W stronę systemów

Autor: Rafał Szubstarski
Branża telewizyjna, czy szerzej medialna, rozwija się technologicznie i programowo równie szybko jak branża hotelarska. Obecna telewizja hotelowa to już nie jest kilka kanałów oferowanych na niewielkim telewizorze, ale rozbudowane systemy usług multimedialnych, na których jeszcze hotel może zarabiać. Ale, aby było to możliwe zacząć musi od dobrego telewizora.

  Obecnie trwa wymiana odbiorników kineskopowych (CRT) na LCD. Ten proces potrwa jeszcze kilka lat. Jak wynika z obserwacji producentów i dostawców, nawet drogie hotele ciągle z tym zwlekają. – Zdarza mi się bywać w hotelach 5-gwiazdkowych np. w ścisłym centrum Warszawy, liczących sobie kilkaset złotych za nocleg i ciągle posiadających stare kineskopowe odbiorniki. Tak być nie powinno – stwierdza jeden z dostawców. Z drugiej strony: – Na zakup dobrej klasy sprzętu coraz częściej decydują się już nie tylko managerowie obiektów klasy średniej wzwyż, ale również właściciele niewielkich hoteli i pensjonatów kategorii „economy” – zauważa Ewa Pilarska, kierownik ds. marketingu w FG Poland, firmie będącej generalnym dystrybutorem telewizorów japońskiej marki ORION. – Dzięki upowszechnianiu się technologii ekranów LCD, urządzenia są coraz tańsze, a ich oferta coraz bogatsza. To z kolei sprawia, iż tzw. „płaski” telewizor powoli staje się elementem podstawowego wyposażenia pokoi hotelowych, niezależnie od ich standardu.   CZYM SIĘ RÓŻNI OD DOMOWEGO Jednym z najczęstszych błędów popełnianych szczególnie przez mniejszych hotelarzy, jest zakup telewizorów konsumenckich w najbliższym centrum AGD i RTV. Odbije się to potem na jakości funkcjonowania obiektu, bo oferowane przez telewizje hotelowe funkcje są stworzone specjalnie pod kątem tego rynku. – Model hotelowy posiada wiele funkcji ułatwiających jego eksploatację, takich jak blokada menu, ograniczenie maksymalnej głośności, kanał lub wiadomość powitalną, funkcję klonowania ustawień poprzez USB. Niektóre modele posiadają wbudowany zegar z budzikiem, wyjście mocy na dodatkowy głośnik itp. – tłumaczy Mariusz Chludziński z Philips Polska. – Telewizory hotelowe w przeciwieństwie do przeznaczonych do użytku domowego wykonane są z dużo bardziej trwałych komponentów i posiadają mocniejsze zasilacze, co pozwala na dłuższe ich użytkowanie – dodaje Magdalena Stawicka z firmy Hoist Technology. Jakie funkcje poza oglądaniem programów telewizyjnych mogą i powinny oferować telewizory hotelowe? – Te funkcje nie zależą od telewizora ale przede wszystkim od systemu, do którego są podłączone.   Oczywiście ważne jest, aby można je było do tego systemu podłączyć. Tymi funkcjami są: radio, przegląd aktualnego rachunku, budzenie, przegląd menu restauracji, przegląd dodatkowych usług hotelowych wraz z cenami itp. – podsum [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *