Personalia

Tomasz Schweda, multi site general managerem

Tomasz Schweda został powołany przez Accor na stanowisko multi site general managera. Jako dyrektor generalny będzie prowadził dwa 4-gwiazdkowe hotele – obok Mercure Kraków Stare Miasto, którym obecnie zarządza, również Tribe Kraków Stare Miasto, który otwarty ma zostać w przyszłym roku. Z hotelarstwem związany jest od ponad 15 lat. Karierę rozpoczynał w 2008 r. jako recepcjonista w hotelu Orbis Magura w Bielsku-Białej (obecny ibis Styles). Dwa lata później kierował już jako front office shift leader kilkuosobową zmianą recepcji w andel’sie Kraków. Następnie zarządzał całym zespołem recepcji, a później pionem hotelowym hotelu Maksymilian w Krakowie, a potem działem sprzedaży w Orbis Magura. W 2013 r. został cluster sales managerem dwóch obiektów Mamaison Hotels & Residences w Warszawie, w tym 5-gwiazdkowego Mamaison Le Regina, awansując wkrótce na dyrektora sprzedaży i marketingu. Z siecią Accor/Orbis związany jest od 2016 r., gdy jako jedna z czterech osób w Polsce zakwalifikował się do ośmiomiesięcznego programu Fast Track sieci Accor, który przygotowuje do zarządzania obiektem hotelowym segmentu midscale (marki Novotel i Mercure). W 2017 r., w wieku 29 lat, został dyrektorem operacyjnym Mercure Kraków Stare Miasto, a dwa lata później jego dyrektorem generalnym. W 2018 r. wybrany został Hotelarzem Roku w kategorii Hotelarz do 35. Roku Życia, a w 2023 r. był nominowany do tytułu Dyrektor Generalny Hotelu Sieciowego.


Matthieu Carrour, dyrektorem operacyjnym marki Halo

Matthieu Carrour, dyrektor hotelu Hampton by Hilton Warsaw Airport, został powołany przez Polski Holding Hotelowy na stanowisko dyrektora operacyjnego ds. marki własnej Halo. Będzie łączył tę funkcję z zarządzaniem warszawskim hotelem spółki. Z PHH związany jest od 2016 r. Swoje pierwsze doświadczenia zdobywał w Hampton by Hilton Warsaw Airport najpierw jako recepcjonista, następnie w dziale sprzedaży i marketingu, a w 2018 r. został zastępcą dyrektora tego hotelu. W 2019 r. objął funkcję front office managera w Renaissance Airport w Warszawie, w 2021 r. pełnił obowiązki dyrektora Moxy Poznań Airport, a od 2022 r. jest dyrektorem Hampton by Hilton Warsaw Airport. Marka Halo została wprowadzona na rynek przez PHH w październiku ub.r. Filozofią marki jest „czerpanie radości z codzienności i celebrowania prostych chwil w gronie rodziny i przyjaciół”. Obecnie działają pod nią cztery obiekty: Halo Szczyrk, Halo Toruń, Halo Hel i Halo Szczecin, trwają generalne remonty, po których wejdą pod nią też obecny hotel Wolin w Międzyzdrojach i Krynica w Krynicy-Zdroju, a w dalszym etapie również obiekty w Wiśle, Kołobrzegu i Zakopanem.


Edyta Kulka, dyrektor generalną Hyatt Place Kraków

Edyta Kulka, ostatnio dyrektor hotelu Leonardo Royal w Warszawie, została dyrektor generalną hotelu Hyatt Place Kraków z Grupy Dobry Hotel. Z hotelarstwem związana jest od 20 lat. Karierę rozpoczynała w 5-gwiazdkowym hotelu Royal Horseguard w Londynie na stanowisku F&B supervisor, następnie została zastępcą managera w East India Club w Londynie. Po powrocie do Polski brała udział w otwarciu Holiday Inn Bydgoszcz, a w 2010 r. została dyrektor generalną Qubus Łódź. W 2013 r. dołączyła do Grupy Satoria, najpierw kierując jednym z trzech hoteli w warszawskim kompleksie na Mokotowie, a później wszystkimi trzema: Best Western Portos, Atos (obecny 03 Hotel) i Aramis. Od 2018 r. była prezesem zarządu Centrum Konferencji i Rekreacji Akwawit w Lesznie, w którego skład wchodzi 3-gwiazdkowy hotel z 63 pokojami. W 2023 r. została dyrektor generalną 4-gwiazdkowego Leonardo Royal Warsaw przy ul. Grzybowskiej. W Hyatt Place Kraków na stanowisku dyrektora generalnego zastąpiła Jeroena Silkensa, który został dyrektorem operacyjnym w warszawskim hotelu Radisson Collection.


Jacek Sikorski, dyrektorem generalnym ibisa Styles Wrocław Centrum

Jacek Sikorski, wcześniej związany z hotelem Sheraton Warszawa i Elektrownią Powiśle, został dyrektorem generalnym ibisa Styles Wrocław Centrum, należącego do Wisher Enterprise. Z hotelem Sheraton w Warszawie związany był ponad 20 lat. Pełnił tam m.in. funkcje F&B managera, od 2015 r. F&B directora, a w 2109 r. objął stanowisko director of event management. Przez ostatnie cztery lata był business development managerem w warszawskim lifestyle'owym projekcie Elektrownia Powiśle. W ibisie Styles Wrocław Centrum zastąpił Jacka Wszendybyła, który zarządzał tym hotelem od 2015 r.


Agnieszka Adamczuk, dyrektor Campanile Warszawa Północ

Agnieszka Irmina Adamczuk, wcześniej związana m.in. z hotelami sieci Louvre Hotels Group we Wrocławiu i Lublinie, została dyrektor generalną przygotowywanego do otwarcia Campanile Warszawa Północ na Żeraniu należącego do Grupy Europlan. Z hotelarstwem związana jest od ponad 15 lat. Zaczynała jako recepcjonistka lubelskiego hotelu Victoria. Jeszcze podczas studiów na Politechnice Lubelskiej stawiała pierwsze kroki jako manager hotelu Locomotiva w Lublinie, gdzie pracowała w latach 2008-2012. Następnie jako dyrektor operacyjna brała udział w pre-openingu hotelu Koronny w Zamościu. W 2013 r. związała się z siecią Louvre Hotels Group. Zaczynała w Campanile Wrocław, następnie została room division managerem w warszawskim kompleksie z Golden Tulip, Campanile i Premiere Classe, a w 2015 r. objęła stanowisko dyrektor generalnej Campanile Lublin. Rok później została dyrektor generalną wrocławskiego kompleksu Campanile – Premiere Classe, a w 2017 r. powróciła do warszawskiego kompleksu jako zastępca dyrektora generalnego. W 2021 r. została dyrektor generalną grupy Saltic Hotels, obejmując zarządzanie 162-pokojowym Saltic Resort & SPA w Grzybowie k. Kołobrzegu oraz koordynując działania pre- -openingu Saltic Resort & SPA w Łebie ze 126 pokojami. Ostatnio była odpowiedzialna za pre-opening 5-gwiazdkowej części wraz ze strefą F&B w Medical Spa Hotel w Mielnie z Grupy Hotele Nadmorskie. Jej zastępcą w Campanile Warszawa Północ został Mateusz Walaszek, związany z siecią od 2014 r., ostatnio jako room division manager w warszawskim kompleksie LHG.


Zmiany kadrowe w Louvre Hotels Group

Pierwsze półrocze 2024 r. przyniosło też wiele innych zmian kadrowych w Louvre Hotels Group w Polsce, m.in. w dziale sprzedaży grupy. W lutym na stanowisko sales manager Poland awansowała Magdalena Machalska. W latach 2011-2016 związana była z hotelem Mercure Gdańsk Stare Miasto, dochodząc do stanowiska conference & banquet coordinator. Następnie rozpoczęła pracę w warszawskim kompleksie Golden Tulip – Campanile – Premiere Classe, gdzie została MICE managerem. Od 2019 r. była sales managerem warszawskich hoteli sieci, a od 2021 r. key account managerem w centralnej strukturze sieci na Polskę.

– Zmiana bardzo mnie cieszy. Wiem, że pozwoli na wzmocnienie relacji z klientami. Nowe stanowisko pozwoli mi rozszerzyć współpracę z lokalnymi klientami o hotele sieci Louvre Hotels Group poza granicami Polski – skomentowała Magdalena Machalska.

Z kolei na stanowisko sales managera dla hoteli Campanile w Poznaniu, Szczecinie, Łodzi, Krakowie, Katowicach i Lublinie awansowała Nadia Rojewska, wcześniej sales manager na Poznań, Szczecin i Łódź. W latach 2020-2022 związana była z hotelami Radisson i Platinum Mountain Hotel & Spa w Szklarskiej Porębie oraz Czarna Góra Resort w Siennej, a przed powrotem do Poznania (w latach 2017-2020 pracowała w Campanile Poznań jako kierownik recepcji) była dyrektor operacyjną należących do Górskich Resortów obiektów Five Seasons w Szklarskiej Porębie. Z kolei Lena Schmidt, związana z siecią od 18 lat, objęła stanowisko EMMA roll-out coordinator, odpowiedzialnej za kluczowy obszar związany z przygotowaniem i wdrożeniem nowego systemu hotelowego EMMA. Będzie współpracowała bezpośrednio z centralą grupy i hotelami w poszczególnych krajach, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie operacyjne oraz umiejętności szkoleniowe przy realizowaniu tej ważnej dla Louvre Hotels Group misji. Zmiany kadrowe nie ominęły również kompleksu warszawskiego grupy, gdzie na stanowisko room division manager awansowała Urszula Siliwoniuk, dotychczasowa kierowniczka recepcji hotelu Golden Tulip Warsaw Centre.


Anna Chandze, dyrektor Campanile Poznań

Nową dyrekcję ma również hotel Campanile Poznań. Anna Chandze została p.o. dyrektora generalnego. Z Campanile Poznań związana jest od 2017 r., gdy zaczynała jako recepcjonistka, a następnie pełniła funkcje housekeeping managera, kierownika recepcji i zastępy dyrektora.

– Na obecnym stanowisku zdobyte doświadczenie pozwala mi w pełni rozumieć strukturę organizacyjną hotelu – mówi Anna Chandze. Na jej zastępczynię awansowała Weronika Michalak.


Marcin Mączyński, rozstaje się z IGHP

Rada Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego przyjęła rezygnację Marcina Mączyńskiego ze wszystkich funkcji pełnionych w organizacji. Do czasu podjęcia ostatecznych decyzji w sprawie powierzenia funkcji sekretarza generalnego nowej osobie obowiązki te pełni Anna Kołtan, dyrektorka Biura IGHP. Marcin Mączyński związany był z IGHP od 2014 r., najpierw jako członek Rady Izby z ramienia Grupy Trip, a od 2016 r. sekretarz generalny oraz członek zarządu izby. Wcześniej w latach 2007-2013 pracował w sieci hoteli Gromada, gdzie był m.in. dyrektorem centralnego biura sprzedaży i marketingu oraz dyrektorem biura hoteli. Od 2014 do 2016 r. pełnił funkcje managerskie w Grupie Trip, m.in. doradcy zarządu grupy i wiceprezesa zarządu hotelu Ossa, wówczas jednego z największych hoteli konferencyjnych w Polsce. Jak napisał na swoim profilu facebookowym, teraz „koncentruję się na moich azjatyckich przedsięwzięciach, które w coraz większym stopniu wspierają branżę hotelową”. Anna Kołtan jako dyrektor biura IGHP związana jest z izbą od sześciu lat.


Marzena Suska, dyrektor operacyjną grupy PI Apartamenty & Hotele

Marzena Suska, od 2022 r. związana z Grupą Hotelową PI Apartamenty & Hotele, awansowała na stanowisko dyrektor operacyjnej tej sieci, która zarządza w Krakowie hotelami AC by Marriott; Garamond, a Tribute Portfolio; The Crown, Handwritten Collection i The Bridge Suites (w przygotowaniu są m.in. Renaissance i Tribute Portfolio w Gdańsku oraz Baltic Jet w Ustroniu Morskim i Baltic Waves w Międzyzdrojach). Karierę w hotelarstwie rozpoczęła w 2007 r. w Novotel Londyn Greenwich, a od 2008 r. związana jest z rynkiem krakowskim m.in. jako manager obiektów aparthotelowych Peregrinus Rooms & Apartments i Camea Rooms & Apartments. Od 2015 r. była kierownikiem recepcji Novotel Kraków City West, kompleksu DoubleTree by Hilton – Hampton by Hilton i Metropolo by Golden Tulip. W 2022 r. dołączyła do AC Hotel by Marriott Kraków na stanowisko rooms division managera. Obecnie jako dyrektor operacyjna PI będzie odpowiedzialna za nadzór nad działającymi i wprowadzanymi na rynek obiektami grupy.


Beata Dębska dyrektor sprzedaży i marketingu Radisson RED Kraków

Beata Dębska, ostatnio dyrektor sprzedaży i marketingu hoteli Vienna House by Wyndham w Krakowie, została dyrektor sprzedaży i marketingu kompleksu Radisson RED Hotel & Radisson RED Apartments Kraków. Karierę hotelarską zaczynała 16 lat temu na stanowisku recepcjonistki w Novotel Szczecin Centrum, awansując następnie na kierownika recepcji i kierownika sprzedaży Novotel & ibis Szczecin Centrum. Pięć lat temu przeniosła się do Krakowa, gdzie najpierw była zastępcą dyrektora sprzedaży kompleksu DoubleTree by Hilton – Hampton by Hilton, a od 2022 r. dyrektorem sprzedaży i marketingu hoteli Vienna House by Wyndham Andel’s i Vienna House Easy by Wyndham, gdzie odpowiadała m.in. za wdrożenie procedur związanych z dołączeniem marki Vienna House do Wyndham Hotels & Resorts. Dyrektor generalną Radisson RED Hotel & Radisson RED Apartments jest Alicja Zaliwska, wcześniej m.in. operations manager Radisson Blu w Kolonii i Radisson Collection w Warszawie, o czym informowaliśmy w styczniowym wydaniu „Hotelarza”.


Magdalena Pałahicka dyrektor sprzedaży i marketingu hotelu Regent Warszawa

Magdalena Pałahicka, dotychczasowa dyrektor sprzedaży ibis Styles Kraków Centrum, została dyrektor sprzedaży i marketingu 5-gwiazdkowego hotelu Regent Warszawa z Grupy PHH. Z branżą hotelarską związana jest od 12 lat. Zaczynała w dziale recepcji 4-gwiazdkowego Natura Residence Business & Spa w Siewierzu na Śląsku. Od 2017 r. pełniła funkcję aparthotel managera w 4-gwiazdkowym Bristol ART & Medical SPA w Busku-Zdroju. W 2022 r. rozpoczęła pracę w 259-pokojowym hotelu ibis Styles Kraków Centrum, gdzie objęła stanowisko sales directora. Regent Warsaw Hotel na Mokotowie koło Łazienek dysponuje 246 pokojami, restauracją Venti-tre, strefą SPA & wellness (m.in. z basenem) oraz centrum konferencyjnym z 13 salami, największą o powierzchni 385 m kw. To też miejsce, w którym 21 października odbędzie się po raz kolejny Forum Hotel Trends Poland & CEE organizowane przez „Hotelarza”.


Sylwia Korzeniewska z Courtyard Warszawa nagrodzona tytułem Diamond General Manager of the Year przez sieć Marriott

Sylwia Korzeniewska, dyrektor należącego do PHH hotelu Courtyard by Marriott Airport w Warszawie, zdobyła tytuł Diamond General Manager of the Year, a sam hotel nagrodę Diamond Circle Award 2023 od sieci Marriott International. Tylko ośmiu dyrektorów spośród 1,2 tys. hoteli Courtyard globalnie i jedynie dwóch w Europie zostało wyróżnionych tytułem Diamond General Manager. Sylwię Korzeniewską nominowali pracownicy warszawskiego Courtyarda.

– Jest to dla mnie ogromne wyróżnienie i motywacja do dalszej pracy. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wspaniały zespół warszawskiego hotelu Courtyard, dzięki któremu znalazłam się w miejscu, w którym jestem. Dziękuję im za codzienne zaangażowanie i pracę na rzecz naszych gości – mówi Sylwia Korzeniewska. Dyrektorem warszawskiego Courtyarda jest od lutego 2022 r., a związana jest z nim od 16 lat. W latach 2018-2022 pełniła funkcję zastępcy dyrektora. Jednocześnie prowadzony przez nią hotel drugi rok z rzędu otrzymał nagrodę Diamond Circle Award za utrzymywanie wysokich standardów, świetne opinie gości oraz wyjątkowe wyniki finansowe, znajdując się tym samym w gronie 24 najlepszych hoteli marki Courtyard na świecie.

– Fantastycznie, że bardzo dobre wyniki hotelu w kwestiach finansowych i satysfakcji gości zostają dodatkowo potwierdzone przez prestiżowe nagrody przyznawane przez największą sieć hoteli na świecie, do której Courtyard należy. To wielka zasługa wspaniałej liderki, jaką jest Sylwia Korzeniewska – przyznaje Artur Derela, dyrektor operacyjny Grupy PHH, odpowiadający za region centralny. Otwarty w 2003 r. Courtyard by Marriott usytuowany jest naprzeciwko terminalu na Lotnisku Chopina w Warszawie, posiada 241 pokoi i 13 sal konferencyjnych o łącznej powierzchni ponad 760 m kw.


Magdalena Kamecka z Moxy Warszawa Praga tytułem Moxy Hotels Seller of The Year

Sieć Marriott International ogłosiła globalnych laureatów nagród Moxy Hotels 2023 Performance Awards. Główną nagrodę w kategorii Sprzedawca Roku otrzymała Magdalena Kamecka z hotelu Moxy Warszawa Praga, którym zarządza Grupa Dobry Hotel. Marriott docenił jej wyniki sprzedażowe, osiągnięcia, pasję i zaangażowanie w codzienną pracę na rzecz rozwoju marki Moxy.

– To dla mnie ogromne wyróżnienie, ale też motywacja do dalszej pracy, która jest moją prawdziwą pasją. Hotel Moxy Warsaw Praga to miejsce ciekawe, przyjazne, pełne pasjonatów i zawodowych wyzwań. Cieszę się, że jestem częścią tego zespołu. Dziękuję mojemu pracodawcy, prezesowi Grupy Dobry Hotel Leszkowi Mięczkowskiemu za zaufanie oraz Katalin Vajdzie za nominację – mówi Magdalena Kamecka, manager sprzedaży w Moxy Warszawa Praga. W sierpniu Magdalena Kamecka zostanie zaproszona do Waszyngtonu na uroczystość, podczas której uhonorowani zostaną tegoroczni laureaci Moxy Hotels 2023 Performance Awards. Magdalena Kamecka dobrze zna rodzinę Marriott i jej marki. Przez 10 lat pracowała w hotelu Bristol, a Luxury Collection w Warszawie, gdzie zajmowała managerskie stanowiska sprzedażowe. Od 2021 r. jest sales & marketing managerem w warszawskim Moxy.

– Magda jest niezwykle kreatywna, komunikatywna, zaangażowana, profesjonalna, przyjazna i pracowita. Szuka rozwiązań, a nie problemów. Potrafi motywować i angażować innych – opisuje Katalin Vajda, dyrektor operacyjna regionu centrum w Grupie Dobry Hotel, do niedawna kapitan Moxy Warszawa Praga. To kolejna globalna nagroda dla zespołu tego hotelu przyznana przez Marriott. W 2019 r. Katalin Vajda otrzymała nagrodę Marriott Select Brands Awards i została Kapitanem Roku Moxy Hotels, a w 2023 r. Emilia Domańska otrzymała prestiżową nagrodę J. Willard Marriott Award of Excellence, przyznawaną przez sieć. Hotel otwarty został w 2019 r. i oferuje 141 pokoi.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *