Niezależni konsultanci SPA

Autor: Anita Bajdalska

Wiedza konsultantów, w tym także hotelowych SPA, jest dzisiaj bezcenna. Ważnym aspektem jest niezależność takich osób, które będą doradzały przy budowie hotelu. Jest bardzo wielu konsultantów hotelowych, mniej branżystów gastronomii, HSK, a najmniej z branży SPA. Powód jest jeden: SPA jest w bardzo bliskiej relacji z branżą beauty i trzeba znać zarówno sferę zabiegową, jak i hotelową, aby dobrze doradzić inwestorom projektów w hotelowych SPA.

Podczas ostatniej konferencji liderów branży hotelowej Hotel Investment Trends Poland & CEE, w trakcie panelu poświęconego kosztom nowych inwestycji hotelarskich wiele mówiono o roli niezależnych konsultantów przy projektowaniu hoteli. Biura projektowe i architekci często mają spory problem z projektowaniem przestrzeni hotelowych SPA. Ogromne doświadczenie, jakie zdobywają przy inwestycjach hotelowych, jest ich cennym atutem, ale przy strefach SPA & wellness już nie zawsze potrafią sobie poradzić. I wcale mnie to nie dziwi, ponieważ sama, mimo wielu lat doświadczeń w branży hotelowej, nie podjęłabym się konsultingu obszaru gastronomii czy HSK, bo nie znam się na tym dobrze. Nie inaczej jest w konsultingu hotelowych stref SPA & wellness. Aby dobrze zaprojektować przestrzeń w SPA, trzeba wiedzieć, jak wygląda operacyjna praca w tym departamencie. Nie wystarczy spojrzenie przez pryzmat gościa SPA, bo to zdecydowanie za mało.

Trzeba znać każdy proces w SPA, każdą czynność, jaką będą wykonywać pracownicy, a także słabe punkty, które należy już na etapie projektowym usprawnić. Architekci, którzy projektują hotel z usługami SPA, także potrzebują profesjonalnego doradztwa, aby nie popełnić błędów. Bo na końcu inwestorzy chcą mieć funkcjonalne, dobrze zaprojektowane i rentowne SPA, do którego nie będą musieli dopłacać. Jak te wszystkie strony połączyć?

Wydaje się, że jedynym rozwiązaniem jest zatrudnienie niezależnego konsultanta SPA, który będzie działał na korzyść inwestora.

Niezależni i dystrybutorzy

Są naprawdę dobrzy doradcy, mogący pomóc przy realizacji nowych lub też odnawianych departamentów SPA. Pewnym problemem w przypadku niektórych osób jest fakt, że część konsultantów ma, oprócz działalności konsultingowej, także działalność dystrybucyjną kosmetyków oraz wyposażenia SPA. To nie zawsze oznacza stronniczość w doradztwie, ale wiem, że nie każdemu inwestorowi to będzie się podobało. Czy zasadne są to obawy?

Wszystko zależy od osoby, która konsultuje SPA. Jedni bez ogródek będą starali się sprzedać swoje produkty i czasami wcale się z tym ni

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *