Pod należącą do Grupy Accor marką Mercure, po trzech latach od rozpoczęcia prac budowlanych, pierwszych gości przyjmie dziś najdłuższy hotel w Europie, 447-pokojowy Mercure Szczyrk. Jego inwestorem jest spółka Beskid Resort Properties, natomiast operatorem Hotel Professionals Management Group.
Obiekt powstał w ramach przebudowy dawnego ośrodka rekreacyjno-wypoczynkowego Orle Gniazdo. Umowa pomiędzy Accorem, a inwestorem na udzielenie franczyzy marki Mercure, została zawarta w 2021 roku. Pokoje w obiekcie sprzedawane były prywatnym nabywcom w systemie condo w ramach 20-letnich umów z 8% deklaracją zwrotu z kapitału rocznie.
- Otwarcie hotelu w kultowej lokalizacji Beskidu Śląskiego to kamień milowy dla Mercure nie tylko w Polsce, ale i całym regionie. Zgodnie z duchem Mercure kontynuujemy długą tradycję hotelarską tego miejsca, korzystając z bogactwa lokalnej tradycji i kultury oraz usług hotelowych i udogodnień na wysokim poziomie – zaznacza Małgorzata Kalinowska-Klimek, Vice President Franchise Operation Eastern Europe w Accor. – Wierzymy, że Mercure Szczyrk Resort będzie miejscem, w którym goście ze wszystkich zakątków świata odkryją swój idealny górski azyl, który doskonale oddaje zakorzenione lokalnie doświadczenie naszej marki.
W budynku o długości 330 m i 35 tys. m kw. powierzchni, zaprojektowanym przez Pracownię ARC, poza 447 pokojami i apartamentami, mogącymi ugościć blisko 1 tys. osób, znajdują się m.in. także dwie niezależne sale konferencyjne dla 1,2 tys. gości, a dzięki możliwości podziału - 12 sal konferencyjnych, kompleks basenowy i 6 punktów gastronomicznych, w tym 2 restauracje i 3 bary. Za projekt wnętrz odpowiada pracownia Q2 Studio. W przyszłości planowane są również atrakcje zimowe jak mini stok narciarski z torem przeszkód, wyciągiem taśmowym dla dzieci i początkujących.
Pokoje sprzedawane są w cenie od 570 zł bez śniadań i 650 zł za pokój dwuosobowy ze śniadaniami. Dyrektorem obiektu jest Maciej Knyrek, wcześniej dyrektor m.in. 166-pokojowego Park Inn by Radisson Poznań.
Mercure to marka midscale, która łączy w sobie siłę międzynarodowej sieci hotelarskiej z autentycznymi doświadczeniami inspirowanymi lokalnością. Hotele Mercure są zlokalizowane w centrach miast, nad morzem lub w górach i oferują ponad 810 obiektów w ponad 60 krajach. Mercure jest częścią Accor, wiodącej na świecie grupy hotelarskiej posiadającej ponad 5 700 obiektów w ponad 110 krajach. To także marka uczestnicząca w ALL - Accor Live Limitless – lifestylowym programie lojalnościowym zapewniającym dostęp do szerokiej gamy nagród, usług i doświadczeń.
Dodaj komentarz