Cieszymy się, że do naszego zespołu dołączają kolejni pasjonaci hotelarstwa. Jednocześnie jest nam niezmiernie miło, że w ramach naszego wewnętrznego programu szkoleniowego możemy kolejnym jego uczestnikom dać możliwość podnoszenia kompetencji i rozwoju kariery zawodowej, a przy tym realnego wpływu na dalszy rozwój sieci B&B Hotels w Polsce – mówi Łukasz Kaleta, dyrektor operacyjny B&B Hotels Polska.

Piotr Ledworuch z nowym stanowiskiem

Piotr Ledworuch, w przeszłości dyrektor m.in. hoteli Arłamów i Heron Live, objął stanowisko prezesa Centrum Sportu i Rekreacji Olender w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. Zawodową praktykę zdobywał w hotelach w Polsce, Belgii, Anglii i w Dubaju, pracując m.in. dla sieci Accor i Starwood. W Polsce zarządzał m.in. hotelami Best Western Korona SPA & Wellness w Lublinie, Grand w Krakowie, Prezydent w Krynicy-Zdroju, Mercure Dosłońce SPA w Dosłońcu, przygotowywał otwarcie hotelu Bristol Art & SPA w Busku-Zdroju. W latach 2014-2016 zarządzał hotelem Arłamów, w latach 2017-2020 kierował 5-gwiazdkowym hotelem Heron Live w Gródku nad Dunajcem. Ostatnio doradzał przy inwestycji właściciela Uzdrowiska Solec-Zdrój, Czesława Sztuka, który planuje otworzyć do końca tego hotel z ok. 120 pokojami.

– Uznałam, że osoba z takim doświadczeniem i z takimi sukcesami powinna znaleźć się w naszym gronie – stwierdziła wójt gminy Wielka Nieszawka Katarzyna Streich. Należący do gminy kompleks w Wielkiej Nieszawce to wielofunkcyjny obiekt pobytowo-rekreacyjny. W skład kompleksu, obejmującego ponad 2 ha terenu, wchodzą m.in. 30-pokojowy hotel, restauracja, sześć gabinetów w strefie SPA & wellness, aquapark i sale konferencyjne o powierzchni ponad 250 m kw.

Nowy dyrektor sprzedaży Hoteli Nosalowy w Zakopanem …

Michał Maca, przez 10 lat związany z accorowskimi hotelami w Krakowie, został dyrektorem sprzedaży Hoteli Nosalowy w Zakopanem: Nosalowy Dwór Resort & Spa, Nosalowy Park Hotel & Spa i Apartamenty Park Residence, gdzie odpowiada zarówno za wyniki sprzedażowe segmentu indywidualnego, grupowego, jak i MICE. Karierę w hotelarstwie zaczynał w 2014 r. jako recepcjonista w ibisie Kraków Centrum. Po roku został koordynatorem sprzedaży czterech krakowskich hoteli ibis i ibis Budget. W 2017 r. awansował na kierownika ds. sprzedaży w regionalnym biurze sprzedaży, zajmującym się sprzedażą siedmiu hoteli pod markami ibis Budget, ibis, Novotel i Mercure. W 2019 r. został kierownikiem sprzedaży w Novotel Kraków City West, a w 2022 r. awansował na kierownika działu sprzedaży. Hotele Nosalowy dysponują łącznie ok. 550 pokojami i apartamentami. :

… i nowa dyrektor sprzedaży Gwiazdy Morza we Władysławowie Malwina Górgurewicz, ostatnio dyrektor sprzedaży hotelu Radisson Blu w Gdańsku, została dyrektor sprzedaży i marketingu Gwiazdy Morza Resort Spa & Sport we Władysławowie.

Z branżą turystyczno- hotelarską związana jest od 15 lat. Początkowo pracowała w pomorskich biurach turystycznych. W 2014 r. została specjalistką ds. MICE w hotelu Nadmorskim w Gdyni. W 2018 r. trafiła do zespołu pre-openingowego Radisson Hotel & Suites w Gdańsku na stanowisko meetings & events managera. W 2021 r. była dyrektor sprzedaży i marketingu My Story Hotel Gdynia, a następnie została dyrektor sprzedaży gdańskiego Radissona Blu. Kompleks Gwiazda Morza Resort Spa & Sport dysponuje 133 pokojami i apartamentami, salami konferencyjnymi łącznie na 350 osób, pięcioma lokalami gastronomicznymi, SPA z 11 gabinetami, strefą wellness z dwoma basenami i ścianką wspinaczkową na cztery kondygnacje.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *