Media i technologie w hotelu z połowy trzeciej dekady XXI wieku

Autor: Marcin Siotkin, Neosystem

Każdy kolejny rok przynosi dalszy rozwój produktów cyfrowych i multimedialnych dla rynku hotelowego. Śledząc bieżące trendy technologiczne oraz wymagania gości, a także to, co związane jest z ekonomią i ekologią, można próbować określić, co czeka w tym zakresie hotele w najbliższym czasie.

Nie da się ukryć, że będzie królowała sztuczna inteligencja AI oraz rozwiązania internetu rzeczy IoT, a także wszelkie rozwiązania, które zautomatyzują procesy dostarczania, płatności, obsługi oraz komunikacji z gościem.

Telewizory – ciągle będą podstawą wyposażenia, ale zmienia się ich funkcjonalność :

• Wielkość w calach. Dobór wielkości telewizorów powinien być zależny od wielkości pokoju lub apartamentu. W standardowych pokojach hotelowych idealne są telewizory o przekątnej od 43 do 55 cali. W większych apartamentach natomiast zaleca się urządzenia o przekątnej 65 cali lub większej, aby zapewnić komfort oglądania z większych odległości. :

• Nowoczesne funkcje:  streaming i OTT. Integracja z serwisami streamingowymi, takimi jak Netflix, YouTube czy Amazon Prime Video, które zastępują tradycyjną telewizję linearną. Popularność rozwiązań OTT (over-the-top – dostęp do telewizji nadawcy przy wykorzystaniu dowolnego łącza internetowego) w hotelarstwie znacząco wzrosła w ostatnich latach.  AirPlay i Chromecast. Możliwość przesyłania treści z urządzeń mobilnych gości na ekran telewizora. Funkcje te znacznie zwiększają wygodę użytkowania i są obecnie standardem w nowoczesnych hotelach.  Interaktywność. Personalizacja treści i interfejsu przez gości. Technologia pozwala gościom na dostosowanie ustawień i preferencji, co polepsza jakość ich pobytu.

Kioski samoobsługowe

Kioski samoobsługowe zyskują na popularności w hotelach jako sposób na usprawnienie procesu meldowania i wymeldowania. Dzięki nim goście mogą samodzielnie dokonać zameldowania, wybrać pokój, a nawet wydrukować klucz. Integracja tych kiosków z systemami PMS i POS pozwala na szybszą obsługę i redukcję kolejek przy recepcji. Raport DigitalGuest podkreśla, że kioski samoobsługowe znacznie podnoszą poziom zadowolenia gości, którzy cenią sobie wygodę i szybkość obsługi.

Aplikacje concierge

Nowoczesne aplikacje concierge umożliwiają pełną obsługę gościa za pomocą urządzeń mobilnych. Dzięki nim goście mogą dokonywać rezerwacji usług, zamawiać posiłki, a nawet sterować funkcjami pokoju takimi jak oświetlenie czy klimatyzacja. Integracja tych aplikacji z systemami automatyki hotelowej oraz systemami zarządzania (PMS) pozwala na płynne i spersonalizowane doświadczenie, które zwiększa komfort pobytu.

Check-in online

Coraz więcej gości preferuje check-in online dla szybkości i bezproblemowości procesu. Technologie umożliwiające che

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *