Autor: Anita Bajdalska
czyli jak ustrzec się problemów
na etapie realizacji inwestycji
Inwestycje hotelowe w SPA mają na celu uzyskanie przewagi konkurencyjnej, dlatego powinny być efektem przemyślanych decyzji. Podejmując się takiego wyzwania inwestorzy nie zawsze zdają sobie sprawę, jak wiele pułapek na nich czeka, a co gorsze, że brak wiedzy na etapie projektowym może skutkować wieloma problemami w pracy operacyjnej sekcji SPA hotelu.
Brak wiedzy może się zemścić i zamiast generatora zysków SPA staje się generatorem problemów, które nie pozwalają na realizację zaplanowanej strategii, o zadowoleniu gości nie wspominając. Najważniejszym elementem jest wizja miejsca, jakie chcemy stworzyć. Nasze wyobrażenie o strefie SPA jest kluczowe dla działań, jakie będziemy podejmować w celu ich realizacji. Czy chcemy odwzorować inny, znany nam już obiekt, czy też na podstawie doświadczeń chcemy zrealizować coś wyjątkowego, niespotykanego na rynku? Te pytania są kluczowe, aby móc przejść do kolejnych, czyli jakie usługi chcemy świadczyć? Oraz gdzie będą realizowane? Gdy już zdefiniujemy swoje marzenia, przystępujemy do zadań projektowych i tutaj musimy uważać na pewne elementy, które zbagatelizowane na etapie projektu, czasami wręcz uniemożliwiają pracę działu SPA. Poniżej najczęściej popełniane błędy, których należy wystrzegać się na etapie projektowania oraz wykonawstwa hotelowego SPA.
BRAK WYCISZENIA STREFY SPA
jest najczęściej popełnianym błędem projektowym. Każde pomieszczenie zabiegowe powinno być tak zaprojektowane, aby nie dochodziły do niego żadne obce dźwięki, dlatego ważne jest zastosowanie odpowiednich materiałów dźwiękochłonnych. Ich specyfikacja może być różna w zależności od funkcjonalności poszczególnych pomieszczeń. Niektóre urządzenia w SPA generują wysoki poziom hałasu, inne niższy, dlatego nie można zaprojektować wanny z hydromasażem obok pomieszczenia do masaży relaksacyjnych, bo nie uda nam się stworzyć atmosfery relaksu mimo najszczerszych chęci pracowników. Kolejną kwestią są części komunikacyjne w SPA. Ścianki działowe powinny być dźwiękochłonne tak, aby odgłosy rozmów innych gości nie docierały do pomieszczeń zabiegowych. Po zakończonym zabiegu goście często opowiadają o swoich odczuciach w drodze do recepcji, a jeśli pomieszczenia nie są dobrze wyciszone cała rozmowa jest słyszana w innych gabinetach. Podobnie jest z otworami wentylacyjnych, jeśli strefa odnowy biologicznej znajduje się na dwóch kondygnacjach. W pomieszczeniach na gór [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
najczęściej popełnianym błędem w projektowaniu SPA jest pomysł o utopieniu grubych milionów w projekcie który nie ma szans powodzenia.
Ot co.
Niekoniecznie muszą to być grube miliony ale podstawą jest wydawać je mądrze. Tylko trzeba wiedzieć na co? Podoba mi się ten artykuł.
ale „Picek” ma rację, że wielu spośród naszych inwestorów hotelowych wpada na pomysł postawienia SPA a dalej niech się dzieje co chce.
Fatalne miejsca, potem brak gości i oszczędności na personelu, kosmetykach i sprzęcie co odbija się dalszym spadkiem gości itd, itd.
Mało jest na rynku deficytowych hoteli SPA? Ogrom.
Problemem jest nie tylko przeinwestowanie ,ale brak pomysłu na to co dalej?
Żaden biznes nie będzie „chodził” jak nie będzie dobrze zarządzany! Niestety…