Nocowanie.pl: właściciele obiektów podsumowali wakacje – sezon średniak   ANALIZY I RAPORTY

Chociaż pogoda w wakacje dopisała, to nie był sezon marzeń. O sprawdzenie nastrojów rodzimej branży noclegowej po zakończeniu wakacji pokusił się portal rezerwacyjny Nocowanie.pl. W przeprowadzonej przez niego ankiecie udział wzięło 200 właścicieli obiektów noclegowych z kraju. Najliczniejsza grupa – 39 proc. – oceniło sezon jako średni. „Było  źle” stwierdza 21 proc. ankietowanych. Nie brakowało jednak zadowolonych: bardzo dobrze i dobrze swoje wyniki oceniło 30 proc. 

Badani zabiegali o turystów utrzymując ceny na zeszłorocznym poziomie (59 proc.) a nawet obniżając ceny (15 proc.). Za najskuteczniejsze swoje działania ankietowani uznali promocje cenowe – 36 proc. respondentów, reklamę w mediach społecznościowych 21 proc. oraz reklamę w wyszukiwarkach 21 proc.

Jeszcze przed sezonem zainwestowali w atrakcje i udogodnienia dla różnych grup docelowych. Ci, którzy liczyli na obecność rodzin stworzyli dodatkowe atrakcje dla dzieci – 21 proc., czy rodzinne strefy relaksu – 14 proc. Z kolei ci, którzy chcą przyciągnąć dorosłych inwestowali w udogodnienia takie, jak  sauna czy jacuzzi – 9 proc..

Ankieta potwierdziła też trend, że Polska coraz częściej zwraca uwagę gości z zagranicy. Aż 89 proc. ankietowanych podjęło turystów zagranicznych. Wprawdzie w przypadku 46 proc. ankietowanych obcokrajowcy stanowili mniej niż 10 proc. ogólnej liczby gości, ale 13 proc. badanych przyznało, że turyści zagraniczni odpowiadali za 21-50 proc. wszystkich rezerwacji złożonych w ich obiekcie.

Co dalej? Poszukiwanie nowych możliwości i skierowanie oferty do precyzyjniej określonej grupy docelowej. W odpowiedzi na rosnący trend wypoczynku bez dzieci, aż 31 proc. chce przyciągnąć pary. Kolejne 13 proc. chce powalczyć o grupy zorganizowane, a 11 proc. przyciągnąć osoby podróżujące służbowo.

Dlatego właściciele obiektów decydują się na remonty i rozbudowy, których przeprowadzenie w najbliższym czasie planuje aż 51 proc. badanych, czy deklarowane inwestycje w udogodnienia typu SPA&wellness. Stąd również ostrożna polityka cenowa: w sezonie zimowym 72 proc. ankietowanych nie planuje podnosić cen, a 7 proc. wręcz planuje obniżki.

– To odpowiedź na oczekiwania rynku. Obiekty oferujące tanie noclegi w dobrym standardzie najmniej odczuwają odpływ turystów – ocenia Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. – Z drugiej strony na obłożenie mogą liczyć też obiekty o standardzie najwyższym, które niezmiennie przyciągają turystów o zasobniejszych portfelach, a także gości zagranicznych.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *