300 mln zł ma kosztować kompleks hotelowo-biurowo-usługowy, który powstanie w 11 kamienicach w rejonie Placu Dworcowego w Katowicach. Centralne miejsce zajmie w nim 242-pokojowy hotel, który działać będzie pod dwiema markami sieci Marriott: Tribute Portfolio i Fairfield by Marriott.
Podczas wczorajszej konferencji prasowej w Katowicach zaznaczono, że zachowane zostaną istniejące elewacje i cenna kamienica na rogu ul. Mielęckiego i Placu Dworcowego. Poza tym praktycznie cała tkanka wewnętrzna zostanie wymieniona i w większości nadbudowana. W efekcie osobne kamienice zostaną połączone w jedną całość, do którego będą prowadzić wejścia dostępne z poziomu chodnika.
Wnętrza kompleksu mają liczyć do siedmiu kondygnacji. Na parterach przewidziano lokale usługowo-gastronomiczne, przewidziano także części biurowe o łącznej pow. 8 tys. m kw.
Całość inwestycji szacowana jest na 300 mln zł. Pierwsza część, do stanu surowego zamkniętego, ma zostać finansowana środkami własnymi, pozostała zaś powstanie z udziałem kredytowania.
Inwestorem jest firma Epione, inwestorem zastępczym Hotel Inwest Development, za architekturę odpowiada biuro Konior Studio, wnętrza Tribute Portfolio przygotowuje pracownia Tremend, a Fairfield – AGK Architekci.
Marka Fairfield stworzona w latach 80. pozycjonowana jest w segmencie midscale/economy z takimi brandami jak Hampton by Hilton, Holiday Inn Express, ibis. Na świecie działa pod nią ok. 1,1 tys. hoteli, z czego ponad 1 tys. w USA i Azji, a w marcu otwarty został w Kopenhadze pierwszy hotel w Europie. Z kolei Tribute Portfolio to stworzony w połowie ubiegłej dekady przez sieć Starwood, przejętą potem przez Marriotta, soft brand butikowych hoteli w 4-gwiazdkowej kategorii upscale jak Curio Collection by Hilton, poniżej 5-gwiazdkowych soft brandów The Luxury Collection, Autograph Collection. Obecnie działa pod nią ok. 60 hoteli, a w Polsce otwarty pod koniec 2022 r. w Krakowie, podpisano też umowy na kolejne w Gdańsku i Warszawie w historycznych budynkach.
Dodaj komentarz