Hotel Mercure Katowice Centrum obchodzi swoje trzecie urodziny, podkreślając trzy lata innowacyjnych działań w zakresie zrównoważonego rozwoju i ekologicznego projektowania. Hotel zdobył uznanie w polskiej i międzynarodowej turystyce jako symbol eko-projektowania w hotelarstwie. Od otwarcia w 2021 roku, hotel odwiedziło już 170 tys. gości, którzy mieli okazję doświadczyć połączenia komfortu z nowoczesnymi rozwiązaniami przyjaznymi dla środowiska.
Mercure Katowice Centrum, z charakterystyczną roślinną fasadą, stał się nie tylko symbolem ekologicznych zmian w mieście, ale także istotnym uczestnikiem życia społecznego Katowic i całego regionu.
Mercure Katowice Centrum jest częścią inicjatywy Accor, która skupia się na eko-projektowaniu budynków z myślą o minimalnym wpływie na środowisko naturalne. Obiekt został zaprojektowany z wykorzystaniem materiałów o niskim śladzie węglowym oraz energooszczędnych technologii, co pomaga zmniejszyć zużycie energii i surowców.
– Od samego początku istnienia Mercure Katowice Centrum chcieliśmy, aby nasz hotel stał się symbolem zrównoważonego rozwoju i nowoczesnej gościnności i przez trzy lata udowodniliśmy, że to nie tylko deklaracje, ale przede wszystkim czyny. Cieszymy się, że wysiłek całego zespołu oraz nasze działania proekologiczne, takie jak wykorzystanie energii odnawialnej czy eliminacja plastiku, spotykają się z tak dużym uznaniem wśród naszych gości. – podkreśla Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska, Cluster Commercial Director w Mercure Katowice Centrum. – Mamy na to twarde dowody: w zeszłym roku hotel uzyskał wskaźnik zadowolenia gości 93,43/100 jako jedna z najwyższych ocen w hotelach Accor w Europie. Wiele już zrobiliśmy i mamy również ambitne plany na przyszłość.
Mercure Katowice Centrum w codziennym funkcjonowaniu eliminując plastik tam, gdzie to możliwe, wprowadził drewniane karty do pokoi w miejsce tradycyjnych plastikowych – to jedne z przykładów, jak hotel minimalizuje zużycie jednorazowych tworzyw sztucznych. To część większego zobowiązania sieci Accor, której celem jest całkowita eliminacja plastiku we wszystkich obiektach do 2025 roku.
Hotel jest również liderem w zakresie energii odnawialnej. Dzięki instalacji paneli fotowoltaicznych, uniknęł emisji 25,1 ton CO2, co odpowiada posadzeniu 35 drzew oraz oszczędności 21 ton węgla. Kluczowym elementem strategii hotelu są zasady gospodarki obiegu zamkniętego. Mercure Katowice Centrum nie tylko korzysta z trwałych i nadających się do ponownego wykorzystania materiałów, ale także dąży do maksymalnej redukcji odpadów.
Dodatkowo, jednym z najbardziej charakterystycznych elementów hotelu jest jego zielona fasada, która pełni funkcję naturalnej izolacji, jednocześnie przyczyniając się do poprawy jakości powietrza w okolicy. Roślinność pokrywająca elewację hotelu nie tylko podnosi walory estetyczne budynku, ale także pełni istotną funkcję w redukcji hałasu, a co najważniejsze – pomaga w absorbowaniu dwutlenku węgla, co przyczynia się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.
Po trzech latach rozwoju hotel wyznacza również standardy w zakresie współpracy z lokalnymi firmami, dostawcami żywności i producentami. Zespół hotelu aktywnie angażuje się także w kampanie na rzecz zrównoważonego rozwoju, takie jak sprzątanie miasta, co dodatkowo wzmacnia wpływ na lokalną społeczność.
– Eko-design jest jednym z kluczowych elementów, ale oczywiście sercem hotelu są ludzie. Najważniejszy jest nasz zespół, który uwierzył w idee, o których mówimy, nasze podejście do myślenia i działania, jak wpływamy pozytywnie na planetę, na nasze sąsiedztwo oraz, oczywiście, jak witamy naszych goś. – podkreśla Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska.
Jako część rodziny marki Mercure, hotel wspiera gości w odkrywaniu lokalnych destynacji. Każdy hotel Mercure to nie tylko miejsce pobytu, ale także swoiste „okno” na region, w którym się znajduje. W Mercure Katowice Centrum goście mogą doświadczać lokalnej kuchni, odkrywać unikalny charakter miasta, a także korzystać z rekomendacji zespołu hotelu dotyczących miejscowych atrakcji, kultury i historii.
Dodaj komentarz