Personalia

Artur Zawadzki dyrektorem generalnym 5-gwiazdkowego hotelu Ferreus w Krakowie

Artur Zawadzki został dyrektorem generalnym 5-gwiazdkowego hotelu Ferreus Modern Art Deco w Krakowie. Zastąpił Przemysława Swachę, który wprowadził ten hotel na rynek i przez dwa lata nim zarządzał. Wcześniejsza kariera hotelarska Artura Zawadzkiego związana była z marką Sheraton. Był członkiem zespołu otwierającego pierwszy w Polsce hotel Sheraton, w Warszawie w 1996 r., gdzie przez następne 19 lat obejmował kolejne stanowiska kierownicze. Zarządzał m.in. działami służby pięter oraz recepcji, a następnie przez sześć lat pełnił funkcję zastępcy dyrektora generalnego, w związku z którą odpowiadał za cały zespół operacyjny. W 2015 r. trafił do Sheratona Poznań jako hotel manager, a w 2017 r. objął stanowisko dyrektora generalnego. W latach 2019-2023 był dyrektorem generalnym Sheratona Sopot. Od 2003 r. posiada certyfikat Green Belt w metodologii Six Sigma. Przez ostatni rok zajmował się doradztwem dla indywidualnych inwestorów.


Przemysław Swacha w zarządzie Instytutu Zdrowia Sofra z Grupy Zasada

Przemysław Swacha został z kolei członkiem zarządu i dyrektorem ds. rozwoju Instytutu Zdrowia Sofra – dwóch obiektów o szerokiej gamie profilaktyki zdrowotnej z Grupy Zasada. Do Sofry na razie należą dwa obiekty: w Karpaczu i otwarty w kwietniu w Mielnie, który jest najwyższym, ośmiopiętrowym budynkiem w tym mieście. Specjalnością Sofry są prozdrowotne kuracje żywieniowe, oparte na profesjonalnie opracowanych dietach. Historia działalności instytutu sięga 1988 r. Współtwórcą obecnego kształtu oferty jest 94-letni Sobiesław Zasada, najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy i założyciel grupy kapitałowej, działającej w branży motoryzacyjnej, deweloperskiej, produkcyjnej oraz lifestyle'owej. Przemysław Swacha pracę w hotelarstwie zaczynał w 2000 r. jako kierownik marketingu i sprzedaży 4-gwiazdkowego hotelu Senator w Dźwirzynie, następnie w firmie operatorskiej zarządzał jako dyrektor generalny 4-gwiazdkowymi hotelami Velaves we Władysławowie, Masuria w Worlinach i Łeba w Łebie. W 2008 r. został dyrektorem generalnym otwieranego hotelu Leda Spa w Kołobrzegu. W latach 2010-2019 był prezesem zarządu spółek Efekt Hotele i Lider Hotel, a zarazem dyrektorem generalnym prowadzonych przez nie dwóch 4-gwiazdkowych hoteli sieci Best Western w Krakowie, w tym Best Western Premier, tworzącego wówczas największe hotelowe centrum konferencyjne w mieście. W 2019 r. został prezesem zarządu greckiej spółki White Olive Hotels, należącej do polskiego tour operatora Rainbow sieci pięciu hoteli 5- i 4-gwiazdkowych na greckich wyspach. W 2022 r. wprowadzał na rynek jako dyrektor generalny hotel Ferreus. W roku 2015 Prezydent Miasta Krakowa odznaczył go orderem „Honoris Gratia”, przyznawanym osobom zasłużonym dla miasta za czynny udział w rozwoju turystyki.


Nowy dyrektor generalny Hamptona by Hilton i operacyjny DoubleTree by Hilton Kraków

Krzysztof Kudlik, cluster F&B director kompleksu DoubleTree by Hilton – Hampton by Hilton Kraków, awansował na dyrektora generalnego Hamptona i operacyjnego DoubleTree. W latach 2014-2015 był operations managerem w firmie Masters Catering, obsługującej m.in. ICE Kraków Congress Center, a następnie brand managerem w firmie produkującej napoje John Lemon. W 2019 r. został cluster F&B managerem kompleksu DoubleTree by Hilton – Hampton by Hilton Kraków, a w 2022 r. awansował na cluster F&B directora. Dyrektorem generalnym kompleksu do kwietnia był Mirosław Moczarski, który objął tę funkcję w 2019 r., gdy dwumarkowy obiekt został kupiony przez Grupę Unirest. W maju na stanowisku dyrektora generalnego DoubleTree by Hilton zastąpiła go Anita Sędziak, wcześniej dyrektor innego hotelu Unirestu – Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa, a z siecią Hilton związana od 2015 r., najpierw jako rooms division manager w DoubleTree by Hilton w warszawskim Wawrze, od 2019 r. jako cluster rooms division manager DoubleTree – Hampton Kraków, a od 2020 r. dyrektor Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa (więcej o tym awansie pisaliśmy w czerwcowym wydaniu „Hotelarza”).


Michał Gustyn cluster general managerem Focus Hotels na Trójmiasto

Michał Gustyn, ostatnio dyrektor operacyjny regionu Północ w Polskim Holdigu Hotelowym i dyrektor generalny Golden Tulip Residence Gdańsk, został cluster general managerem sieci Focus Hotels na Trójmiasto, gdzie zarządza ona trzema hotelami. Karierę zaczynał w branży gastronomicznej 20 lat temu. Od 2008 r. związany był z hotelem Sheraton Sopot najpierw jako restaurant supervisor, a od 2012 r. outlet manager. W latach 2015-2016 pracował jako zastępca F&B managera w hotelu Bournemouth Highcliff Marriott w Anglii, a w 2016 r. trafił do sieci Focus Hotels. Najpierw był F&B managerem w Focus Premium Gdańsk, w 2018 r. został dyrektorem generalnym Focus Hotelu w Poznaniu, a w 2019 Focus Premium w Bydgoszczy. Od 2020 r. związany był z PHH, w którym został dyrektorem Golden Tulip Residence w Gdańsku. W połowie ub.r., gdy PHH powołał trzech regionalnych dyrektorów operacyjnych, został dyrektorem regionu Północ. W Focus Hotels zastąpił Łukasza Florczaka, który został dyrektorem operacyjnym pralni Kroso, specjalizującej się w usługach dla hoteli i firm. Z kolei w PHH zastąpiła go Dominika Romel, dotychczasowa dyrektor Hampton by Hilton Gdańsk Airport.


Wybrano zastępcę GM-a i dyrektora F&B…

Gabriel Górnicki, ostatnio dyrektor F&B w Bachleda Luxury Kraków MGallery, został zastępcą dyrektora generalnego i dyrektorem F&B w Indigo Kraków Wawel Castle, który ma być otwarty wiosną przyszłego roku. Z branżą związany jest od 2006 r., gdy zaczynał w 5-gwiazdkowym Holiday Inn Kraków City Center, gdzie spędził 10 lat i doszedł do stanowiska kierownika ds. operacyjnych konferencji i bankietów. W latach 2015-2016 pracował w nowo otwartym DoubleTree by Hilton Kraków jako kierownik bankietów, a w latach 2016-2019 jako dyrektor F&B w Holiday Inn Dąbrowa Górnicza. Od 2019 r. związany był z Bachleda Luxury MGallery, gdzie od 2023 r. pełnił funkcję dyrektora F&B. Indigo Wawel Castle powstaje w rewitalizowanej XIX-wiecznej kamienicy przy ul. Stradomskiej, połączonej z nową częścią od strony ul. św. Agnieszki. Zaoferuje 74 pokoje i apartamenty, restaurację, dwie sale konferencyjne, bar, fitness, SPA i parking podziemny.


… oraz managera pionu hotelowego Indigo Kraków Wawel Castle

Z kolei Łukasz Piskor, wcześniej m.in. dyrektor operacyjny krakowskiego Holiday Inn Center, został managerem pionu hotelowego – rooms divison managerem Indigo Kraków Wawel Castle. Z hotelarstwem związany jest od blisko ćwierć wieku, a przez większość tego czasu z Holiday Inn City Center. Zaczynał tam jako recepcjonista, następnie był kierownikiem recepcji, revenue managerem, a w 2015 r. został dyrektorem operacyjnym tego hotelu. W latach 2020-2023 był koordynatorem w pionie hospitality Igrzysk Europejskich Kraków – Małopolska. Wcześniej informowaliśmy, że dyrektorem generalnym Indigo Wawel Castle został Maciej Kaczmarczyk, również przez kilkanaście lat związany z krakowskim Holiday Inn, a potem dyrektor generalny Crystal Mountain w Wiśle, natomiast dyrektor sprzedaży i marketingu Dominika Jaromin, związana z krakowskim hotelarstwem od 15 lat, w trakcie których pracowała m.in. w Hilton Garden Inn, DoubleTree by Hilton, Indigo Old Town, a ostatnio jako sales & marketing manager Hampton by Hilton Kraków Airport.


Marcin Szwetner dyrektorem Stradonia Serviced Apartments i Plantonia Vegan Aparthotel

Marcin Szwetner, dyrektor operacyjny Metropolitan Boutique Hotel w Krakowie, został hotel general managerem krakowskich Stradonia Serviced Apartments i Plantonia Vegan Aparthotel. Zaczynał jako recepcjonista w zakopiańskiej Villi Carlton. Od 2013 r. pracował w Metropolitan Boutique Hotel, gdzie doszedł do stanowiska guest relations managera. W 2019 r. został rooms division managerem hotelu Francuskiego, a następnie przygotowywanego do otwarcia H15 Luxury Palace, obydwu należących do AB Investment Group. W 2021 r. był dyrektorem generalnym H15 Luxury Palace, a po wydzierżawieniu hotelu przez Grupę Dobry Hotel powrócił do Metropolitan Boutique jako dyrektor operacyjny. Stradonia Serviced Apartments to 23 apartamenty w zabytkowej kamienicy przy ul. Stradomskiej, a otwarty w ub.r. na Salwatorze Plantonia Vegan Aparthotel ma 24 pokoje.


Marcin Gałązka cluster managerem hoteli Marriott Sopot i Sound Garden Warszawa

Dyrektor generalna Marriott Sopot Resort & Spa Beata Piosik po 12 latach współpracy z firmą operatorską Legend Hotels została zastąpiona przez Marcina Gałązkę, który będzie piastował stanowisko cluster managera jako dotychczasowy dyrektor generalny Sound Garden Hotel Airport w Warszawie oraz acting general manager w Marriott Sopot. Marcin Gałązka z hotelarstwem związany jest od 2000 r. Zaczynał w warszawskim Marriotcie (obecnie Warsaw Presidential Hotel), po czterech latach wyjechał do Irlandii, gdzie pracował w dziale recepcji nowo otwartego hotelu Marriott Druids Glen Resort & Country Club, a w latach 2007-2011 w Ritz Carlton Powerscourt w Dublinie, gdzie także uczestniczył w jego otwarciu. Po powrocie do Polski rozpoczął pracę w Courtyard by Marriott na Okęciu, gdzie doszedł do stanowiska kierownika ds. obsługi gości. Od 2013 r. był dyrektorem ds. operacyjnych w Sound Garden Hotel Airport, z którym związany był od otwarcia hotelu. W 2016 r. został zastępcą dyrektora kompleksu Golden Tulip, Campanile i Premiere Classe w Warszawie. Nadzorował też jako project manager otwarcie Golden Tulip Warsaw Airport, którego później został dyrektorem, oraz Szumy Park Hotel na Roztoczu. Jest też prezesem polskiej sekcji Międzynarodowego Stowarzyszenia Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych (A.I.C.R. Polska).


Adam Żygadło operations directorem w Resi4Rent

Adam Żygadło, ostatnio zarządzający kompleksem BaseCamp we Wrocławiu z 775 pokojami, a wcześniej trzyhotelowym kompleksem Satoria Group w Warszawie, objął stanowisko operations director w Resi4Rent – największej w Polsce firmie zajmującej się najmem instytucjonalnym PRS, posiadającej w ofercie ponad 4,1 tys. mieszkań pod wynajem długoterminowy. Adam Żygadło zaczynał karierę we Wrocławiu, był m.in. kierownikiem marketingu i sprzedaży w 5-gwiazdkowym hotelu Platinum Palace. W latach 2012-2015 związany był z siecią Qubus Hotel, gdzie pełnił funkcję zastępcy dyrektora hotelu w Legnicy i dyrektora w Łodzi. W latach 2015-2016 zarządzał hotelem Best Western Petropol w Płocku (obecnie obiekt działa jako Petropol). Jesienią 2016 r. dołączył do Satoria Group jako zastępca dyrektora hoteli Best Western Portos, Atos, Aramis, a dwa lata później został dyrektorem kompleksu. W połowie 2022 r. przeszedł do przygotowywanego do otwarcia kompleksu BaseCamp we Wrocławiu z 569 pokojami przeznaczonymi na prywatny dom studencki i 206 pod wynajem krótkoterminowy. Jest absolwentem Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu Humboldta w Berlinie i Technicznego Uniwersytetu w Dreźnie.


Ewa Przystanowicz zastępcą dyrektora hotelu Andersia

Ewa Przystanowicz awansowała na zastępcę dyrektora generalnego Andersia Hotel & SPA, Radisson Individuals w Poznaniu. Z branżą hotelarsko-turystyczną związana jest od kilkunastu lat. Początkowo pracowała w biurach podróży, a od 2021 r. w kompleksie Novotel & ibis Poznań Centrum, gdzie zarządzała działem rezerwacji. W 2022 r. przeszła do hotelu Andersia na stanowisko rooms division managera, na którym odpowiadała za sprawne funkcjonowanie działów recepcji, rezerwacji, housekeepingu oraz ceny w hotelu.

– Z Ewą miałem przyjemność pracować jeszcze w Novotel & ibis Poznań Centrum, gdzie dała się poznać jako bardzo profesjonalna i zaangażowana, otwarta na rozwój osoba. Bardzo się cieszę, że mam ją w swoim executive teamie – mówi Przemysław Konieczyński, dyrektor generalny hotelu Andersia.


Nowa dyrektor hotelu M23 w Katowicach

Sylwia Sieczkowska, wcześniej zarządzająca 3-gwiazdkowym hotelem Stara Poczta w Tychach, została dyrektor generalną 4-gwiazdkowego hotelu M23 & Parostacja Restobar w Katowicach. Zastąpiła Ewę Słodczyk, która wprowadziła hotel na rynek na początku tego roku, a teraz objęła funkcję dyrektor przygotowywanego do otwarcia kompleksu eventowo-restauracyjnego Rudy Las w Rudzie koło Rybnika, gdzie w drugim etapie w 2025 r. otwarta ma zostać też część hotelowa z 50 pokojami. Sylwia Sieczkowska związana jest z hotelarstwem od blisko 15 lat. Zaczynała w recepcji i w dziale sprzedaży domu wczasowego Jawor w Ustroniu. Od 2012 r. była zastępczynią kierownika recepcji w hotelu Silesian w Katowicach. W 2019 r. przeszła do hotelu Stara Poczta na stanowisko managera recepcji, a od początku 2023 r. była w nim managerem operacyjnym.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *