9 września pierwszych gości przyjął Mercure Szczyrk Resort, który w najdłuższym budynku hotelowym w Europie o długości 330 m i powierzchni 35 tys. m kw. docelowo oferował będzie 447 pokoi (sprzedanych w systemie condo), centrum konferencyjne na 1,2 tys. osób, sześć punktów gastronomicznych, kompleks basenowy i strefę SPA z 10 gabinetami. Operatorem hotelu sieci Accor jest Hotel Professionals Management Group.
Hotel położony najwyżej w Szczyrku, na wysokości 660 m n.p.m., powstał w wyniku rozpoczętej w 2021 r. całkowitej przebudowy byłego ośrodka wczasowego Orle Gniazdo, wybudowanego w latach 70. dla Huty Katowice. Nowa bryła zaprojektowana została przez pracownię ARC z Katowic, wnętrza zaś przez Q2 Studio z Wrocławia. Inwestorem jest spółka Beskid Resort Properties braci Jakuba i Karola Proznerów, a inwestorem zastępczym był warszawski Tremend.
– Otwarcie hotelu w kultowej lokalizacji Beskidu Śląskiego to kamień milowy dla Mercure nie tylko w Polsce, ale i całym regionie – mówi Małgorzata Kalinowska- -Klimek, vice president franchise operation Eastern Europe w Accor.
– Zgodnie z duchem Mercure kontynuujemy długą tradycję hotelarską tego miejsca, korzystając z bogactwa lokalnej tradycji i kultury oraz usług hotelowych i udogodnień na wysokim poziomie. Wierzymy, że Mercure Szczyrk Resort będzie miejscem, w którym goście ze wszystkich zakątków świata odkryją swój idealny górski azyl, doskonale oddający zakorzenione lokalnie doświadczenie naszej marki. Bryła hotelu, nawiązująca do dawnej nazwy, przypominać ma posadowione w poprzek zbocza orle gniazdo i płynnie wtapia się w krajobraz, pokazując, jak wielkoskalowe formy architektoniczne mogą współgrać z górami i lasami. Wnętrza oddawać mają górski klimat już od samego wejścia dzięki wykorzystaniu drewna w różnych kolorach i kształtach. W lobby goście mogą zobaczyć drewnianą rzeźbę „Gniazdo”, która jest hołdem dla historii hotelu, a otwarta przestrzeń zaprasza do restauracji Flame, której rustykalny klimat oraz aromat grillowa-nych potraw przywoływać ma atmosferę spotkań przy ognisku. Flame serwować będzie potrawy z najlepszej jakości wołowiny przygotowywane na grillach opalanych drzewem owocowym. Jak opisuje hotel:
„To miejsce, w którym każdy będzie mógł spróbować dań z naszej wędzarni lub specjalnie sezonowanego mięsa”, a goście będą mogli także zakupić towary serwowane przez restaurację. W WoW Barze regionalne wzory i motywy lokalnego rękodzieła czy ściana z kominkiem nawiązują do tradycyjnej góralskiej sztuki. W pokojach, w których dominują ciepłe barwy w różnych odcieniach brązów i beżów, można znaleźć ręcznie wykonane elementy inspirowane miejscowym rękodziełem i dziedzictwem regionu – koronką koniakowską, której wzory znajdują się na ścianach w tynku z misternym dekorem. Przygotowano 10 standardów pokoi od classic queen i twin o powierzchni 24 m kw. po 60-metrowe executive suite. Z kolei w kompleksie basenowym, dzięki naturalnemu wykończeniu i widokom na otaczającą przyrodę, goście mają poczuć się jakby pływali w górskim potoku. Bar Luna, który znajduje się na siódmym piętrze, jest miejscem z kreatywnym oświetleniem i kominkami, co tworzyć ma góralską, kameralną atmosferę. Na gości baru czekają loże, strefa DJ i wyjście na zewnętrzny taras z widokiem na góry. W hotelu znajdzie się w sumie sześć różnorodnych opcji gastronomicznych: dwie restauracje – poza Flame, także Season na 450 gości, a po połączeniu z przestrzenią konferencyjną do 900, a poza WoW Barem i Luną, także znajdującymi się w kompleksie basenowym Aqua Bistro i Pool Bar. Sam aquapark podzielony będzie na dwie strefy: Water & Fun z dwiema zjeżdżalniami, basenem pływackim i rekreacyjnym i trzema zewnętrznymi jacuzzi, oraz Hot & Chill z sześcioma saunami, jacuzzi i grotą solną. Pure Spa to 10 gabinetów z zabiegami wykonywanymi z wykorzystaniem marek Skeyndor i Comfort Zone oraz gabinetem hammam & rasul i strefą relaksu. Dla klientów biznesowych hotel przygotował dwie niezależne sale konferencyjne o łącznej powierzchni 2,5 tys. m kw., które mogą pomieścić 1,2 tys. gości i być podzielone na 12 mniejszych. Jak podkreśla Guy Simmons, wiceprezes zarządu Hotel Professionals Management Group, operatora hotelu:
– Mercure Szczyrk Resort jest ucieleśnieniem naszej wielkiej pasji do hotelarstwa i gastronomii. Mimo trudnych czasów udało nam się zebrać wspaniały, międzynarodowy zespół pracowników oraz doświadczonych i dojrzałych managerów. Dla wielu z nich ten hotel będzie początkiem kariery w branży hotelarskiej i sieci Accor. Dyrektorem generalnym hotelu jest Maciej Knyrek, mający ponad 30-letnie doświadczenie w branży. Wcześniej m.in. zarządzał hotelem Holiday Inn we Wrocławiu i odpowiadał za zmianę jego marki na Scandic, wprowadzał na rynek AC by Marriott w tym mieście, przygotowywał do wprowadzenia na rynek kompleks Courtyard by Marriott – Moxy w Szczecinie i był dyrektorem Park Inn by Radisson w Poznaniu. Mercure to największa marka hotelowa w Polsce z ok. 4,4 tys. pokoi w 25 obiektach.
Dodaj komentarz