Hotel Narvil w Serocku w 2023 r. osiągnął zysk netto w wysokości 18,2 mln zł, podczas gdy w 2022 r. było to 14,3 mln. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 80,3 mln zł, o blisko 12 mln więcej niż w 2022 r. a koszty wzrosły o 10,3 mln do 59,9 mln. „Średnia cena była nieco wyższa niż przed pandemią, dominowała tendencja odbudowy obłożenia, ale było ono nadal niższe od rezultatu z rekordowego roku 2019” – informuje zarząd spółki Narvil w rocznym sprawozdaniu za 2023 r.
W segmencie gościa indywidualnego spółka odnotowała przychody na poziomie 18,2 mln zł, podczas gdy w 2022 r. - 15,2 mln zł, „dzięki między innymi dynamicznemu rozwojowi w obszarze imprez okolicznościowych, a także skutecznie wykorzystując popyt na pobyty indywidualne. Działania sprzedażowo-marketingowe zaowocowały pozyskaniem wysokobudżetowych wesel premium o charakterze wizerunkowym, które znacząco przyczyniły się do upgradu marki Narvil”.
Odrodził się również ruch biznesowy. „Firmy w roku 2023 wróciły do organizacji różnego rodzaju konferencji dla swoich klientów i kontrahentów oraz wyjazdów integracyjnych pracowników (…) segment MICE cieszył się sporym zainteresowaniem, głównie dominowały eventy branż: ubezpieczeniowej, bankowej, spożywczej, informatycznej oraz energetycznej. Osiągnięte przychody w segmencie MICE na poziomie 62,1 mln zł były wyższe o 3,5 mln zł niż pierwotnie zakładał plan budżetowy”, a „poprawa strony przychodowej z nawiązką zrekompensowała rosnące koszty działalności”. W efekcie marża zysku netto wyniosła 22 proc.
Z 80,3 mln zł przychodów ze sprzedaży 65 proc. pochodziło w usług gastronomicznych, 32 proc. z usług noclegowych, a 3 proc z usług SPA. W przypadku blisko 60 mln zł kosztów w 2023 r. najbardziej wzrosły koszty mediów, bo aż o ok. 60 proc. z 2,8 mln do 4,4 mln i działu housekeepingu o ok. 25 proc. z 2,9 do 3,9 mln zł. Największym kosztem rodzajowym była „kuchnia”, gdzie wyniosły one 11,3 mln i były o blisko 1,7 mln zł (17 proc.) wyższe niż w 2022 r. Wśród usług gastronomicznych procentowo bardziej wzrosły koszty „serwis / obsługa imprez”, bo o ok 25 proc. z 7,2 do 9,3 mln.
Na wynagrodzenia przeznaczono w 2023 r. 14 mln zł, co stanowiło 17,5 proc. przychodów. W 2022 r. stanowiły one 11,1 mln, czyli wzrosły o 26 proc. Na koniec 2023 r. w 332-pokojowym Narvilu zatrudnionych na stałe było 150 osób (na koniec 2022 – 131), z tego najwięcej w gastronomii – 52, i w służbie pięter – 23, a poza tym m.in. na recepcji 14, w sprzedaży i marketingu 19 (rok wcześniej 12), w SPA 5, rekreacji 4, a pracowników technicznych było 14 (w 2022 – 8).
Dodaj komentarz